Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - افزایش تولید یک میلیون بشکه نفت از چاه های کرکوک؛ بستن قمارخانه های بغداد در دستور کار وزارت کشور؛ کمیته عالی آب عراق مامور رسیدگی به آثار زلزله بر سد دربندیخان؛ شمار قربانیان زلزله در سلیمانیه؛ همدردی جهانی با زلزله زدگان شب گذشته؛ پادرمیانی عراق برای حل بحران استعفای الحریری؛ و سفر رئیس پارلمان عراق به آمریکا؛ از تازه ترین خبرهای 24 ساعت گذشته کشور عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** جبار اللعیبی وزیر نفت عراق امروز در جریان سرکشی از شرکت نفت شمال عراق در استان کرکوک طی سخنانی کوتاه از برنامه ریزی برای تولید یک میلیون بشکه نفت از چاه های کرکوک در پی بازپس گیری و کنترل کامل این استان و چاه های نفت راهبردی آن در 20 اکتبر 2017 (28 مهر) توسط ارتش عراق، خبر داد.
حجم ذخایر نفتی استان کرکوک با بیش از 13 میلیارد بشکه نفت، 12 درصد ذخایر نفتی عراق را تشکیل می دهد.
پیش تر وزارت نفت عراق اعلام کرده بود که از شرکت نفتی انگلیسی برتیش پترولیوم(BP) خواسته است که فعالیت خود را در چاه های نفت کرکوک برای افزایش تولید از سربگیرد.

** وزارت کشور عراق در دستور العمل جدیدی، بستن سالن های قمار در مناطق مختلف بغداد را در دستور کار خود قرار داد.
براساس دستور العملی صادره از سوی وزارت کشور، کلیه قمارخانه های سطح بغداد بسته خواهد شد و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
پیش از این پارلمان عراق قانونی را به تصویب رساند که براساس آن دولت می بایست مغازه ها و فروشگاه های فروش و عرضه مشروبات الکلی را ببندد، اما این قانون با مخالفت هایی روبه رو و عملا اجرا نشد.

** دفتر نخست وزیری عراق امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که کمیته عالی آب عراق به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر عراق برگزار و پس از ارائه گزارشی از اوضاع عمومی سدهای کشور بعد از زمین لرزه شب گذشته، کمیته عالی آب عراق را موظف به رسیدگی ویژه به آثار زلزله بر سد دربندیخان در استان سلیمانیه کرد.
سد دربندیخان یکی از سدهای بزرگ عراق که در سال 1956 (بیش از 60 سال قبل) بر روی رودخانه سیروان ساخته شده که علاوه بر آبگیری برای مقاصد کشاورزی، در تولید انرژی برق نیز از آن استفاده می شود و بر اثر شدت زلزله، بخشی از حاشیه کوه همجوار آن فرو ریخته است.
شهرستان دربندیخان در 65 کیلومتری جنوب شرقی شهر سلیمانیه شب گذشته متاثر از زمین لرزه استان کرمانشاه با دستکم 4 تن کشته و 100 زخمی، بیشترین تلفات را در بین شهرهای استان سلیمانیه داشته است.

** جمعیت هلال احمر عراق با انتشار بیانیه ای ضمن تایید گزارش های وزارت بهداشت دولت منطقه کردستان عراق اعلام کرد که در زمین لرزه دیشب 7 تن کشته و 425 تن دیگر در شمال عراق زخمی شده اند که همگی از استان سلیمانیه هستند.
جمعیت هلال احمر عراق خاطر نشان کرده است که خسارت های مادی در مناطقی که شاهد زمین لرزه بوده و خصوصا در سلیمانیه بالا است.

** زمین لرزه نسبتا بزرگی به بزرگی 7 تا 7.6 در مقیاس ریشتر نیمه شب گذشته بخش های وسیعی از اراضی کشور عراق و مناطق غربی جمهوری اسلامی ایران به ویژه کرمانشاه را لرزاند که تعداد زیادی کشته و مصدوم به جا گذاشت.
مراکز لرزه نگاری ایران و آمریکا، مرکز زمین لرزه دیشب را مناطق مرزی بین عراق و ایران در نزدیکی دو استان سلیمانیه و کرمانشاه اعلام کرده اند.

** همزمان با زمین لرزه بزرگ یکشنبه شب در بخش های گسترده ای از ایران و عراق با ده ها کشته و صدها مجروح، سران و مقامات سازمان های بین المللی و کشورهای مختلف از جمله دبیرکل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، کشورهای آلمان، فرانسه، کانادا، ارمنستان، استونی، نروژ، کروواسی، لیتوانی و لتونی، هند، پاکستان و جمهوری آذربایجان؛ همچنین رؤسای جمهوری روسیه و سوریه با زلزله زدگان ابراز همدردی کردند.

** احمد محجوب سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی، از پادرمیانی بغداد برای حل بحران اخیر استعفای سعد الحریری نخست وزیر لبنان خبر داد.
وی در این کنفرانس با اشاره به آغاز تماس های بغداد با عربستان و لبنان برای حل بحران استعفای الحریری، تاکید کرد که کشورش در جریان بحران های منطقه ای، در فاصله یکسانی از همه طرف های درگیر قرار می گیرد.

** سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در سفری رسمی راهی آمریکا شد؛ وی قرار است در این سفر چند روزه طی دیدار با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (کنگره آمریکا) و مسئولانی از دولت این کشور اوضاع سیاسی عراق و منطقه و مسائل مورد اهتمام مشترک را بحث و تبادل نظر کنند.
شبد **خاورم**7074**1010
خبرنگار: مینا غفرانی آذر**انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ بخش اول گفتگوی اختصاصی خبرگزاری صداوسیما با همسر سردار شهید حسن طهرانی مقدم با عنوان "روزهایی که نیستی"بزودی از شبکه خبر پخش می شود.

 شهید حسن طهرانی مقدم ۶ آبان سال ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران متولد شد. وی پس از تحصیلات مقدماتی، موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته مهندسی صنایع شد. این شهید که در آغازین روز‌های تشکیل سپاه پاسداران، به عضویت آن درآمده بود، در دوران جنگ عراق و ایران، جزو نخستین فرماندهان توپخانه سپاه و بنیان‌گذاران این واحد بود. شهید طهرانی مقدم بنیان‌گذار یگان موشکی سپاه است که با گذراندن دوره موشکی در سوریه، این واحد ارزشمند را در زمان جنگ مدیریت می‌کرد. او در سال ۱۳۶۴ به سمت فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد و همچنان تحقیقات خود را درباره ساخت موشک و راکت ادامه داد. راکت نازعات، موشک شهاب ۳، قیام، قدر، عاشورا و خلیج‌فارس، جزو تولیدات موشکی ایران در دوران مدیریت اوست. شهید حسن تهرانی مقدم در سال ۱۳۸۵، مسؤولیت سازمان جهاد خودکفایی سپاه را بر عهده گرفت و تا روز شهادتش در حادثه انفجار مهمات یکی از پادگان‌های تحت امر در تاریخ ۲۱ آبان سال ۱۳۹۰، برای تولید و گسترش تسلیحات موشکی کشور فعالیت داشت. علی طهرانی مقدم برادر شهید حسن طهرانی مقدم نیز ۱۸ آبان سال ۱۳۵۹ مصادف با ظهر عاشورا وقتی تنها ۱۸ سال داشت در جبهه سوسنگرد به شهادت رسیده بود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان