Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@15:08:42 GMT

حفظ موقوفات مانند احداث آن مهم است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۵۵۲۲

حفظ موقوفات مانند احداث آن مهم است

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه علمیه جامع رشت اعلام کرد: همانگونه که احداث موقوفات مهم است حفظ موقوفات هم مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مدیرکل اوقاف گیلان امشب(22 آبان) با آیت الله سید مجتبی رودباری، مدیر حوزه علمیه جامع رشت و از علمای مشهور استان دیدار کرد.

 

آیت الله رودباری در این دیدار اظهار داشت: بیشتر فلسفه وقف جاودانه کردن مال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اگر فردی خیرات و مبراتی در طول زندگی داشته باشد، وقف ادامه دار کردن این خیرات و مبرات است.

 

وی بر حفظ موقوفات و عمل امینانه به نیات واقفان تاکید کرد و گفت: همانگونه که احداث موقوفات مهم است حفظ موقوفات هم مهم است.

 

مدیر حوزه علمیه جامع رشت با بیان اینکه جمع کردن نذورات امام زادگان هنر و رسالت سازمان اوقاف نیست، اظهار کرد: باید ناظر موقوفات باشید و نیات واقفان را اجرا کنید.

 

 وی اذعان کرد: مسئولان و متولیان موقوفات به شما ناظران سازمان اوقاف نیاز دارند و سازمان اوقاف باید پشتوانه متولیان و موقوفات باشد.

 

رودباری، خواستار قاطعیت اداره اوقاف گیلان در برخورد با متصرفان موقوفات شد و گفت: در اجرای نیات موقوفات کوشا باشید.

 

 وی اعلام کرد: اگر کارکنان اوقاف تلاش خود را در جهت استیفای حقوق موقوفات انجام دادند ماجور هستند و در درگاه الهی پاداش دارند.

 

این استاد حوزه اضافه کرد: کسانی هستند که حقوق موقوفات را ادا نمی کنند در این موارد می‌توان از قوه قضائیه و دادگستری کمک گرفت.

 

 وی تاکید کرد: اگر کسی بداند که موقوفه اش اجرا می‌شود و به نیت وقفش عمل می‌شود میل پیدا می‌کند که وقف کند.

 

رودباری با بیان اینکه خداوند حکیم تشریع بد ندارد، گفت: قانون ارزشمند وقف اگر درست عمل شود بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی حل می‌شود.

 

 وی اعلام کرد: دعا می‌کنم خداوند به ما و شما کارکنان اوقاف توفیق بدهد بتوانیم قانون وقف را اجرا کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه جامع رشت خاطرنشان ساخت: کارکنان سازمان اوقاف کارمند موقوفات نیستند، کارمند امام زمان(عجل الله تعالی فرجه شریف) هستند و از این جهت مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

 

گفتنی است در این دیدار روسای ستادی و ادارات شهرستانی اداره اوقاف امور خیریه گیلان نیز حضور داشتند.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشور است.
 تلاش متخصصان داخلی کشورمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده است تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.
توان فنی و مهندسی کشور در حوزه ابزار‌های مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سد سازی نیز ۱۰۰ درصد است و ایران در بین چهار کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.
 این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیچ توانی برای اجرای پروژه‌های فنی-مهندسی آب در ایران وجود نداشت و کشور در صنعت آب به شرکت‌های خارجی وابسته بود، اما امروز نه تنها جزو چهار کشور برتر دنیا در خدمات مهندسی آب است، که در این حوزه رقیب سرسخت شرکت‌های خارجی محسوب می‌شود.

گزارش از ناهید خدادادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند