Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر مرز ایران و عراق را لرزاند که شدت آن در بسیاری از استان‌های کشور بخصوص نوار غربی احساس شد. این زمین لرزه ایلام، قصرشیرین، همدان، مهاباد، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، شیراز، اهواز، زنجان، چهارمحال و بختیاری، قزوین و خرم آباد را لرزاند و باعث شد مردم با وحشت به خیابانها بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زلزله تاکنون حدود 300 کشته و 6000 زخمی برجای گذاشته است.

مرکز زمین شناسی آمریکا اعلام کرد این زمین‌لرزه در 103 کیلومتری جنوب شرق شهر سلیمانیه عراق نزدیک ایران رخ داده است. اما برخی دیگر از مراکز بین‌المللی کانون این زلزله را در داخل ایران اعلام کرده‌اند.

مرکز لرزه نگاری اروپا مدیترانه نیز اعلام کرد مردم اکثر کشورهای خاورمیانه این زمین لرزه را احساس کرده‌اند. بنابر اعلام منابع عربی، این زمین لرزه در قطر، امارات متحده عربی، کویت و فلسطین اشغالی نیز به وضوح احساس شده است.

در پی این زلزله مرگبار،هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در ایران جان باختن شماری از هموطنانمان در زمین‌لرزه شب گذشته را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در حساب توییتر خود نوشت: امروز اخبار ناراحت‌کننده ای از ایران و عراق شنیدیم. مردم کانادا با خانواده‌های قربانیان این زلزله عمیقا ابراز همدردی می‌کنند.

مایکل کلور برشتولد، سفیر آلمان در ایران، در پیامی به زبان انگلیسی و فارسی در صفحه توییتر خود نوشت: مراتب تسلیت عمیق آلمان به دولت و ملت ایران، در پى زلزله مرگبار غرب ایران. ما به یاد قربانیان و خانواده هایشان خواهیم بود. آلمان در صورت لزوم آماده کمکرسانى مى باشد.

سفارت فرانسه در ایران نیزدر پیامی به زبان فرانسوی و فارسی در توییتر خود در واکنش به زلزله در ایران و عراق نوشت: سفارت فرانسه در ایران همبستگی خود را با خانواده قربانیان و مجروحان حادثه زلزله مرگبار در مرز ایران و عراق و نیز تمامی ایرانیان اعلام می‌کند و بسیج بخش‌های خدمات اورژانس ایران را ارج می‌نهد.

 

نخست وزیر هند نیز با ارسال پیامی توییتری با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد. در این پیام آورده است: همدردی خود را با همه افرادی که عزیزان خود را دراین زلزله غم‌انگیز از دست داده‌اند ابراز و دعا می‌کنم مصدومان این حادثه هرچه زودتر سلامتی خود را به دست آورند.

بن‌علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه، نیز روز دوشنبه گفت: ترکیه متعهد به حمایت از قربانیان زمین لرزه یکشنبه شب در مرز ایران و عراق است. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترکیه برادرانه در کنار قربانیان این زمین‌لرزه است.» نخست‌وزیر ترکیه گفت: دولت ترکیه کاروانی از کمک‌های غذایی و پزشکی را ارسال کرده و بهبود سریع زخمی‌های این حادثه را آرزومند است.

«الهام علی اف»، رئیس جمهور آذربایجان، با ارسال پیامی به رئیس جمهور و ملت ایران جان باختن شماری از هموطنانمان در زمین‌لرزه مرگبار اخیر  را تسلیت گفت. در پیام او آمده است: وقوع زمین‌لرزه در غرب کشور شما وکشته شدن شماری از مردم و تخریب مناطقی بر اثر این زمین‌لرزه بنده را نیز ناراحت و متاثر کرد.

همچنین، وزیر خارجه انگلیس و سفیر انگلیس در ایران در پیام‌های توییتری جداگانه‌ای، وقوع زمین‌لرزه شب گذشته در کرمانشاه را به بازماندگان قربانیان این حادثه تسلیت گفتند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم طی پیامی به رؤسای جمهوری ایران و عراق، زلزله شب گذشته را تسلیت گفت.

همچنین، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام همدردی اتحادیه اروپا با خانواده قربانیان زلزله ایران و عراق، آمادگی این اتحادیه را برای مشارکت در عملیات امدادرسانی اعلام کرد.

رهبر حزب کارگر انگلیس نیز در پیامی ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان ایران و عراق، خواستار کمک فوری لندن به مناطق آسیب‌دیده شد.

زلزله شب گذشته همچنین به دلیل دامنه گسترده آن که تقریبا تمامی خاورمیانه را در بر گرفت، به تیتر یک اکثر رسانه‌های مهم جهان نیز تبدیل شد به طوریکه شبکه‌های تلویزیونی با قطع برنامه‌های عادی خود به پوشش این حادثه پرداختند و رسانه‌های نوشتاری نیز جزئیات آن را به صورت لحظه به لحظه در خروجی خود در شبکه‌های اجتماعی قرار دادند.  

تصاویر زیر، بخشی از پوشش رسانه‌ای زلزله شب گذشته در مرز ایران و عراق را نشان می‌دهد. 

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرزند علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ

در تازه‌ترین شایعات رسانه‌های ضدایرانی، این بار رسانه انگلیسی «ایندیپندیت فارسی» در مطلبی که از آن به عنوان خبر اختصاصی نام برده، مدعی شد ماجد علم الهدی فرزند آیت الله علم الهدی امام جمعه شهر مقدس مشهد، سهامدار عمده شرکت هلدینگ گردشگری جوانمرد است که را نابود کرده است.

به گزارش فارس، ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

وی افزود: تاکنون به هیچ یک از زیر مجموعه‌های گردشگری این هلدینگ نرفتم و شخصا سرمایه‌ای برای سرمایه گذاری در این زمینه ندارم.

البته شایعات پیرامون ماجد علم الهدی به این مورد محدود نمی‌شود، در چند سال گذشته بار‌ها شایعه دستگیری وی در امارات به جرم قاچاق سکه یا حتی اسلحه منتشر کردند. شایعه‌ای که خبرگزاری فارس آن را رد کرده بود.

دیگر خبرها

  • واکنش یک رسانه به اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو
  • (تصاویر) ۸ جاده مرگبار جهان؛ اگر ادعای رانندگی دارید بفرمایید!
  • واکنش ایران به حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه
  • جزییات حمله سنگین اسرائیل به سوریه در شب گذشته/ وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد
  • پس‌لرزه‌های موضعگیری اخیر علی مطهری درباره نوروز
  • محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد
  • وقوع زمین لرزه در کابل
  • واکنش فرزند علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ
  • تجاوزات صهیونیست ها توسط رسانه های غربی و آمریکایی پشتیبانی می شود
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟