Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@04:52:22 GMT

موضع موگرینی به تهدید تحریمی فرانسوی‌ها علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۲۳۸۵

موضع موگرینی به تهدید تحریمی فرانسوی‌ها علیه ایران

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب در برابر تهدیدهای سخنگوی وزارت خارجه فرانسه علیه ایران موضع گرفت.

خبرگزاری فارس: فدریکا موگرینی در واکنش به تهدید فرانسوی‌ها مبنی بر اعمال تحریم‌های موشکی علیه ایران گفته که دورنمای اعمال چنین تحریم‌هایی را در آینده نزدیک نمی‌بیند.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب در برابر تهدیدهای سخنگوی وزارت خارجه فرانسه علیه ایران موضع گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آگنه روماته اسپاین» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز تهدید کرده بود که ایران در صورت لزوم با تحریم‌هایی جدید به دلیل برنامه موشکی‌اش رو به رو خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در ماه‌های اخیر بارها از لزوم شروع مذاکراتی جدید با ایران برای تمدید محدودیت‌های برجامی پس از سال 2025 (سال انقضای برخی محدودیت‌های برجام) و مباحثه با ایرانیان بر سر برنامه موشکی این کشور سخن گفته است.

موگرینی بدون نام آوردن از کشوری خاص و یا رد قطعی احتمال اعمال تحریم‌های موشکی علیه ایران، گفت که «بحث در خصوص تحریم‌های موشکی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران را برای آینده نزدیک پیش‌بینی نمی‌کنم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیحی در خصوص منظور دقیقش از «آینده نزدیک» ارائه نداده است.

موگرینی در خصوص وضعیت سیاسی متشنج لبنان هم سخن گفت. وی ابتدا گفت: «با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی لبنان مخالف هستیم و اجتناب از وارد کردن لبنان به تنش‌های منطقه، امری ضروری است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپس احزاب سیاسی لبنان را خطاب قرار داد و گفت «از شما می‌خواهم که فقط روی لبنان و هر آنچه می‌توانیم برای ملتتان انجام دهید، تمر کز کنید.»

کلمات کلیدی: فدریکا موگرینی ، اتحادیه اروپا ، فرانسه ، تحریم‌های موشکی ، ایران

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد