Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انتقال تعدادي از مصدومان به برخي استان‌ها ازجمله تهران انجام‌شده، تعداد کشته‌ها و مجروحان در حال افزايش است و همچنان زلزله‌زدگان با مشکل آب، برق، اسکان و تغذيه مواجه هستند.
خبرگزاري مهر- گروه استان‌ها: ساعت 21 و 48 دقيقه شامگاه يکشنبه زلزله‌اي بسيار شديد «ازگله» در استان کرمانشاه را تکان داد، زمين‌لرزه‌اي که بسياري از استان‌هاي غربي و حتي جنوبي و مرکزي کشور نيز آن را احساس کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روند امدادرساني از شب گذشته شروع‌شده ولي عمق خسارت بسيار زياد گزارش‌شده است. روستاهايي که پس از زلزله کرمانشاه هنوز فرصتي براي امدادرساني به آن‌ها نبوده زياد هستند. امدادگران مي‌گويند بعيد نيست آمار کشته‌ها بيشتر از آمار موجود شود و عمق فاجعه با منظم‌تر شدن امدادرساني‌ها بيش‌ازپيش روشن مي‌شود.

در حالي تاکنون آمار رسمي کشته‌ها بيش از 400 نفر اعلام‌شده است که به نظر مي‌رسد بسياري از اجساد بدون گزارش به پزشکي قانوني دفن شده و در آمار تلفات نيستند.
ازگله که کانون زلزله 7.3 ريشتري بوده است به دليل قطعي اينترنت و سخت بودن انتقال وضعيت موجود، کمترين اخبار واصله را داشته است. تا ساعت 17 امروز دوشنبه بيش از 150 پس‌لرزه استان کرمانشاه را تکان داده است.
شهرستان سرپل ذهاب هم‌اکنون دچار مشکلات متعددي ازجمله اسکان، تغذيه و کمبود امکانات درماني و رفاهي است. در شهرستان گيلان غرب نيز با توجه به حجم خسارت مردم در انتظار خدمات‌رساني و امدادرساني هستند، در روستاهاي اطراف وضعيت از شهرستان‌ها بدتر است.
6:40 اعزام تيم سازمان نوسازي مدارس
رئيس مرکز اطلاع رساني سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور از اعزام تيم کارشناسي به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت‌: احتمالا براي مدت کوتاهي کانکس جايگزين مدارس آسيب ديده شود.
05:30 دارو به اندازه کافي هست
سرپرست سازمان اورژانس کشور، گفت: دارو، تجهيزات و دپوي خون در مناطق زلزله زده به ميزان کافي وجود دارد.
05:00 سر پل ذهاب بارها لرزيد
زلزله اي به بزرگي 4 ريشتر ساعت 4 و 38 دقيقه و 45 ثانيه بامداد سه شنبه بار ديگر سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. امشب سر پل ذهاب با زلزله هاي 3 تا 4 ريشتري بارها لرزيد.
00:50 تشنگي بيداد مي کند
روستائيان زلزله زده در استان کرمانشاه از تشنگي شديد رنج مي‌برند.
00:32 تخريب صد درصدي 12 هزار خانه
معاون بنياد مسکن کشور از تخريب صد درصدي 12 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي در استان کرمانشاه خبر داد.
00:30 زلزله 4.1ريشتري در قصر شيرين
زلزله اي به بزرگي 4.1 ريشتر ساعت 26 دقيقه و 28 ثانيه بامداد امروز (سه شنبه) باز هم قصر شيرين کرمانشاه را لرزاند. اين زلزله در عمق 8 کيلومتري زمين بوقوع پيوست.
00:04 اعزام 225 پزشک و پرستار
قائم مقام وزير بهداشت اعلام کرد که حدود 120 نفر پزشک و پرستار از تهران، 50 نفر از اصفهان، 55 نفر از استانهاي مجاور به کرمانشاه اعزام شده اند.
23:06 ارسال محموله به کرمانشاه و انتقال مصدومان به پايتخت
در ساعات پاياني روز دوشنبه محموله امدادي سازمان هلال احمر با يک فروند هواپيماي C130 به کرمانشاه اعزام شد. تعدادي از مصدومان حادثه زلزله نيز براي پيگيري مراحل درماني خود با اين هواپيما به تهران اعزام شدند.

23:04 همه راه هاي ايلام باز است
سرهنگ رضا همتي زاده رئيس پليس راه ايلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بعد از زلزله اي که در استان ايلام و استان هاي همجوار به وقوع پيوست در تعدادي از قسمت هاي مواصلاتي از چمله محور سرابله به سمت تقاطع کارزان ريزش کوه وجود داشت، پس از اين که اين نقاط مسدود شد توسط همکاران در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و همچنين پليس راه انتظامي آن نقاط پاکسازي شد در حال حاضر هيچ گونه مشکلي در محورهاي مواصلاتي در اين راستا نداريم.
همچنين علي بيرانوند مديرکل آموزش و پرورش ايلام امشب در گفتگو با رسانه ها گفت: مدارس استان ايلام فردا سه شنبه داير است.
22:51 خسارت زمين لرزه به آثار و ابنيه تاريخي استان ايلام
عبدالمالک شنبه زاده مديرکل ميراث فرهنگي ايلام با بيان اينکه ديوارهاي اصلي موزه شهر تاريخي دره شهر به عنوان يکي از شاخص ترين آثار تاريخي ايلام دچار ترک خوردگي هاي عميق شده است، افزود: محوطه اين شهر تاريخي نيز رانش داشته و قسمت هايي از گچبري هاي ديواري نفيس آن فروريخته است. وي از خسارت و آسيب به قلعه هاي تاريخي والي کهره در چرداول، ميرغلام هاشمي دره شهر، کنجانچم مهران و قلعه والي شهر ايلام خبرداد. شنبه زاده با بيان اينکه قلعه والي شهر ايلام نيز دچار آسيب جدي در قسمت طاق هاي گهواره اي شده است، گفت : بيشتر اين آثار در زلزله و سيل سال هاي گذشته نيز آسيب ديده بودند.
22:29 افزايش تعداد مجروحان
بهنام سعيدي سخنگوي سازمان امداد و نجات از افزايش تعداد مجروحان به 7370 نفر خبر داد.
22:15 اسکان اضطراري زلزله‌زدگان تا فردا ظهر پايان مي‌يابد
مرتضي سليمي رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر گفت: کار اسکان اضطراري زلزله‌زدگان کرمانشاه تا فردا ظهر پايان مي‌يابد.
22:07 اطلاعيه مرکز لرزه نگاري
مرکز لرزه‌نگاري کشوري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران طي اطلاعيه‌اي اعلام کرد، به دليل عدم امکان پيش‌بيني زلزله، هرگونه شايعه‌اي درخصوص وقوع زمين‌لرزه در نقاط مختلف کشور کذب محض است.
به هم‌وطنان توصيه مي‌شود از توجه به اين شايعات و انتشار آنها در فضاي مجازي خودداري کنند.
22:05 پايان اقدامات اوليه درماني طي فردا عصر در نقاط زلزله زده کرمانشاه
وزير بهداشت در جلسه ستاد مديريت بحران کرمانشاه از پايان اقدامات اوليه بهداشت و درمان در نقاط زلزله زده استان طي فردا بعد از ظهر خبر داد.
22:05 گزارشي از نا امني بعد از وقوع زلزله نداشتيم
معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور در جلسه ستاد مديريت بحران کرمانشاه گفت: گزارشي از ناامني در رابطه با پس از وقوع زلزله نداشته ايم.
22:01 وزير کشور از خسارت به 1900 روستا و 7 شهرستان در جريان زلزله خبر داد
21:59 از سوي هيئت دولت فردا سه شنبه در سراسر کشور عزاي عمومي اعلام شد
21:38 مشکل تأسيسات آب در 150 روستا
مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور از مشکل جدي تأسيسات آب در 150 روستاي زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: با 30 دستگاه تانکر به اين روستاها آب‌رساني مي‌شود.
21:30 263 روستا برق ندارند
مدير عامل برق و توانير استان کرمانشاه هم در ستاد بحران کرمانشاه گفت: 263 روستاي استان کرمانشاه قطعي برق دارند.
21:20 فيلم/ خسارت شديد به منازل مسکوني مردم سرپل ذهاب
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ بازیکن بعثت کرمانشاه به اردوی زیر ۲۰سال تیم ملی دعوت شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام لیست تیم ملی بر اساس برنامه این تیم ۴۰ بازیکن منتخب از سراسر کشور در لیست اعلام شده حضور دارند و باید طی روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین خود را در محل اردو به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند.

۴ بازیکن تیم جوانان و امید بعثت به اسامی شایان حسنی، حمیدرضا زارعی، ارشیا امیریان و محمد زارعی به اردوی انتخابی تیم ملی زیر ۲۰ سال کشور فرا خوانده شدند.

قابل ذکر ۴ بازیکن باشگاه بعثت فصل گذشته در لیگ برتر امید، لیگ دسته اول جوانان و همچنین به همراه تیم بزرگسالان باشگاه در لیگ دسته دوم حضور داشتند.

کد خبر 6080435

دیگر خبرها

  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد
  • ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد
  • پیروزی تیم بسکتبال مهاباد در نخستین گام مسابقات کشوری
  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • داد و بیداد خنده‌دار پدر دانش آموز بخاطر تکلیف سخت معلم
  • تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌
  • آغاز رژه روز ارتش در کرمانشاه به صورت پیاده و موتوری
  • ۴ بازیکن بعثت کرمانشاه به اردوی زیر ۲۰سال تیم ملی دعوت شدند
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق