Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: مقدمات اعزام یک هزار تخته چادر، نان، آب، پتو و کنسرو از این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور در استان کرمانشاه فراهم شد.

عزیز فیلی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد بحران استان مرکزی افزود: این اقلام توسط 12 دستگاه کامیون شامگاه دوشنبه از این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هلال احمر بر اساس قانون تنها مرجع جمع آوری کمک های مردمی در این حادثه است و مردم تنها باید از طریق این نهاد کمک های خود را به دست مردم زلزله زده غرب کشور برسانند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه دستگاه های لشکری و کشوری وظیفه دارند برای کمک رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور با تمام ظرفیت های خود وارد میدان شده و برای کاهش مشکلات مردم زلزله زده این مناطق تلاش کنند.
فیلی افزود: بر این اساس همه دستگاه های عضو ستاد بحران استان مرکزی باید با همکاری و تعامل با یکدیگر رفع مشکلات مردم مناطق زلزله زده غرب کشور را در دستور کار خود قرار دهند.
وی گفت: دستگاه های خدمات رسان استان باید دقت داشته باشند کمک های ارسالی از استان برای توزیع صحیح در بین مردم به نهادها و دستگاه های مشخص تحویل داده شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: نیاز است بیمارستان های تامین اجتماعی استان از آمادگی کامل برای پذیرش مجروحان این حادثه برخوردار باشند تا در صورت نیاز بتوان از ظرفیت این بیمارستان ها برای درمان مجروحان بهره گیری کرد.
سعید فرخی افزود: دستگاه ها اجرایی استان مرکزی برای تداوم کمک رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور باید وسایل نقلیه و اقلام خود را بر اساس نیاز مردم و کسب مجوزهای لازم از شورای هماهنگی به این مناطق اعزام کنند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تا کنون یک صد نفر نیرو، 30 هزار قرص نان، یک کارگاه پخت نان، پتو و چادر با انواع خودروهای سبک و سنگین برای کمک رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور اعزام شده است.
سردار محسن کریمی افزود: سپاه روح الله استان مرکزی ظرفیت پخت 35 هزار قرص نان در طول روز را داشته و آمادگی دارد این اقلام را برای کمک رسانی به مردم کرمانشاه به این منطقه اعزام کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پس از وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری شب گذشته در مناطق غرب کشور یک دستگاه مینی بوس با 17 نیروی تخصصی، سه دستگاه آمبولانس، تیم درمان اضطراری، یک دستگاه پی کاپ به همراه سگ های تجسس، 2 دستگاه خودروی کمک دار با 6 نفر نیروی پشتیبان و یک دستگاه کامیون با 24 تخته چادر به منطقه ثلاث باباجانی کرمانشاه اعزام شد.
محمد محمدی افزود: تا کنون یک هزار تخته چادر و 2 هزار تخته پتو با 11 دستگاه کامیون با هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی برای حادثه دیدگان زلزله در استان کرمانشاه ارسال شده است.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز زلزله زدگان غرب کشور به چادر تا پایان امشب یک هزار تخته چادر دیگر نیز با 12 دستگاه کامیون به این مناطق ارسال می شود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در ساعت های اولیه وقوع زمین لرزه در مناطق غرب کشور بر اساس نیاز مسئولان استان کرمانشاه و با هماهنگی وزارت بهداشت یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با چهار نفر تکنسین به این مناطق اعزام شد.
پریا بهرامی افزود: هم اینک بیمارستان های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در آماده باش کامل به سر می برند و 175 تخت خالی در بیمارستان های دولتی و 45 تخت در بیمارستان های خصوصی استان در صورت نیاز آماده پذیرش مجروحان اعزامی به استان هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون برای خدمت رسانی به مردم زلزله زده این مناطق سه پزشک عمومی، یک متخصص بیهوشی و یک کارشناس درمان از استان مرکزی نیز به استان کرمانشاه اعزام شده است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 13 ایستگاه تولید آب بسته بندی با ظرفیت تولید 40 هزار بسته آب یک تا 2 لیتری در شبانه روز در این استان وجود دارد که برای تامین آب مناطق زلزله زده غرب کشور در حالت آماده باش قرار دارند.
سید صدر الدین حسینی افزود: همچنین برای تامین آب مورد نیاز مردم زلزله زده کرمانشاه تانکرهای آبی که برای تامین آب زائران اربعین به مهران اعزام شده بودند هم اکنون به استان کرمانشاه اعزام شدند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نیروی انتظامی این استان از آمادگی کامل برای برقراری امنیت در مناطق زلزله زده غرب کشور برخوردار است.
سرهنگ یوسف سپهوند افزود: تا کنون از فرماندهی انتظامی استان مرکزی یک تیم تخصصی تشخیص هویت درخواست شده است که این تیم به این مناطق اعزام شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز در این نشست گفت: چهار گروه عملیاتی و تعمیراتی برای نشت یابی و رفع مشکل خطوط انتقال گاز به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شده است.
جواد مهندس افزود: این گروه ها متشکل از 16 نفر جوشکار، نیروهای نشت یاب شبکه و HSC با تجهیزات کامل با هماهنگی شرکت ملی گاز و مدیریت بحران استان مرکزی برای همکاری با شرکت گاز استان کرمانشاه به مناطق زلزله غرب کشور اعزام شدند.
وی ادامه داد: یک دستگاه خاور، چهار دستگاه پیکاپ، انواع موتور جوش جوشکاری خطوط لوله های فولادی و پلی اتیلن، انواع تجهیزات مورد نیاز شامل لوله و اتصالات شبکه به این منطقه اعزام شد.
زمین لرزه یکشنبه شب 7.3 ریشتر و محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله بوده است.
این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داده و طول جغرافیایی: 45.9 و عرض آن : 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار باران شدید در ۲۱ استان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) در اکثر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

امروز بارش‌ها در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدید است.

فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور روی می‌دهد.

روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه (۷ اردیبهشت) در ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. همچنین روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) به‌تدریج روند افزایش دما در کشور آغاز می‌شود. همچنین امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان پایان: چهارشنبه (۵ اردیبهشت)

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما.

منطقه اثر:

سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

کد خبر 6086828 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • ️آتش نشانان بندرعباس به مناطق سیل زده شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند