Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه اردن در پیام های جداگانه به روسای جمهور ایران و عراق جان باختن شماری از شهروندان ایرانی و عراقی در زلزله شامگاه یکشنبه را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «الیوم السابع»، «عبدالله دوم» پادشاه اردن با ارسال پیام های جداگانه ای به «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران جان باختن شماری از شهروندان عراقی و ایرانی در زلزله شامگاه یکشنبه را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوان پادشاهی اردن گزارش داد که پادشاه اردن در پیام های خود به روسای جمهور ایران و عراق ضمن تسلیت به روحانی و معصوم با  خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

در این پیام ها آمده که پادشاه اردن دعا کرده که خداوند جانباختگان این حادثه دردناک را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد و به مجروحان شفای عاجل عطا کند.

در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه زلزله‌ای بسیار شدید «ازگله» در استان کرمانشاه را تکان داد، زمین‌لرزه‌ای که بسیاری از استان‌های غربی و حتی جنوبی و مرکزی کشور نیز آن را احساس کردند. بنا بر اعلام مرکز زمین‌ شناسی آمریکا مرکز زلزله نزدیک سلیمانیه عراق و قدرت آن ۷.۳ بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتیبه کانی اژد‌های اشنویه، یکی از قدیمی‌ترین اسناد مرتبط با آب در شمال غرب ایران 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،بهروز خان‌محمدی، باستان‌شناس اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در یادداشتی نوشته است: این اثر که به نام‌های اژد‌ها بولاغی، تازه بولاغ، عین‌الروم و چشمه منوا نیز شناخته می‌شود محوطه‌ای اورارتویی است که در ۵۴ کیلومتری جنوب ارومیه و کنار جاده ارومیه-اشنویه و در نزدیکی روستای عین‌الروم قرار گرفته و شامل تورفتگی صخره‌ای به شکل طاقچه و چشمه­ای است که از دل سنگ‌های پای طاقچه می‌جوشد و پس از عبور از زیر جاده به رود قاسملو می‌ریزد.    ساختار اورارتویی چشمه به ترتیبی بود که احتمالاً آب از وسط طاقچه به بیرون راه داشته و هنوز می‌توان فرسایش ناشی از جریان آب را در آن مشاهده کرد. بعد‌ها محل خروج آب چشمه تغییر کرده است، احتمالاً آب پس از خروج از دهانه­ای که در وسط طاقچه داشته کانالیزه شده و به شکل فواره بیرون می­ریخته در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از ساختار مربوط به فواره باقی نمانده است.    این مکان نخستین بار توسط پروفسور دایسون رئیس هیئت باستان‌شناسی حسنلو کشف و در همان سال مورد بازدید پروفسور ولفرام کلایس قرار گرفته و در سال بعد اطلاعات مربوط به آن منتشر شد، در سال ۱۳۵۵ این اثر باستانی ضمن بررسی دره اشنویه مورد بازدید و بازخوانی پروفسور سالوینی هم قرار گرفت.    در بالای این چشمه طاقچه‌ای ایجاد شده که ۶۰/۲ متر ارتفاع و ۵/۱ متر حداکثر پهنا و عمقی متغییر از ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر در بالا تا ۸۰ سانتی‌متر در پایین دارد و دارای طاق قوس‌داری است.    نوشته‌های میخی در چهار نقطه مجزا از یکدیگر در طاقچه تکرار شده و شامل هفت سطر در بالاترین نقطه طاقچه و بلافاصله زیر قوس طاق، چهار سطر در نزدیکی کف طاقچه، هفت سطر در دیواره سمت راست و هفت سطر در دیواره سمت چپ طاقچه در ارتفاع ۹۵ سانتی‌متری از کف است، متن هر چهار بخش کاملاً مشابه بوده در رابطه با احداث چشمه آب توسط شاه مقتدر اورارتویی یعنی منوا است.    متن کتیبه چنین است:    «به حول و عظمت خدای خالدی منوا فرزند ایشپوینی، پادشاه بزرگ، پادشاه قدرتمند، پادشاه سرزمین بیه و خداوندگار شهر توشپا است، منوا این تارمانیلس [ آب نما یا چشمه]را بنا نمود».    شروع سال ۱۴۰۳ که به نام سال اژد‌ها معروف بوده و بی ارتباط با نام کتیبه نیست و ایام تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای گردشگران و ایران گردان را فراهم ساخته تا از این اثر ارزشمند تاریخی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری و تاریخی استان و شهر اشنویه بازدید کنند و جرعه‌ای از آب این چشمه قدیمی و سه هزار ساله را بنوشند، نوش جان و گوارای وجود!

دیگر خبرها

  • پیام های تسلیت در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • پیام تسلیت سید مهدی شجاعی برای درگذشت معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات
  • تسلیت محسنی اژه ای در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • پیام تسلیت استاندار ایلام در پی درگذشت مادر ۲ شهید والامقام
  • پیام تسلیت نماینده ولی‌فقیه آذربایجان شرقی در پی درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی
  • پیام تسلیت امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی
  • کتیبه کانی اژد‌های اشنویه، یکی از قدیمی‌ترین اسناد مرتبط با آب در شمال غرب ایران 
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم