Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: اردبیلی‌ها دو میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان در شش‌ماهه نخست سال‌جاری زکات پرداخت کرده‌اند که ۹۷ درصد از زکات پرداختی آنها برای رفع مشکلات حدود سه‌هزار خانوار نیازمند اختصاص ‌یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشاورزان و خیران اردبیلی دو میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان در شش‌ماهه نخست سال‌جاری زکات پرداخت کرده‌اند، گفت: زکات پرداختی نیکوکاران اردبیلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد از زکات پرداختی خیران برای رفع مشکلات سه‌هزار نفر از خانوار تحت حمایت این استان تخصیص‌ یافته است، افزود: هر چقدر کمک‌های نیکوکاران به کمیته امداد اردبیل بیشتر شود به همان مقدار می‌توان پاسخگوی مشکلات نیازمندان  این استان بود.

دشتی با اشاره به اینکه ۸۸۰ روستا در استان اردبیل دارای اقلام مشمول پرداخت زکات هستند، بیان کرد: کشاورزان و روستاییان خیر همواره با پرداخت به‌موقع زکات یاریگر کمیته امداد اردبیل در رسیدگی به امور فقرا و محرومان هستند.

مدیرکل کمیته امداد اردبیل با بیان اینکه یک‌میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان از زکات در قالب کمک‌های معیشتی به بیش از دوهزار نفر از خانوار تحت حمایت و افراد بی‌بضاعت این استان پرداخت شده است، بیان کرد: کمک‌های معیشتی به‌صورت بلاعوض برای رفع مشکلات درمانی، تأمین جهیزیه نوعروسان، هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و سایر مسائل خانوار تحت حمایت این استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۶ میلیون تومان از زکات برای هزینه‌های درمانی و دارویی ۳۳۶ نفر از بیماران تحت حمایت اردبیلی پرداخت شده است، گفت: ۲۱ میلیون تومان نیز برای تأمین کمک‌هزینه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت اعطا شد.

دشتی با اعلام اینکه بیش از ۱۵۰ میلیون تومان از زکات برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویان این استان هزینه شده است، بیان کرد: با پرداخت ۱۰۴ میلیون تومان نیز زمینه‌ آزادی دو زندانی جرائم غیرعمد فراهم شد.

دبیر شورای زکات اردبیل با اشاره به اینکه ۱۶۴ میلیون تومان از زکات پرداختی نیز برای رفع گرفتاری‌های ۶۶۳ نفر از خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر این استان هزینه شده است، گفت: یکی از راهکارهای اساسی در زمینه محرومیت‌زدایی و کاهش فقر در جامعه پرداخت زکات است که با فرهنگ‌سازی‌های مؤثر و همکاری همه‌جانبه مسئولان و خیران می‌توانیم شاهد تحقق این امر مهم باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی پیش ازظهر سه شنبه در مراسم تودیع معارفه استاندار مازندران سرآغاز یاری خداوند را یاری مردم و ادامه راه شهیدان و آرمان‌ها ذکر کرد و گفت: اگر در این زمینه ضعیف وارد شویم، تضمینی برای یاری خدا وجود ندارد.

وی با تقدیر از تلاش‌های استاندار سابق مازندران متوسط عمر استانداری را در استان کمتر از دو سال ذکر کرد و گفت: مبارزه با زمینخواری از جمله تأکیدات رئیس جمهور در استان بوده است و استاندار قبلی نیز در این بخش توفیقاتی داشته است.

وی با اظهار اینکه مازندران قطب کشاورزی و ورزش به شمار می‌رود، وجود دو وزیر از استان را در هیأت دولت لازم دانست و گفت: مسائل ناسیونالیستی در استان برای ما اولویت نیست بلکه تدبیر و تعهد برای ما مساله مهم است.

آیت الله لائینی یادآور شد: مازندران در حوزه‌های مختلف خدمات زیادی از نظام اسلامی گرفت و در عین حال خلاء های زیادی دارد و در حوزه کشاورزی طی دو سال گذشته با افت قیمت روبرو بودیم و در زمینه صادرات نیز مشکل داریم.

امام جمعه ساری نبود صنایع تبدیلی را از دیگر مشکلات ذکر کرد و گفت: در حوزه گردشگری، ویلاسازی های غیرمجاز، کمبود آب شرب و غیره با مشکل روبرو هستیم.

وی راه اندازی قطار محلی پرسرعت و ایجاد اتوبان ساحلی از رامسر تا گلستان را از دیگر نیازهای مازندران بیان کرد و گفت: مازندران نیازمند آزادراه ساحلی است.

امام جمعه ساری همچنین از اجرای طرح نور و مقابله با هنجارشکنان تقدیر کرد.

کد خبر 6086274

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد