Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@01:43:13 GMT

کمبود چادر و مواد غذایی در اسلام آباد غرب

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۱۷۰۹

خرداد: فرماندار اسلام‌آباد غرب گفت: با وجود تلاش های انجام شده برای کمک رسانی به زلزله زدگان، کمبود چادر و مواد غذایی احساس می‌شود و نیازمندیم کمک بیشتری به مردم شهرستان شود.

به گزارش خرداد افشین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان تعدادی چادر توزیع شده است و برخی مردم نیز خود چادر مسافرتی داشته‌اند و عده‌ای هم در سالن ورزشی اسکان داده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تلاشیم تا اقلام غذایی بیشتر و آب معدنی و چادر برای کمک به زلزله‌زدگان جذب کنیم. 

وی با بیان اینکه بخشی از نمای بیمارستان اسلام‌آباد غرب فرو ریخته است، ادامه داد: در پی وقوع این حادثه و امنیت بیشتر برای رسیدگی به حادثه دیدگان، جلوی این بیمارستان یک درمانگاه صحرایی ایجاد شد تا به مصدومان رسیدگی شود.

کریمی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون این شهرستان فوتی ناشی از زلزله نداشته است و تنها 35 نفر از شهروندان این شهرستان آسیب دیده‌اند اما 600 تا 700 نفر مصدوم از شهرستانهای همجوار همچون دالاهو و ثلاث باباجانی برای درمان به این شهرستان منتقل شده‌اند. 140 نفر نیز از مصدومان مراجعه‌کننده به این بیمارستان نیز برای انجام درمان‌های تخصصی به کرمانشاه اعزام شده‌اند. از شب گذشته تاکنون تلاش کرده‌ایم با سه جراح، عمل‌های اورژانسی را در بیمارستان انجام دهیم. 
وی بیان کرد: مشکل آب و برق ددر اسلام‌آباد حل شده و 160 روستا و 2 شهر این شهرستان مشکل آب و برق ندارند. نانوایی‌ها و مغازه‌ها باز هستند. 


کریمی عنوان کرد: تقریبا وضعیت شهر اسلام‌آباد غرب به حالت پایداری رسیده و اردوگاه موقت برای اسکان مردم ایجاد شده است تا مردمی که ترس از حضور در خانه‌ها دارند بصورت موقت اسکان یابند. وزیر کشور در تماسی که با بنده گرفته است تاکید کرده است که به مشکلات روستاها هر چه سریع‌تر رسیدگی شود.

وی ادامه داد: تلاش برای رسیدگی به زلزله‌زدگان در روستاها انجام شده و تعدادی چادر و مواد غذایی به روستاها رسانده شده است. تلاش کردیم بر حسب نیاز واقعی روستاها چادر توزیع کنیم. به عنوان مثال در روستایی 50 عدد چادر توزیع شده تا حداقل دو خانوار در آن اسکان یابند.

کریمی یادآور شد: در پی این زمین لرزه بخشی از مسکن مهر شهر و برخی ساختمان‌های مسکونی تخریب شده‌اند.

به گزارش ایسنا، شب گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر در مرز کرمانشاه با کشور عراق رخ داده و کانون این زمین لرزه در مرز کرمانشاه و در امتداد ایران بوده است. این زمین لرزه از شمال غربی تا جنوب غربی ایران احساس شده است.

برچسب ها: کمبود ، چادر ، مواد غذایی ، اسلام آباد غرب

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد