Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:03:24 GMT

سند همکاری برای صادرات لبنی ایران به اروپا امضا شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۲۹۶۷

سند همکاری برای صادرات لبنی ایران به اروپا امضا شد

تهران- ایرنا- سند همکاری مشترکی در زمینه انتقال تجربیات و دانش صنایع لبنی با هدف صادرات به کشورهای اروپایی بین انجمن صنایع لبنی ایران و انجمن صنایع لبنی اتحادیه اروپا امضا شد.

به گزارش ایرنا، دبیر انجمن صنایع لبنی ایران امروز (دوشنبه) این خبر را اعلام کرد.
به نوشته تارنمای کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، «رضا باکری» در همایش مشترک هیات تجاری اتحادیه اروپا با فعالان صنعت غذای ایران افزود: این سند همکاری محورهایی چون تبادل علمی و تجربی در زمینه ارتقای کیفی شیر خام و مطابقت استانداردهای محصولات لبنی ایران با استانداردهای اتحادیه اروپا (CE) دارد تا محصولات لبنی ایران قابلیت صدور به این اتحادیه و دیگر کشورهای دنیا را پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از افزایش سالیانه 300 تا 350 کیلوگرمی مصرف لبنیات خانوارهای اتحادیه اروپا خبر داد و افزود: یکی دیگر از محورهای این تفاهم‌نامه انتقال تجربیات اتحادیه اروپا در زمینه افزایش مصرف سرانه سالیانه خانوار ایرانی است.
به گفته وی، تبادل تجربیات و دانش علمی در ارتباط با زنجیره تامین شیر و تبادل دانشجو و متخصص در حوزه صنایع لبنی نیز در این تفاهم نامه وجود دارد.
وی خبر داد دیروز هیات تجاری اتحادیه اروپا از یکی از کارخانه های تولید فرآورده‌های لبنی استان تهران بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، هیات 70 نفری از فعالان اقتصادی اروپایی شنبه با سرپرستی «فیل هوگان» کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، به ایران آمد.
در این هیات فعال در زمینه کشاورزی، صنایع غذایی و توسعه روستایی، 25 مقام بلندپایه حضور داشتند.
هدف از حضور این هیات در ایران، بررسی ظرفیت‌های موجود و افزایش همکاری‌های تجاری بویژه در بخش محصولات کشاورزی اعلام شد.
برای صادرات محصولات کشاورزی به اروپا موانعی جدی مانند نقل و انتقال پول و تعرفه های گمرکی وجود دارد که توافق های تجاری با این هیات می تواند صادرات به این قاره را تسهیل کرده و در مجموع حجم تجارت ایران با قاره سبز را افزایش دهد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دیروز در نشست با هیات اروپایی از افزایش 60 درصدی حجم مبادلات تجاری میان ایران و اتحادیه اروپا در دوره پس از توافق هسته‌ای خبر داد و گفت: اتحادیه اروپا دومین بازار صادراتی ایران است و این منطقه، 13 درصد از حجم تجارت خارجی ایران در سال را به خود اختصاص داده است.
«مسعود خوانساری» افزود: میزان تولیدات کشاورزی ایران بیش از 100 میلیون تن در سال است و حجم بالایی از تولیدات این بخش نیز به کشورهای خارجی صادر می‌شود.
دبیرکل کانون انجمن صنایع غذایی ایران نیز در این نشست یادآوری کرد ارزش افزوده صنایع غذایی ایران در سال‌های اخیر 26 درصدی رشد کرد و در سال 2016، ارزش صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی ایران 6 میلیارد و 200 میلیون دلار شد.
«کاوه زرگران» که رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران است، تصریح کرد: سهم اتحادیه اروپا از واردات مواد غذایی ایران بسیار ناچیز است و عمده محصولات کشاورزی و غذایی ایران در منطقه اروپا به آلمان، اسپانیا و ایتالیا صادر می‌شود.
زرگران از کاهش 18 درصدی صادرات مواد غذایی و آشامیدنی ایران با اتحادیه اروپا در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: به دلیل نبود کانال بانکی و مراودات مالی میان 2طرف، هزینه‌های سنگینی متوجه شرکت‌های ایران برای همکاری با کشورهای اروپایی شده است. از این رو، برای توسعه همکاری‌ها هرچه سریع‌تر باید نسبت به تسهیل روابط بانکی اقدام شود.

کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام IRNAeco@
اقتصام**٩١٨٦*1961*
تنظیم: هما همت خواه* انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر گداری با اشاره به پیشبرد اهداف همکاری‌های دوجانبه و مراودات تجاری و اقتصادی ایران با روسیه، اظهار کرد: گزارش مرکز آمار گمرک نشان می‌دهد که طی ۱۱ ماه ۱۴۰۲، ایران از لحاظ ارزشی حدود ۸۵۱ میلیون دلار کالا و به لحاظ وزنی ۱۹۸۴ هزار تن کالا به روسیه صادر کرده است که این اعداد حکایت از رشد صادرات به این کشور را می‌دهند.

وی ادامه داد: صادرات به روسیه در ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد از نظر ارزشی و ۵۵ درصد از نظر وزنی رشد داشته است.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، گداری از اعزام هیأت‌های تجاری به منظور توسعه همکاری‌های تجاری بین ایران و روسیه در ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اعزام هیأت‌های تجاری، علاوه بر همکاری استان‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی و رویدادهای تجاری دو کشور باعث آشنایی و حضور چشمگیر و پررنگ‌تر شدن شرکت‌های توانمند تولیدی – صادراتی دو طرف می‌شود.

کد خبر 6062817 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • صادرات محصولات کشاورزی از مازندران رشد ۱۰ برابری داشته است
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • ترکیه: هیچ همکاری نظامی با اسرائیل نداریم
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • امیرعبداللهیان از استاندار‌های دوگانه غرب انتقاد کرد
  • امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد