Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@15:21:59 GMT

شروط بن‌سلمان برای آزادی شاهزاده‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۷۳۷۱

شروط بن‌سلمان برای آزادی شاهزاده‌ها

به گزارش تسنیم، هیچ چشم‌انداز روشنی درباره آزادی شاهزاده‌های بازداشت‌شده در راستای پاکسازی منتقدان «محمد بن‌سلمان» ولیعهد، وجود ندارد. احتمال می‌رود محاکمه آنها اوایل سال آینده میلادی و پس از کناره‌گیری «سلمان بن‌عبدالعزیز» از پادشاهی به نفع پسرش، برگزار شود.

10 روز از بازداشت ده‌ها شاهزاده، وزرای سابق، مسئولان بلندپایه و تجار توسط کمیته تازه‌تاسیس به نظارت بن‌سلمان می‌گذرد ولی بازداشت‌شدگان تاکنون در دادگاه حاضر نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی گفته بود که این بازداشت‌ها در ارتباط با پرونده‌های فسادی، که از مدت‌های طولانی در دست بررسی بود، صورت گرفته است و احتمال می‌رود که آنها در دادستانی کل و توسط قاضی تحقیق محاکمه شوند و آنها نیز برای خود وکلای مدافعی داشته باشند. ولی این اتفاق تاکنون نیفتاده است و مقام‌های قضایی نیز تاریخ محاکمه مشخص نکرده یا دست‌کم به بازداشت‌شده‌ها اجازه دیدار با وکلایشان یا دست‌کم خانواده‌هایشان را نمی‌دهند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌الیوم» به نقل از منابع آگاه در خاندان سعودی نوشته است که خانواده‌های شاهزاده‌های بازداشت‌‌شده از این موضوع، که کسانی‌که این شاهزاده‌ها را بازداشت کرده‌اند، از نیروهای ویژه خارجی بودند. در این میان، مقام‌های سعودی نیز خبر بازداشت شاهزاده‌ها توسط نیروهای خارجی را تکذیب نکرده‌اند.

محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی به دیدار نزدیکان شاهزاده‌ها با بازداشت‌شده‌ها چراغ سبز نشان نداده است. نمایندگان ولیعهد نیز فقط می‌گویند که عدالت مجرای طبیعی خود را در این موضوع طی خواهد کرد و شاهزاده‌ها در هتل‌های فاخر حبس شده‌اند نه در زندان‌های عمومی.

براین اساس، خانواده‌های شاهزاده‌های بازداشت‌شده از سخن گفتن با ملک سلمان درخصوص این پرونده خودداری می‌کند؛ برای این‌که آنها معتقدند وی اراده‌ای ندارد و پسرش یعنی ولیعهد حرف اول و آخر را می‌زند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی‌ست که ولیعهد سعودی شاهزاده‌های بازداشت‌شده را مشروط و با محدودیت‌هایی آزاد می‌کند و بعد از نشستن بر تخت پادشاهی در اواخر ماه آینده یا اوایل سال جاری، آنها را در اقامت اجباری قرار می‌دهد. همین امر هرگونه مخالف در میان خاندان سلطنتی را علیه بن‌سلمان از میان برمی‌دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهزاده سرین به اتهام توهین به مقدسات بازداشت شد

به گزارش خبرآنلاین از میزان، متهم سرین کرتیس، فرد هتاک به مقدسات، که در ویدئوهایی که از خود منتشر می‌کرد خود را شاهزاده سرین خطاب می‌کرد با پیگیری ضابط قضایی در استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

متهم پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت پس از معرفی به زندان، جهت ادامه تحقیقات در اختیار ضابط قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888151

دیگر خبرها

  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • ویدیوهای شاهزاده سرین پیش از بازداشت
  • اعدام پدر شاهزاده سرین + عکس
  • شاهزاده سرین در کرج دستگیر شد
  • «شاهزاده سرین» در کرج بازداشت شد
  • شاهزاده سرین بازداشت شد
  • شاهزاده سرین به اتهام توهین به مقدسات بازداشت شد
  • شاهزاده سرین کیست؟
  • شاهزاده سرین بازداشت شد + عکس
  • «شاهزاده سرین» بازداشت شد + جزییات