Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:رسانه‌ها در انگلیس فاش کردند در آستانه بازپس‌گیری الرقه از دست تروریست‌ها، ده‌ها عضو خارجی داعش به همراه ۱۰ کامیون مهمات و مواد منفجره با همکاری شورشیان مورد حمایت آمریکا، از این شهر فرار کرده‌اند.
به گزارش خرداد به نقل از ایلنا، شبکه خبری بی‌بی‌سی اعلام کرد که شواهد نشان می‌دهد «نیروهای دموکراتیک سوریه»، که مورد حمایت آمریکا هستند، در زمان تصرف الرقه، به حدود ۲۵۰ تن از عناصر داعش اجازه خروج امن از شهر را داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این داعشی‌ها، بر مبنای توافقی با شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا اجازه یافته‌اند که بدون در اختیار داشتن سلاح‌های خود، به همراه بیش از چهارهزار نفر از ساکنان غیرنظامی شهر از الرقه خارج شوند.
غیرنظامیان، که عمدتا از اعضای خانواده تروریست‌های داعشی بودند، اندکی قبل از بازپس‌گیری الرقه، از این نیروها اجازه یافته بودند با حدود صد اتوبوس این شهر را ترک کنند.
در همین ارتباط، همچنین مشخص شده که در آستانه بازپس‌گیری شهر، از جمله ده‌ها نفر از اعضای خارجی داعش نیز توانسته‌اند به همراه ۱۰ کامیون اسلحه و مواد منفجره از الرقه خارج شوند.
این عناصر خارجی داعش، بلافاصله پس از خروج از شهر پراکنده شده و حتی برخی از آنها موفق به عبور از مرز ترکیه شده‌اند.
ائتلاف به رهبری آمریکا در آستانه تصرف الرقه، مدعی شده بود که به هیچ یک از اعضای خارجی داعش اجازه خروج از شهر را نمی‌دهد و این تروریست‌ها یا باید خود را تسلیم کنند یا بمیرند.
با وجود این، شواهدی در دست است که برخی از فرماندهان کُرد و عرب متحد آمریکا، در معامله‌ای با داعش اجازه خروج ده‌ها نفر از آنها از شهر را داده‌اند.
شهر الرقه با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در سال ۲۰۱۳ از کنترل دولت سوریه خارج شد و گروه‌هایی از معارضان تندرو، از جمله «جبهه النصره» و «ارتش آزاد سوریه»، آن را در اختیار گرفتند.
در آغاز سال ۲۰۱۴ داعش الرقه را تصرف و آن را پایتخت خود اعلام کرد.
روسیه، آمریکا و چند کشور دیگر ماه‌ها مواضع داعش در الرقه را هدف گردند و سرانجام این شهر در عملیات «نیروهای دموکراتیک سوریه»، ائتلاف با محوریت کردها و تحت حمایت آمریکا، از کنترل داعش در آمد.

برچسب ها: داعش ، آمریکا ، الرقه ، نیروهای دموکراتیک ، سوریه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دکتر موذنی رییس دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه آماده است در صورت تمایل دانشجویان آمریکایی و اروپایی که در حمایت از مردم مظلوم غزه، از طرف دانشگاه‌های خود به اخراج تهدید شده اندرا جذب و بورسیه کند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز هم از این پیشنهاد رئیس دانشگاه ابراز خوشنودی کردند.
همچنین دکتر داداش پور رىیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم با اعلام حمایت از این تصمیم دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی دارد این دانشجویان را در رشته‌های تخصصی موجود، پذیرش و بورسیه تحصیلی کند.
دانشگاه شیراز هم اکنون از دانشگاه‌های برتر ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معامله گران محتاط شدند / بازار طلا به کف حمایت برگشت
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • برگزاری یادواره شهدای لشگر فاطمیون در قم
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی