Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفت نفر از این افراد در فرانسه زندانی هستند. پنج تن دیگر در بلژیک و یک نفر در ترکیه زندانی شده اند. دو نفر از عاملان این حمله نیز فراری هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما دو سال پس از حوادث تروریستی پاریس دو تن از عاملان این حمله همچنان فراری هستند و تنها بازمانده حاضر در عملیات تروریستی حاضر به اعتراف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ دو سال از حوادث تروریستی پاریس و آغاز تحقیقات در این خصوص می گذرد. شش قاضی ضد تروریستی مسئولیت تحقیق در باره این حملات تروریستی را بر عهده دارند. یک مرد به نام صالح عبدالسلام در زندان است. گزارشگر این شبکه گفت: دو سال از حملات ترویستی پاریس گذشته است. محققان بیشتر اعضای گروهی را که این حملات را در پایتخت فرانسه رقم زدند، شناسایی کرده اند.

هفت نفر از این افراد در فرانسه زندانی هستند. پنج تن دیگر در بلژیک و یک نفر در ترکیه زندانی شده اند. دو نفر از عاملان این حمله نیز فراری هستند. فرانسوا مولن دادستان کل فرانسه در تشریح اطلاعات به دست آمده در تحقیقات در باره این گروه تروریستی خاطر نشان کرد که این افراد شناسایی شده و ما هم اکنون می دانیم کدام یک از آن ها به سوریه رفته بودند و چه امکانات لجستیکی در اختیار داشته اند.

گزارشگر ادامه داد: صلاح عبدالسلام یکی از تروریست هایی است که در محل حمله حضور د اشته و زنده مانده است. این جوان فرانسوی مغربی الاصل پس از چهار ماه تعقیب و گریز در ماه مارس دو هزار و شانزده در بروکسل بازداشت شد. عبدالسلام سپس به فرانسه منتقل شد. وی در سلول خود زندانی است و از هرگونه همکاری با دادگستری خودداری می کند. وکیل قربانیان امیدوار است که شکست های داعش در میدان نبرد، قفل سکوت صلاح عبدالسلام را بشکند و وی را به سخن گفتن وادار کند.

ژان راینهارت وکیل قربانیان در این خصوص گفت: عقبه صلاح عبدالسلام و سایر تروریست ها فرو ریخته است و امیدواریم تا دو سال آینده کاملا محو شود. عبدالسلام تا به امروز روی دوستان قدیمی اش حساب می کرد، اما امروز چنین نیست و وی دیگر نمی تواند روی کسی حساب کند. شاید این وضع کمک کند و عبدالسلام را به اعتراف در باره آن چه مرتکب شده، وادارد.

گزارشگر ادامه داد: تحقیقات در باره حملات تروریستی پاریس تا سال دو هزار و نوزده ادامه خواهد داشت. وی در هجدهم ماه دسامبر برای اولین بار در دادگاه بلژیک حاضر خواهد شد. اتهام صلاح عبدالسلام مشارکت در تیراندازی در جریان عملیات دستگیری وی بوده است. جلسه محاکمه وی با خطر شدید اقدامات تروریستی مواجه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴

مراکش به جمع ۵۰ کشور تامین کننده امنیت المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه پیوست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه گفت که مراکش به تضمین امنیت در بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس کمک می‌کند.

به گفته دارونین؛ پلیس مراکش به سازمان‌های مجری نظم و امنیت فرانسه در دوره برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی پاریس کمک خواهد کرد.

راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس

بدین ترتیب مراکش به جمع 50 کشوری پیوست که پیش از این با اعزام مأموران مجری قانون به فرانسه موافقت کرده بودند. در مجموع 2 هزار و پانصد پلیس و ژاندارم خارجی قبل و حین مسابقات در فرانسه حضور خواهند داشت.

بازی‌‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست 2024  (5 تا 21 مرداد)  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس