Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی سرانه فضای آموزشی را هر دانش آموزان در این استان 4.5 مترمربع ذکر و بیان کرد: میانگین کشوری همین شاخص 5.2 مترمربع است لذا می بایست با همت خیران و دستگاههای مسئول در این حوزه شاهد ارتقای مکانهای آموزشی در خراسان رضوی باشیم.

علیرضا رشیدیان شامگاه دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی به بررسی موضوع واگذاری بخشی از فضاهای آموزشی بلااستفاده به فضای تجاری در این شورا اشاره و بیان کرد: هدف اصلی این طرح کمک به آموزش و پرورش برای انجام ماموریت آموزشی و ارتقای سرانه لازم برای خدمت مناسبتتر به دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این راستا مواردی جمع بندی شده در شورای آموزش و پرورش استان و شهرستانها در کمیسیون ماده پنج بر اساس طرحهای جامع و تفضیلی و نیز ضرورتهای آموزشی بررسی خواهد شد تا بدون ایجاد مشکل بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: البته این تغییرات به این معنا نیست که نیازهای شهری را در نظر نگیریم و اگر در مناطقی واحدهای تجاری مازاد وجود داشته باشد نباید به حجم این واحدهای بلااستفاده اضافه کرد. خط قرمز در اجرای این طرح وارد شدن کوچکترین لطمه به فضای آموزشی است.

* بازماندگی کودکان از تحصیل به دلیل هزینه
استاندار خراسان رضوی همچنین پوشش تحصیلی کودکان را واجب، تکلیف قانون و امری ملی مذهبی توصیف و بیان کرد: تامین امکان تحصیل برای کودکان از وظایف حاکمیت است. طبق بررسی آموزش و پرورش هزینه تحصیل هر دانش آموز 400 هزار تومان می باشد لذا ننگ بزرگی است که کودکان ما به دلیل 400 هزار تومان از تحصیل باز بمانند.
وی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش تاکید کرد: هر دانش آموزی را که در استان بخاطر مسائل مالی از تحصیل بازمانده اعلام کنید تا از طریق جذب حمایت سازمانهای امدادی هیچ دانش آموزی به دلیل هزینه 400 هزار تومانی از تحصیل بازنماند.
رشیدیان در خصوص ازدواج کودکان و دختران زیر 15 سال نیز گفت: برخی از این دختران چندسالی در عقد می مانند ولی به محض اینکه به عقد درمی آیند آموزش و پرورش از تحصیل آنها در مدارس جلوگیری می کند. در این خصوص باید چاره اندیشی شود.
وی بر اینکه از ادامه تحصیل دختران به دلیل ازدواج نباید جلوگیری شود تاکید و بیان کرد: همانطور که ازدواج زودهنگام مشکل است، ازدواج دیرهنگام نیز مشکل است. در هر دو مورد باید چاره اندیشی شود و با مداخله هوشمندانه آسیبهای اجتماعی در حوزه های مختلف کاهش یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هدف اصلی از اجرای طرح اختصاص بحشی از فضای آموزشی بلااستفاده به واحدهای تجاری استفاده از درآمد آن برای ارتقای سطح فضاهای آموزشی است.
سید جواد حسینی افزود: هم اکنون سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کلانشهر مشهد سه و نیم مترمربع است. در مشهد و استان مدارسی وجود دارند که قابلیت فضای آموزشی را ندارند و در مقابل زمینهایی با قابلیت ایجاد فضای آموزشی مناسب وجود دارد ولی امکان تامین هزینه ساخت آنها نیست. از این رو با اجرایی شدن این طرح می توان با درآمدزایی فضای آموزشی مناسب را ایجاد کرد.
وی ادامه داد: مهارتی و تولیدی شدن فضای تربیتی از سیاستهای وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه متوازن است که این طرح به تحقق همین مهم نیز کمک می کند.
معاون استاندار خراسان رضوی در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل هم گفت: در 15 سال اخیر تعداد دانش آموزان کشور از 20 میلیون به 13 میلیون کاهش یافته و در مقابل فضاهای آموزشی نیز یک و نیم برابر شده است.
وی افزود: هم اکنون پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی 99.1 درصد است. عدم شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و همچنین مقاومت خانواده آنها برای تحصیل کودکان از مشکلات پیش رو در مقوله بازماندگان از تحصیل است.
خراسان رضوی دارای 7500 مدرسه با حدود 54 هزار کلاس درس است. یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در این استان مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار: حسین کریم زاده
7505/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حسینی در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: با بهره برداری از فضا‌های آموزشی در حال ساخت، سرانه فضا‌های آموزشی در استان از ۴ متر مربع به بیش از ۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز افزایش می‌یابد.
سرپرست آموزش و پرورش استان هم گفت: سرانه فضا‌های ورزشی در استان طی ۲ سال اخیر از ۲۰ به ۷۰ سانتی متر برای هر دانش آموز رسیده است که این شاخص در کشور یک متر برای هر دانش آموز است.
جمالی افزود: تا شهریور امسال ظرفیت فضا‌های ورزشی دانش آموزی استان به بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع می‌رسد.
هماهنگی برای برگزاری هفته بزرگداشت مقام معلم و تامین فضای مورد نیاز برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های متوسطه دوم، دستورکار نخستین نشست شورای اموزش و پرورش استان بود.
این امتحانات همزمان با سراسرکشور در ۱۵۰ حوزه امتحانی مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.
رئیس دایره امتحانات آموزش و پرورش استان گفت: برای برگزاری این آزمون با کمبود بیش از ۷ هزار صندلی و مکان مناسب مواجه هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد هم در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در تربیت نیروی انسانی کارامد برتلاش همگانی برای بزرگداشت باشکوه هفته گرامیداشت مقام معلم تاکید کرد.
احمد زاده افزود: تکریم معلم را نباید منحصر به یک سازمان دانست بلکه همه باید دینشان را به معلم ادا کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • فیلم|کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی 
  • تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت