Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی حادثه تأسف بار زلزله در استان‌های غربی کشور، تعداد از پرورش دهندگان سگ‌های امداد و نجات ژرمن شپرد در یک حرکت خود جوش به کمک زلزله زدگان شتافتند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، در اولین روز پس از زلزله دلخراش استان های غربی کشور، تعدادی از پرورش دهندگان سگ های امداد و نجات ژرمن شپرد همگام با سایر هموطنان، در یک حرکت انسان دوستانه با حضور در استان های زلزله زده ضمن هم دردی با ساکنین این مناطق، با استفاده از سگ ها آموزش دیده اقدام به یافتن کشته ها و افراد زنده احتمالی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد درخشان یکی از پرورش دهندگان سگ های امداد و نجات است که هم اکنون در استان کرمانشاه حضور دارد. او در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، می گوید: حدود یک دهه مشغول پرورش و تربیت سگ های ژرمن شپرد است و اخیرا به آموزش سگ هایی که قابلیت و پتانسیل بالایی برای امداد و نجات و زنده یابی دارند ورود پیدا کرده است.

وی ادامه می دهد: به محض شنیدن خبر متأثر کننده زلزله در کرمانشاه و تعدادی از استان های غربی کشور، من و همکارانم اقدام به انتقال سگ های تعلیم دیده خود به محل حادثه کردیم و اکنون مشغول یافتن کشته ها و افراد زنده احتمالی هستیم.

این پرورش دهنده سگ های ژرمن شپرد معتقد است؛ در حال حاضر این سگ ها یکی از بهترین گزینه ها در جهت امداد رسانی به مردم مصیبت دیده و یافتن عزیزان آن ها هستند.

بر اساس این گزارش، سگ های ژرمن شپرد یا سگ های چوپان آلمانی، سگ های شجاع و باهوشی هستند که با اصلاح ژنتیک و برجسته کردن ژنوم های برتر توانسته اند در تمام دنیا با عنوان سگ های نگهبان ، راهنمای نابینایان و جستجو و نجات قابلیت زیادی خدمات به انسان ها را پیدا کنند. در حال حاضر در کشور ما نیز تعدادی مرکز پرورش سگ های امداد و نجات ژرمن شپرد وجو دارند که مشغول به پرورش و تعلیم این سگ ها هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آتش پاد دوم حسین سرباز رشید در این خصوص اظهار داشت:   پس از دریافت خبر غرق شدن دو نفر در رودخانه نازلو چای، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره شش را به همراه تیم غواصی این سازمان برای جستجوی مفقودین به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: تیم های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن این دو نفر در محل حادثه حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • گل دوم عثمان دمبله به لوریان روی حرکت تکنیکی زیبا و پاس کیلیان ام باپه (لوریان 0-3 پاری سن ژرمن)
  • ساعت پخش زنده بازی پاری سن ژرمن و لوریان + پخش آنلاین
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • یاد نیمار زنده شد؛ پاریس به دنبال تک‌ستاره بارسلونا