Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گزارشی از وضعیت امدادرسانی هلال احمر به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارائه کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی اصغر پیوندی امروز دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت زلزله در استان کرمانشاه که با حضور وزیر کشور، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمع زیادی از مسئولین اعضای ستاد بحران استان و کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن تسلیت این فاجعه غمبار به مردم زلزله زده استان کرمانشاه اشاره ای به تعداد مصدومان و فوتی های این حادثه داشت و از انتقال مصدومین به مراکز امدادی برای مداوا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هلال احمر براساس وظیفه ذاتی خود به عنوان اولین ارگانی که در صحنه حادثه حضور پیدا می کند، از دقایق اولیه با تمام توانش در استان کرمانشاه و استانهای معین، شامل همدان، کردستان، ایلام و خوزستان در صحنه حاضر شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از اعزام تیم های واکنش سریع، جستجوی زنده یاب، تخصصی آوار برداری، تیم های تخصصی اسکان اضطراری، تخصصی درمان اضطراری با بالغ بر ۶۰۰ نفر نیروی عملیاتی اعزامی، آمبولانس، خودرو امداد و نجات و... از دقایق اولیه حادثه خبر داد.

وی افزود: در ۸ شهر و روستاهای بسیاری زیاد استان که جمعیت زیادی بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر در شعاع ۵۰ کیلومتری از مرکز فوران زلزله مورد آسیب قرار گرفتند، نیروهای ما تلاش کردند در لحظات اولیه که لحظات بسیار مهمی برای نجات است، امداد خوبی به زلزله زدگان داده شود.

پیوندی تصریح کرد: بحث اولیه امداد و نجات هم‌اکنون به مرحله پایانی خود رسیده است و می توان حدودا آماری ارائه کرد.

وی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس مصدومین به مراکز امدادی و درمانی به وسیله ۵ بالگرد هلال احمر منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: اقلام اولیه امدادی با توجه به ظرفیت استان از چادر، زیرانداز و... توزیع شده است اما با توجه به اینکه هماهنگی که نبود، مقداری در توزیع آن دچار مشکل بودیم و گلایه هایی برای مردم ایجاد شده بود.

وی تصریح کرد: با آمدن وزیر کشور کار سرعت بیشتری گرفت و در سرپل ذهاب بیش از ۴ هزار چادر توزیع شده که ۲ هزارتای آن لحظاتی پیش توسط ارتش و سپاه به دست مردم رسیده است.

پیوندی گفت: با توجه به سردی هوا پتو نیز بین مردم توزیع شده و در دالاهو در کمپین یا مجتمعی که برای مردم ایجاد شده انجام شده است اما در ثلاث کار مقداری مشکل بوده که آنهم به خاطر این است که خود بچه ها توزیع منطقی نداشتند و این در شرایطی است که اقلام به تعداد وارد ثلاث باباجانی شده است.

وی افزود: امیدواریم با همکاری برادران سپاه و ارتش این کار سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ابراز امیدواری کرد، با همکاری سایر دستگاه ها به زودی از این محور عبور کنیم.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۴۰۰ چادر امدادی، ۲۲۰۰ پتو در ثلاث باباجانی، در قصرشیرین ۸۰۰ چادر و ۲۰۰۰ پتو توزیع شده و در سرپل ذهاب ۲۹۳۵ چادر توزیع شد و ۲۰۰۰ چادر نیز عصر به دست برادران ارتش و سپاه برای در شهر و روستا توزیع رسید. حدود ۵۰۰ هزار پتونیز صبح توزیع شده بود و ۲۰۰۰ پتو هم عصر رسید که توزیع شود.

این مسئول از توزیع ۶۵ هزار کنسرو در سرپل ذهاب توسط هلال احمر خبر داد و گفت: مشکل اصلی ما در امداد رسانی بحث آب و برق بود که به خاطر زلزله بسیار بسیار شدید تاسیسات آب و برق شده بود.

وی از توزیع ۱۷۰ چادر امدادی در دالاهو نیز خبر داد و گفت: در جوانرود هم ۱۰۰۰ چادر امدادی توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: خوشبختانه پیش لرزه ها باعث کاهش میزان زیادی تلفات شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح سه شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، در کیلومتر ۹۰ جاده طبس_خور بیابانک یک تصادف زنجیروار رخ داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: در این حادثه یک دستگاه تریلی با یک خودرو تیبا و یک نفر شتر برخورد کرده و هشت نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: عوامل امدادی هلال احمر در این حادثه به مدت ۳۰ دقیقه با استفاده از ست هیدرولیک نجات موفق به رهاسازی یک مصدوم شدند.

کاوسی بیان داشت: این حادثه جان‌باخته نداشته است.

کد خبر 6086007

دیگر خبرها

  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند