Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه بی‌بی‌سی از توافق مخفی داعش و ائتلاف آمریکایی برای خروج صدها تروریست از «رقه» پرده برداشت.

به گزارش مشرق، شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» در گزارشی مفصل از توافقی میان گروه داعش و برخی مقامات محلی استان «رقه» با همکاری و موافقت ائتلاف آمریکایی برای خروج صدها تروریست داعشی از این شهر خبر داد.

بر این اساس، این توافق برای خروج صدها تروریست به همراه خانواده‌هایشان از شهر تحت محاصره رقه – بعد از ۴ ماه نبرد با نیروهای کُرد – در ازای آزادی شهروندان عرب، کُرد و دیگر ساکنین این منطقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌بی‌سی می‌نویسد کاروانی شامل تروریست‌های بدنام و تعداد زیادی از جنگجویان خارجی با هماهنگی آمریکا و انگلیس از رقه خارج و اکنون در سراسر سوریه پخش شده‌اند. حتی برخی از آنها توانسته‌اند خود را به ترکیه برسانند.

طبق تحقیقات بی‌بی‌سی تعداد تروریست‌های فرار کرده، ۲۵۰ نفر به همراه ۳۵۰۰ نفر خانواده‌های آنها بوده است.

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش مدعی است که توافق باعث شد خون‌ریزی‌ها در رقه به پایان رسیده و این شهر با مقاومت کمتر آزاد شود.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آوارگی صدها خانواده براثر سیلاب در غور

رسانه های داخلی به نقل از متضرران سیلاب در غور گزارش داده اند که تمام دارایی آنها زیر سیلاب شده و نیاز جدی به کمک و مواد اولیه دارند. 

به‌گفته‌ منابع محلی، بیشتر از هزار خانواده براثر سیلاب بی‌جا شده‌اند.

گفتنی است سیلاب در ولایات افغانستان آسیب های زیاد مالی و جانی برجای گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس صهیونیست‌ها را به خیابان‌ها کشاند
  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • آوارگی صدها خانواده براثر سیلاب در غور
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس