Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه با فرارسيدن شب منتظر دريافت کمکهاي هموطنان و سازمانهاي امدادي هستند. به گزارش خبرگزاري تسنيم از کرمانشاه شوک زلزله مهيب يکشنبه‌شب در سراسر استان کرمانشاه و ايران اسلامي همچنان وجود دارد ولي در چهار شهرستان غربي استان کرمانشاه و به‌ويژه شهرستان سرپل‌ذهاب اين شوک به‌دليل تخريب کاشانه مردم، سرما، کمبود مواد غذايي و آب آشاميدني و وسايل گرمايشي بسيار بيشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگار تسنيم از شهرستان سرپل‌ذهاب گزارش مي‌دهد که شهر سرپل‌ذهاب به‌‌دليل فاصله کمتر تا کانون زلزله در شهر ازگله در غرب استان کرمانشاه دچار آسيبهاي شديدي شده است و پس از بازديد ميداني از اين شهر مي‌توان گفت که 90درصد ساختمانهاي سرپل‌ذهاب دچار خسارت شده‌اند و تقريباَ نيمي از شهر نيز تخريب شده است.
در حال حاضر مردم اين منطقه به‌دليل تخريب منازل مسکوني آنها به کمکهاي اوليه همچون آب آشاميدني، غذا، چادر و وسايل گرمايشي نيازمند هستند و قطع بودن برق و آب بر مشکلات آنها افزوده است ولي دسترسي به آب آشاميدني اصلي‌ترين نياز مردم اين منطقه به‌شمار مي‌رود و مکاني براي اسکان نيز اولويت دارد.
از شب گذشته و با حضور گروه‌هاي امدادي ميان مردم چادرهايي براي اسکان توزيع شده ولي به‌دليل عدم مديريت صحيح اين چادرها در نقاط مختلفي برپا شده است و با پايان روز نخست امدادرساني به زلزله‌زدگان همچنان کمبود چادرهاي اسکان در اين منطقه وجود دارد و مردم در سرماي پاييز نگران مکاني براي خواب هستند.
امدادرساني به شهر سرپل‌ذهاب به‌عهده نيروهاي ارتش و روستاهاي اين شهرستان به‌عهده نيروهاي سپاه گذاشته شده است که با وجود وسعت منطقه و کمبود امکانات اين نيروها از دقايق ابتدايي وقوع زلزله تاکنون در حال امدادرساني به آسيب‌ديدگان هستند و هوانيروز نيز تعداد بسياري از بيماران را به مرکز استان منتقل کرده است.
براساس اعلام خبرنگار تسنيم برق برخي از مناطق شهر سرپل‌ذهاب وصل شده است ولي همچنان مناطقي از شهر برق ندارند و روشنايي معابر نيز وجود ندارد و آب و گاز شهرستان نيز همچنان قطع است و با وجود وعده‌هاي مسئولان خبري از آب، گاز و برق نيست تا مردم اين منطقه دومين شب خود را بدون آب و برق و گاز سپري کنند.
کمبود چادر از صبح امروز در اين منطقه مشهود بود که وعده‌هاي مسئولان از ارسال چادر و پتو خبر مي‌دهد و احتمالاً به‌دليل تاريکي هوا توزيع اين اقلام به صبح موکول شده است تا همچنان برخي از خانواده‌هاي زلزله‌زده مأمني براي استراحت نداشته باشند؛ ولي بسياري از خانواده‌ها از آتش براي گرم نگاه داشتن خود استفاده کرده‌اند.
مردم مقاوم مرزدار استان کرمانشاه شب سرد ديگري را مي‌توانند به‌سختي به صبح برسانند و در انتظار دستان ياري‌گر هم‌وطنان خود تا طلوع آفتاب بمانند.
انتهاي پيام/*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آبفا استان بوشهر در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی همواره در امداد رسانی به مناطق آسیب دیده از حوادثی مانند سیل و زلزله پیشگام بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه در جریان سیل اخیر در سیستان و بلوچستان نیز آسیب‌هایی به زیرساخت‌های این منطقه و شبکه آبرسانی تحمیل شد، افزود: در همین راستا تیم آبرسانی سیار شرکت آبفا استان بوشهر به منطقه اعزام شده است.

عالی ادامه داد: تیم اعزامی تا زمان موردنیاز در منطقه حضور خواهد داشت و بر اساس درخواست‌های مدیریت بحران نسبت به خدمت رسانی به هم وطنان اقدام خواهد کرد.

وی افزود: چنین اقداماتی تبلوری از اتحاد و همدلی در ایران اسلامی است تا استان‌ها همگام با یکدیگر در مواقع بحرانی به کمک یکدیگر بشتابند.

کد خبر 6087696

دیگر خبرها

  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است