Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@19:19:05 GMT

وضعیت عملیات امداد و نجات در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۲۳۷۰

وضعیت عملیات امداد و نجات در کرمانشاه

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ممکن است عملیات امداد و نجات تا فردا طول بکشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سعیدی گفت: تا این لحظه نمی توان پایان عملیات امداد نجات را اعلام کرد. هر زمان مسئولین امداد و نجات ستاد بحران پایان این مرحله را اعلام کند حتی ممکن است تا فردا ادامه یابد. مرحله بعدی یعنی آوار برداری شروع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از تعداد اقدام امدادی و مایحتاج ضروری مردم خبر داد و گفت: سومین جلسه ستاد بحران در محل استانداری کرمانشاه با حضور وزیر کشور در ساعت 19 امشب برگزار میشود.

سعیدی افزود: عمق فاجعه در سر پل ذهاب از نظر تعداد جان باختگان و زیر ساخت های شهری اتفاق افتاده است و زیر ساخت های آب شرب تخریب شده است و برق منطقه قطع است که امیدواریم تا فردا مشکل برطرف شود.
وی گفت: به تمام روستاها سرکشی شده و امداد رسانی شده است. نیروهای امدادی سپاه، ارتش و 14 کارگروه که نماد 14 وزارتخانه است در منطقه حضور دارند و در حال انجام کار هستند، امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن امداد و نجات پایان یابد سعیدی در مورد آواره برداری گفت: بعد پایان عملیات امداد و نجات مرحله آوار برداری شروع خواهد شد.
هماهنگی و مدیدریت بحران بین همه نهادهایی که در منطقه وجود دارد انجام می شود.
وی مرجع رسمی آمار و اطلاعات را صدا و سیما و سازمان مدیریت بحران معرفی کرد و از مردم خواست به پیامک ها در مورد ارسال کمک مردمی و شایعات توجه نکنند.  
فرماندار قصرشیرین گفت: پس از گذشت ساعت ها از وقوع زلزله کرمانشاه همچنان شاهد پس لرزه در این منطقه هستیم و تا کنون  152 پس لرزه ثبت شده است. فرامرز اکبری در ارتباط تصویری گفت: میزان امکانات توزیع شده هلال احمر در بین مصدومین و آسیب دیدگان کافی نیست. وی گفت: تنها بیمارستان سرپل ذهاب به هیچ وجه قابل استفاده نیست.فرماندار قصر شیرین از گلایه حادثه دیدگان نسبت به امکانات امداد رسانی هلال احمر سخن گفت و افزود: نیاز به مواد غذایی و وسایل گرمایشی در این هوای سرد منطقه از ملزومات ضروری است.اکبری افزود: آب بسته بندی و شرب در بین مردم توزیع شده است اما بزرگتری مشکل مردم اسکان مردم در هوای سرد است و نامساعد بودن هوا است.
وی گفت: میزان خسارت منطقه قصر شیرین کمتر از سرپل ذهاب است و نیازی به حضور مردم قصر شیرین در اردوگاه نیست.
 معاون درمان وزارت بهداشت در ارتباط تلفنی گفت: با توجه به حجم مجروحین ناشی از زلزله تعداد اعزام 120 نفر کادر پزشکی به منطقه اعزام شده است و تا کنون 120 مصدوم به تهران انتقال یافته است.  قاسم جان بابایی از اعزام گروه دیگری از مصدومین به بیمارستان های تهران و استان البرز طی امشب خبر داد و گفت: گروه پزشکی برخی از استان ها مانند همدان برای همکاری و اعزام اعلام آمادگی کرده اند.
جان بابایی که در بیمارستان سینای تهران حضور داشت، گفت: امکانانت و تجهیزات بهداشتی ارسال شده و بین بیمارستان های منطقه توزیع شده است. از طرفی برخی از بیماران و مصدومان به تهران و بیمارستان سینای تهران انتقال یافته است و برای همراهان آنها نیز تدابیر لازم صورت گرفته است.   دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن

مسعود مثنوی اظهار داشت: طی گزارش مرکز کنترل هماهنگی و عملیات جمعیت هلال احمر استان به پایگاه امداد و نجات جاده‌ای فجر خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند در محور شهرکرد به بروجن روبه‌روی کارخانه سیمان دریافت شد.

وی افزود: به سرعت تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات فجر به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

تلاش غواصان برای یافتن پیکر بی جان کودک غرق شده در رودخانه نارمه

مثنوی با اشاره به برجا ماندن سه مصدوم در این حادثه جاده‌ای، اضافه کرد: نیرو‌های امدادی پس از ارزیابی صحنه حادثه اقدامات پیش بیمارستانی را برای مصدومان انجام دادند و آنها را به بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر منتقل کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل آتش‌سوزی انبارها در شهرری اعزام شد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • عملیات نجات دره مرگ تهران