Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:  براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری آمریکا کانون این زلزله در شهر حلبچه در شمال عراق بوده است.

 
به گزارش خرداد از خبرگزاری ها، ساعاتی پیش چندین زلزله در غرب ایران و بخش‌هایی از کشور عراق، رخ داد. در ابتدا کانون این زمین‌لرزه مناطق مرزی ایران و عراق در بخش غربی ایران عنوان شد اما بعد از آن براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری آمریکا کانون این زلزله در شهر حلبچه در شمال عراق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

در همین رابطه، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این باره گفت هنوز از خسارت و تلفات احتمالی این حادثه خبری در دست نیست، تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شده و تمامی نیروهای امدادی و دستگاه‌های انتظامی به حالت آماده‌باش درآمده است. وی از شهروندان خواست که خونسردی خود را حفظ کنند.
 

همچین براساس اعلام اکبری فرماندار قصر شیرین ۲ نفر فوتی در شهرستان مرزی قصر شیرین گزارش شده و تعداد زخمی ها در این شهر زیاد است.


سخنگوی اورژانس کشور نیز اعلام کرد: ۱۴ مصدوم تا الان گزارش شده است.

 
از سوی دیگر، براساس اعلام سازمان امداد و نجات، تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شده اند و به دلیل قطعی برق، روند گزارش‌دهی با کندی صورت می‌گیرد.
 
علاوه بر این، سخنگوی اورژانس کشور گفت: زمین لرزه ای به بزرگی 4 تا 7.3 ریشتر ار مناطق مختلف عراق و استان های غربی کشور احساس شده و اورژانس کشور و بیمارستانها در همدان، کرمانشاه، ایلام به حالت آماده باش درآمدند.
 
 
مجتبی خالدی شامگاه یکشنبه افزود: تیم های ارزیاب اورژانس برای بررسی وضعیت مناطقی که احتمال می رود، بیشتر درگیر این زمینه لرزه باشند در استان های غربی به خصوص شهرهای سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصرشیرین که حدود 100 هزار نفر جمعیت دارند، اعزام شده اند اما به علت اختلال در خطوط تلفن هنوز گزارش های اولیه به تهران ارسال نشده است.

وی گفت: در برخی از شهرهای استان کرمانشاه اختلال و قطعی برق وجود دارد و اختلال در خطوط تلفن نیز در برخی شهرها گزارش شده است.
 
 
خالدی افزود: برای آمادگی در خدمت رسانی احتمالی دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 6 دستگاه آمبولانس از استان های همدان و ایلام به کرمانشاه اعزام شده است ولی تاکنون گزارش جدی از مصدوم شدن ایرانیان نداشته ایم فقط در ارومیه دو نفر به علت ترس دچار مشکل شده بودند و به بیمارستان منتقل شدند.
در همین رابطه، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با توجه به زلزله اخیر در مناطق آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام با مشکل قطعی برق مواجه شدیم اما مشکل جدی در کردستان و شمال کرمانشاه به وجود آمده است.
او افزود: در منطقه ایلام و مهران با قطع برق پراکنده مواجه شدیم اما زیرساخت‌های این ناحیه با مشکلی روبه‌رو نشد و باید گفت که در استان ایلام تقریبا مشکل خاصی برای تامین برق وجود ندارد.


 
همچنین، گستره مناطقی که زمین‌لرزه در آن‌ها احساس شده است در تصویر زیر قابل رویت است.
 
   
تا ماه‌ها باید منتظر پس‌لرزه بود
 
با این حال، مرادی، رییس مرکز لرزه نگاری کشور درباره جزییات این زمین لرزه گفت: در ایران این زمین لرزه ۷.۳ریشتر اعلام شد و بقیه موسسات لرزه نگاری بین المللی هم اصلاح کردند، این زلزله در مرز استان کرمانشاه و عراق رخ داده، با توجه به اینکه شدت داشته، صدماتی دارد.
 
او با تاکید بر اینکه، این زمین لرزه جزو زلزله های کم عمق به حساب می آید گفت: این زلزله شدید، پس لرزه های زیادی دارد و ممکن است ماه ها هم ادامه داشته باشد. این زلزله اصلی بوده و از این به بعد شاهد پس لرزه ها با قدرت کمتر اما تعداد بالاتر هستیم.
 
رییس مرکز لرزه نگاری کشور  گفت: این زلزله منطقه وسیعی در ایران را لرزانده است، مطمئنا آنهایی که در شهرهای دورتر، زمین لرزه را احساس کرده اند، نباید نگرانی داشته باشند، اما نواحی غرب کرمانشاه، باید امشب را در بیرون بگذرانند
 
او در پایان تاکید کرد: در آن منطقه زلزله بالاتر از ۶.۵ نداشتیم، اما این زمین لرزه کم نظیر بوده است.

تعطیلی مدارس ایلام و کرمانشاه 
 به دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله فردا دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان کرمانشاه در گروه صبح و ظهر تعطیل است. همچنین مدارس ایلانم نیز در نوبت صبح تعطیل شدند. 
 هفت کشته در قصر شیرین و ازگله
 فرماندار قصر شیرین درباره آخرین وضعیت خسارات زمین لرزه ساعتی قبل در این شهرستان گفت: تا کنون ۲۷ نفر در این حادثه زخمی و شش نفر نیز بر اثر زلزله جان باخته اند.

فرامرز اکبری گفت: به دلیل قطع برق میزان خسارات وارده به منازل مردم قابل تشخیص نیست.

اکبری تاکید کرد: هلال احمر در حال توزیع چادر های امدادی در بین مردم هستند و اورژانس امداد رسانی را صورت می دهد از سوی دیگر کنترل شهر با حضور عوامل انتظامی خوشبختانه صورت گرفته و اوضاع مدیریت شده است. استاندار کرمانشاه نیز ضمن تائید کشته شدن شش نفر در قصر شیرین از جان باختن یک نفر در ازگله خبر داد.   هوشنگ بازوند گفت:  «تمام نیروهای امدادی، بسیج، سپاه و ارتش به حالت آماده‌باش هستند.»  پیش بینی می شود آمار زخمی ها در شهرهای مختلف بالا باشد.   دستور رییس جمهور به وزیر کشور

 حسن روحانی، رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان روند امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه قرار گرفت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد. 
 همچنین به دنبال وقوع زلزله جلسه ستاد مدیریت بحران به ریاست وزیر کشور تشکیل شد.

 وزیر کشور در این جلسه با تماس با مسئولان اجرائی ذیربط و استانداران استان‌های غرب کشور هماهنگی‌های لازم را به منظور امداد رسانی سریع انجام داد و از هموطنان خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی با هدایت عوامل اجرائی به کمک هوطنان بپردازند.  وزارت آموزش و پرورش هم در پی وقوع زلزله اطلاعیه ای صادر کرد و از مدیران مدارس خواست قبل از ورود دانش آموزان حتما وضعیت بنای مدارس را کنترل کنند.
  دست‌کم ۳۰ کشته و ۲۰۰ زخمی در کرمانشاه
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بامداد دوشنبه اعلام کرد که در زلزله شدید این استان ۳۰ نفر تاکنون درشهرهای مختلف فوت کرده‌اند و تعداد زیادی مجروح (حدود۲۰۰ نفر) داشتیم. اما با ادامه آواربرداری احتمالا به این تعداد اضافه خواهد شد.

او گفت: «شورای هماهنگی مدیریت بحران بلافاصله تشکیل شد. نیروهای امداد، نیروهای نظامی و ماشین‌آلات خاکبرداری به محل های خسارت دیده اعزام شده‌اند.» 

اعلام 3 روز عزای عمومی در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه  اعلام کرد با هماهنگی صورت گرفته با نماینده ولی فقیه در استان، از روز دوشنبه (۲۲ آبان) سه روز در استان عزای عمومی اعلام می‌شود. کلیه دستگاه‌های اجرایی تا اطلاع ثانوی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند.
 
 درخواست گروه خونی O منفی برای کمک به زلزله زدگان

سازمان انتقال خون از دارندگان گروه خونی O منفی خواست برای کمک به مناطق زلزله زده خون اهدا کنند.

افراد دارای گروه خونی O منفی می توانند برای اهدای خون به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کنند.

صدور مجوز دفن 207 جسد / مجروح شدن ۱۶۸۳ تن
سازمان پزشکی قانونی در پی وقوع زلزله 7.2 ریشتری شب‌ گذشته در مرز ایران و عراق اعلام کرد: تاکنون 207 جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است. تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد هستند که تا این لحظه تعداد این اجساد به 207 تن رسیده است.
 
 سرپرست سازمان اورژانس کشور نیز که هم اکنون در سرپل ذهاب حضور دارد، آخرین آمار مصدومین را تا این لحظه ۱۶۸۳ نفر اعلام کرد.
انتقال 11 مصدوم زلزله کرمانشاه به بیمارستان‌های همدان
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان از آماده‌باش اورژانش این استان خبر داد و گفت: 11 مصدوم حادثه زلزله کرمانشاه برای مداوا راهی بیمارستان‌های همدان شده‌اند.

دکتر حبیب معصومی، با تأکید بر اینکه تمامی بیمارستان‌ها، اورژانس و شبکه بهداشت استان همدان در حالت آماده‌باش هستند، افزود: یک فروند بالگرد به منظور امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شده است.

وی یادآور شد: تا کنون هیچ‌یک از مصدومان این حادثه تلخ به استان همدان انتقال نیافته بود اما اکنون 11 مصدوم در راه بیمارستان‌های همدان هستند که بیمارستان‌های استان آمادگی لازم را برای پذیرش بیماران دارند.

مسکن مهر «سرپل ذهاب» دارای بیشترین خسارات و تلفات
 
براساس تصاویری که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده است، خسارت های شدید زلزله به مسکن مهر شهرستان سرپل ذهاب وارد شده است.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی گردشگر در کوه‌های نمک جاشک شهرستان دیّر نجات یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ریزیان چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان این خبر گفت: طی گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر مبنی بر سقوط یک گردشگر از کوه‌های گمبد نمک در مسیر سخت و دشوار، تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات جاشک به محل حادثه اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شعبه شهرستان دیّر افزود: نجات گران بعد از پیمودن مسیر سه کیلومتری موفق به نجات خانم ۴۵ ساله گردشگر تهرانی شدند

بعد از پایان عملیات مصدوم را در پایین کوه تحویل عوامل اورژانس داده شد.

وی خاطرنشان کرد: شماره تماس ۱۱۲ ندای امداد و نجات آماده پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان است.

کد خبر 6063906

دیگر خبرها

  • بیشترین حوادث جاده‌ای در کدام استان‌ها رخ داده است؟
  • این استان‌ها بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند + جزئیات
  • اعلام اسامی استان‌هایی که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشته‌اند
  • کدام استان‌ ها بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند؟
  • کدام استان‌ها بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند؟
  • بانوی گردشگر در کوه‌های نمک جاشک شهرستان دیّر نجات یافت
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت