Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخریب گسترده واحدهای نوساز به ویژه مسکن مهر در زلزله کرمانشاه تصریح کرد: زمانی که به نظرات کارشناسی و فنی توجهی صورت نگیرد و مراکز پژوهش‌های کشور فقیرترین نهادهای کشور محسوب شوند، توقعی بیشتر از این نمی‌توان داشت؛ بنابراین در صورت برخورد با مسببان هم هیچ اتفاقی روی نخواهد داد زیرا جان انسان مهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسارت‌های حادثه زلزله یکشنبه‌شب فراترازحد انتظار بود. بر اساس اخبار انتشاریافته تعدادی از بیمارهای یک بیمارستان در زیرآواردفن شدند، مدارس به دلیل نگرانی از احتمال تکرار زلزله و زیر آوار دانش آموزان به تعطیلی درآمد و مردم از ترس جان خود شب را در پارک‌ها و خیابان گذراندند.
دراین‌بین آنچه بیش از سایر موارد سبب تأسف در این رابطه شد فروریختن ساختمان‌های مربوط به مسکن مهر یعنی طرحی که در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد، برای خانه‌دار کردن قشرهای کم‌درآمد شروع شد، بود. خانه‌های ساخته‌شده در این طرح عموماً در حاشیهٔ شهرها قرارگرفته‌اند که به دلیل عدم آینده‌نگری برای امکاناتی مانند آب، برق، گاز و تلفن بسیار موردنقد قرار گرفت.
علاوه براین ازآنجاکه هزینه تمام‌شده این خانه‌ها برای خریداران بسیار کمتر از توقعی که در جامعه وجود دارد، بود اولین سؤال پیش‌آمده کیفیت مصالح به‌کاربرده در آن است. پیش از روی دادن زلزله در غرب کشور نیز خبرهای نگران‌کننده‌ای از این مسئله در اخبار انتشار یافت، اما هیچ چاره‌ای حتی پس از اتمام دوران دولت محمود احمدی‌نژاد مدنظر قرار نگرفت.
نباید فراموش کرد عمدتاً کسانی که در مساکن مهر سکنی گزیده‌اند از ضعیف‌ترین اقشار جامعه کشور محسوب می‌شوند که شاید تمام زندگی خود را صرفاً به امید خانه‌دار شدن هزینه کرده‌اند و اکنون‌که زلزله‌ای تمام زندگی آن‌ها را از بین برده، لازم است تا مسببان آن به توضیحات لازم بپردازند و درصدد جبران این خسارت‌ها برآیند.
محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ با اشاره به زلزله کرمانشاه و تخریب گسترده واحدهای نوساز به ویژه مسکن مهر گفت: متأسفانه هرگاه حادثه‌ای روی می‌دهد مسائلی را به میان می‌کشیم و در جلساتی بحث‌های مربوط به آن مطرح می‌شود، اما نتیجه تنها حرف زدن است.
وی در این رابطه ابراز کرد: از حوادث رودبار- منجیل و بم چه نتیجه‌ای به دست آمد؟ به‌خصوص در بحث بهسازی ساختمان‌های چه اقداماتی صورت گرفت؟ اعلام عزای عمومی چه دردی از مردم را جبران خواهد کرد؟ باید برای ساخت‌وساز و فهم مهندسی کشورمان عزای عمومی اعلام کنیم. از حوادث اخیر در غرب کشور هم به‌مانند گذشته درس نخواهیم گرفت. مسکن مهر یک قسمت از ساخت‌وسازها در کشور است.
این عضو کمیسیون عمران در این خصوص اظهار داشت: مسکن مهر در استان گلستان باوجودآنکه هنوز فردی در آن ساکن نشده، اما سازه نشست کرده است؛ بنابراین زمانی که به افراد غیرتخصصی کار سپرده می‌شود تنها به دلیل ارزان‌تر شدن از قیمت بازار باید انتظار چنین اتفاقاتی را هم داشته باشیم. ساختمان‌هایی که با مصالح ارزان ساخته می‌شود، حتماً بخشی از کار مانند میلگرد ضعیف به‌کاررفته و یا در اجرا دقت لازم صورت نگرفته است.
دامادی دراین‌باره افزود: مسئله فوق بسیار طبیعی است زمانی که قیمت مسکن نسبت به بازار بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود، نشان از ضعف در کار دارد و مهم‌ترین قربانی در چنین ساخت‌هایی مسائل فنی است.
وی در خصوص برخورد با مسببان مشکل مسکن مهر در غرب کشور بیان کرد: قانون برخورد با مسببان وجود دارد، اما برای یک‌بار هم مشاهده نشده که پس از روی دادن حوادث بررسی‌های لازم صورت گیرد. مهم‌تر از برخورد با مسببان بررسی ریشه‌ای موضوع است و دلیل اینکه چرا خسارت زلزله اخیر به‌اندازه زلزله‌های بسیار بزرگ بوده، موردتوجه قرار گیرد. یک طرح مصالح ساختمان به کمیسیون صنایع و معادن داده بودم که متأسفانه در مسیر اول موردقبول واقع نشد حتی فرصت دفاع هم پیدا نکردم.
این عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زمانی که به نظرات کارشناسی و فنی توجهی صورت نگیرد و مراکز پژوهش‌های کشور فقیرترین نهادهای کشور محسوب شوند، توقعی بیشتر از این نمی‌توان داشت؛ بنابراین در صورت برخورد هم هیچ اتفاقی روی نخواهد داد زیرا جان آدم‌ها اهمیتی ندارد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار کیومرث عزیزی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این خبر اظهار داشت: با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، پنج صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به عمل‌آمد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد لذا به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت نمایند.

کد خبر 6080636

دیگر خبرها

  • رئیسی توپ ساخت یک میلیون مسکن را به زمین دولت های قبل انداخت /در غرب همجنس بازی تبلیغ می شود تا نسر بشر قطع شود
  • دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • زلزله چند ریشتری در پرسپولیس؛ خداحافظ آقای درویش
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • شناسایی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • شناسائی و برخورد باگردانندگان۵صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب تهران
  • کشف بیش از ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی