Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - وزیر بهداشت گفت: خیلی از زلزله زدگان دنبال غذا و چادر هستند و باید این اقلام اولیه برای آنها تامین شود.

سید حسن قاضی زاده هاشمی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که امشب (22 آبان) برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل آنکه در ساعات اولیه قطعی برق داشتیم و مردم در تاریکی به سر بردند، امکان امدادرسانی در ساعات اولیه آنطور که باید وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته دستگاه‌ها گزارش خوبی در حوزه آب، برق، امنیت، بهداشت و درمان، مداوا و اسکان دادند و تلاش‌های خوبی صورت گرفت، اما در این بین از تلاش مضاعف و صبر خود مردم هم سپاسگذاریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در برخی از موارد نقص و کوتاه‌هایی وجود داشت، خاطرنشان کرد: با وجود این نواقص و مشکلات روحی که مردم به دلیل حادثه با آن مواجه بودند، جز احترام چیزی از آنها ندیدیم .

هاشمی با بیان اینکه اکنون هم باید اقدامات اولیه مانند امنیت، اسکان، تغذیه و ... در اولویت باشد، یادآوری کرد: وزیر کشور هم برای بحث اسکان مردم درخواست 20 هزار تخته چادر داشتند که باید به صورت مناسب توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه مردم به دنبال غذا و چادر هستند و پس از آن به وسایل گرمایشی نیاز پیدا می‌کنند، افزود: باید این اقلام به سرعت تامین شود و شهرداری تهران نیز قرار است 40 هزار پتو، چادر، موکب و ... ارسال کند.

به گفته وی، اگرچه برخی از به هم ریختگی‌ها در روز اول دور از ذهن نیست، اما مشکلات برای فردا خصوصا در نواحی روستایی باید کمتر شود. باید ظرف دو تا سه روز آینده مسائل مهم و جاری مردم را در اولویت قرار دهیم و پس از آن، آواربرداری و موضوع بهداشت مردم را در کنار هم داشته باشیم.

وزیر بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و درمان هم اقدمات اولیه انجام شده، مصدومین زمین لرزه به مراکز درمانی ارجاع شده‌اند که خدمات، عمل، پروتز و... آنها با حمایت دولت بدون هزینه انجام خواهد شد.

هاشمی از آغاز ارایه خدمات برای حمایت‌های روحی و روانی از زلزله زدگان اواخر هفته خبر داد و تاکید کرد: البته اکنون هم 40 گروه برای حمایت‌های روانی در مناطق فعال هستند.

وی همچنین خواستار استقرار روحانیون در منطقه از فردا شد تا تسکین و حمایتی برای زلزله زدگان باشد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند

ایاد بهادری منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان دو طرح بهداشت و درمان افتتاح و کلنگ زنی شدند، ابراز داشت: مرکز جامع سلامت میغان افتتاح و عملیات اجرایی پایگاه سلامت فدک آغاز شد.

وی ضمن بیان اینکه مرکز جامع سلامت میغان با زیر بنای ۴۱۰ متر به دست وزیر بهداشت افتتاح شد، افزود: برای اجرای این پروژه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه پایگاه سلامت فدک نیز با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع کلنگ زنی شد، ابراز داشت: اعتبار این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال است.

بهادری منفرد ضمن بیان اینکه بازدید از بیمارستان امام حسین این شهر دیگر برنامه وزیر بهداشت بود، تصریح کرد: در این سفر توسعه فضای فیزیکی این دانشگاه با وزارت بهداشت پیگیری شده است.

وی بابیان اینکه وزیر بهداشت از مرکز غربالگری، تشخیص و درمان این بیمارستان نیز بازدید کرد، افزود: توسعه این مرکز نیز با وزارت بهداشت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 6082130

دیگر خبرها

  • تداوم خدمت‌رسانی سپاه به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • کمک به سیل‌زدگان در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • ببینید | ترس مردم سیواس از زلزله ۵.۶ ریشتری در توکات
  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور
  • گفت‌وگوی وزیر کشور با سیل‌زدگان در کنارک + فیلم
  • وزیر کشور: تمام دستگاه‌ها در حال کمک به سیل‌زدگان هستند/ خسارات ناشی از سیل جبران می‌شود
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای