Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@05:44:05 GMT

شهید به مقدار قطرات خونش انسان متعهد تربیت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۷۵۶۷

شهید به مقدار قطرات خونش انسان متعهد تربیت می‌کند

شهید اسکندری در وصیت‌نامه خود آورده است: سرور شهیدان در آخرین گفته‌هایش گفتند «لا اری الموت الا السعاده» برای ما نیست مرگی مگر سعادت چون خونی که در راه خدا بر زمین می‌ریزد به مقدار قطرات، انسان متعهد تربیت می‌کند.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، شهید «احمد اسکندری» سال ۱۳۳۶ در خمین چشم به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسدارن درآمد و عازم جبهه حق علیه باطل شد. شهید اسکندری معاونت لشکر حضرت رسول (ص) را برعهده گرفت و سرانجام ۲۷ بهمن ۱۳۶۱ طی عملیات والفجر یک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون

به چه زیباست که خریدار و مشتری انسان خدا باشد و چه والی و پرعظمت است انسانی که از تمام زشتی‌ها بریده و از پلیدی‌ها وارسته و به این کمال و سعادت رسیده باشد که خدایش خریدار او باشد او را بدست زشت‌ترین انسان‌های روی زمین بکشد و به نزد خویش برد.

با سلام بر مهدی موعود امام زمان (عج) آن منجی بشریت و برقرار کننده عدل جهانی و سلام بر ولی فقیهمان و راهگشای راهمان قلب تپنده امت اسلامی، حضرت آیت الله امام خمینی روح له الفدا مبارز ستمگران امید امت و آیت الله منتظری و سلام بر معلم شهادت و پرچمدار مبارز با ظلم امام حسین (ع) آن پرچمدار شهیدان که در طول تاریخ شیفتگان و عاشقانی داشته و دارد و رزمندگان اسلام نمونه‌ای از آن عاشقان و دلباختگان هستند.

هر انسانی قبل از مرگش باید به سه مطلب فکر کند، سوال اول که چه بوده است و چگونه به وجود آمده است یا تولد یافته است، دوم از کجا آمده و چرا آمده سوال سوم کجا خواهد رفت و چگونه باید برود و یک انسان متعهد و مسلمان و کسی که عملش حسین باشد باید برای این سه مطلب جواب داشته باشد مگر نه اینکه خداوند خلقت جن و انس را برای عبادت می‌داند که می‌فرمامید «ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون» آیا جهاد در راه خدا بجز عبادت می‌تواند باشد؟ مگر نه اینکه سرور شهیدان در آخرین گفته‌هایش گفتند «لا اری الموت الا السعاده» برای ما نیست مرگی مگر سعادت چون خونی که در راه خدا بر زمین می‌ریزد به مقدار قطرات، انسان متعهد تربیت می‌کند.

همسرم و همسنگرم در اینجا لازم است از شما تشکر کنم. خدا از شما تشکر کند از زمانی که با هم بودیم بعنوان یک همفکر ما را یاری کردی.

فرزندان عزیزم از شهادت پدر خود خوشحال باشید که شما نیز به فرزندان شهیدان ملحق شدید. بدانید که فرزندان امام حسین در راه اسلام چه سختی‌ها تحمل کردند دعا کنید خداوند به طول عمر امام بیفزاید.

پدر و مادر و خواهران و برادرم از خبر شهادت من خوشحال باشید و شکرانه خدا را به جای آورید که شما یکی از خانواده‌هایی هستید که فرزند کوچک و حقیر خود را در راه اسلام دادید «هر انسانی اگر کمی به هدف فکر کند درمی‌یابد که در راه خدا گذشت از جان و مال و فرزند و غیره چقدر آسان و شیرین است چون هدف به خدا رسیدن و سیر الهی الله است».

پس مژده باد به آن کسانی که در این جهت گام برمی‌دارند در اینجا لازم می‌دانم به برادران مسئول تذکری بدهم و آن این است که بدانید این مسئولیت‌ها همه امانت است و جمهوری اسلامی ما را امین دانسته و به ما مسئولیت واگذار کرده پس ان‌شاءالله کوشا باشیم که بتوانیم امین در امانت باشیم و صحبتی با امت شهید پرور دارم:

آن صحبت این است که قدر امام را بدانید و این امانت الهی را حفظ کنید همه ما می‌دانیم که این امام بود که ما را به اسلام برگرداند و به ما عزت اسلامی بخشید پس خدای ناکرده مبادا روزی نسبت به فرمایش گهربارش سهل‌انگاری کنیم که اگر خدای ناکرده چنین کنیم خداوند متعال غذابمان خواهد نمود و کیفر داریم.

«خدایا عشق و علاقه ما را به امام عزیزمان فزونی بخش و نفرت ما نسبت به دشمنان امام فزون فرما» دوست دارم در صورتی که جنازه من به دست شما رسید بدون هرگونه تجملات مرا دفن کنید فقط آنچه را سفارش میکنم مراسم عزاداری است که ما به روضه زنده‌ایم و به فرموده امام بت شکن‌ما ملت گریه هستیم.

در پایان مبلغ ۴۰۰۰ تومان بابت سهم مبارک امام بپردازید و در صورتی که بدهکار بودم فراموش نشود.

اللهم اجل فی فرج مولانا صاحب الزمان (عج)

به خاک ار چکد خونم از قلب پاک خمینی خمینی نویسد به خاک

احمد اسکندری ۶۱/۱۰/۳۰»

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به آنها کمک می‌کنیم

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: اگر کشوری باشد که مسلمان هم نباشد اما کشوری به آنها حمله کند و از ما دعوت کنند که به ما کمک کنید و بدانیم که مظلوم هستند از آنها دفاع می‌کنیم، همانطور که در سوریه و عراق دفاع کردیم، و اگر این دفاع نبود، داعشی ها به ایران هم می‌رسیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در مراسم رژه نیروهای ارتش اصفهان به مناسبت روز ارتش اظهار کرد: علت نام گذاری روز ارتش این بود که امام امت واقعیت جوانان ما در آن زمان را متوجه شد و می‌دانست که مفسدین یک عده از سران بودند اما باطن ارتش ما جوان‌های مسلمان، متدین، میهن دوست، علاقه مند به اسلام و دین و کشور بودند، به همین خاطر امام در مقابل کسانی که سخن از انحلال ارتش می‌گفتند ایستاد و اعلام کرد که ارتش باید باقی بماند و حمایتگر از انقلاب باشد و در روز ۲۹ فروردین دستور دادند که ارتشیان در شهرهای بزرگ در خیابان‌ها، با همه تجهیزاتی که مناسب است حرکت کنند، رژه بروند و به مردم هم دستور دادند از ارتش که ارتش اسلامی است حمایت کنند و این کار به زیبایی اتفاق افتاد.

وی افزود: امام در مقابل کسانی از دشمنان خارجی و یا نفهم‌های داخلی که حرفشان این بود که ارتش باید به طور کامل منحل شود ایستاد و فرمود باید از این به بعد ارتش را ارتش اسلامی بدانیم و دیدیم که انصافاً ارتشیان نیز به تعهدشان از ابتدا تا کنون به خوبی عمل کرده‌اند. در جنگ‌های داخلی ارتش در مکان‌های مختلف حضور پیدا می‌کرد و در کنار سپاه و بسیجیان عزیز و با همراهی مردم کشورمان، ۸ سال دفاع مقدس را به خوبی انجام دادند و شهدای بسیاری تقدیم کردند اما یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه نیفتاد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: امروز نیز به همه نیروهای مسلحمان افتخار می‌کنیم، زیرا بعد از جنگ ۸ ساله، ما دست به کار شدیم و این موشک‌ها و پهپادها ساخته شد، درحالی که ما در زمان دفاع مقدس گاهی امکانات جزئی جنگ مانند گلوله آر پی جی را نداشتیم و دشمن خصوصاً آمریکا تمام سعی خود را کرد تا ما از دیگران اسلحه نخریم و ما را تحریم کرده بود و شوروی آن زمان نیز همین طور بود.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: یکی از مهمترین نعمت‌های انقلاب برای ما آزادی است که معنای این آزادی زندگی است. امیرالمومنین در یک جمله کوتاه مرگ و زندگی را برای ما توضیح می‌دهد و می‌فرماید «میدانید انسان مرده کیست؟ مرده کسی است که راه می‌رود و حیات دارد اما مقهور دیگران است»، زیرا مقهور خدا بودن لطف و عزت است اما مقهور دیگران بودن به گفته ایشان مرگ است و در مقابل انسان زنده کسی است که پیروز باشد و زیر بار غیر خدا نرود و اسلام و انقلاب این مطلب را برای ما به ارمغان آورد.

وی یادآور شد: کشورهای عربی را در همین جریان جنگ غزه ببینید، با وجود اینکه مردم غزه از نظر مذهب، زبان و نژاد با آنها مشترک هستند اما این کشورها جرأت اینکه با وجود تسلیحات، بدون اجازه آمریکا یک گلوله به آنها بدهند را ندارند، برای مثال صحرای سینا متعلق به مصر است اما اگر به آنها گفته شود یک راه باز کن برای همنوعانت در غزه تا غذا و دارو وارد شود، اجازه این کار را ندارد زیرا به گفته امام علی اینها مرده‌اند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: ما خواستیم جنایتی را که صهیونیست‌ها انجام دادند تلافی کنیم، خودمان تصمیم گرفتیم و انجام دادیم از هیچکس هم اجازه نگرفتیم، سلاح درست کردیم، به دیگران آموزش می‌دهیم و از کسی هم اجازه نمی‌گیریم و هر کاری که خداوند دستور می‌دهد انجام می‌دهیم. در اسلام ما با کسی جنگ نداریم، بلکه دفع فساد داریم، اگر کسی از حد خودش تجاوز کرد باید دفاع کنیم و به همین دلیل به ۸ سال جنگ عنوان دفاع مقدس را داده‌ایم.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند اگر انسان‌ها را بکشند کار مهمی انجام داده‌اند در حالی که هر طفلی که کشته می‌شود بمبی علیه خودشان است و شما می‌بینید که دنیا امروز علیه اسرائیل و آمریکا حرف میزند و پرچمشان را آتش می‌زنند زیرا انسان‌ها عقل و دل دارند و می‌فهمند موجودی که بیش از ۱۴ هزار طفل را کشته است، انسان نیست بلکه رژیمی حیوانی است.

وی با بیان اینکه جنگ دنیا به غیر از اسلام، جنگ برای توسعه کشور است، گفت: حتی جنگ اسلام برای مسلمان شدن دیگران نیست، بعضی‌ها به غلط یا عمدتاً میگویند که اسلام در ابتدا و در زمان پیامبر با شمشیر پیشرفت کرده است در حالی که هیچکدام از جنگ‌های پیامبر و امیرالمومنین غیر از دفاع نبوده است، زیرا دفاع مسئله‌ای عقلی و شرعی است، از نظر عقلی انسان نباید بنشیند تا به ناموس و کشورش آسیب برسانند و تجاوز کنند و از نظر شرعی نیز قرآن دفاع را کار خدا می‌داند و می‌گوید اگر خدا بعضی از انسان‌های خطاکار را به دست بعضی دیگر که متدین هستند، دفع نمی‌کرد زمین را فساد فرا می‌گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در آیه دیگری خدا می‌فرماید اگر خدا انسان‌های پست و پلید را به وسیله مؤمنان دفع نمی‌کرد و جلوی جنایتشان را نمی‌گرفت، ذکر و عبادت خدا به طور کامل از بین می‌رفت، زیرا کسانی که برای دنیا می‌جنگند دین ندارند و با دین مخالف هستند. اسرائیلی‌های امروز نیز تابع حضرت موسی نیستند و آمریکایی‌ها هم تابع حضرت عیسی (ع) نیستند بلکه افراد جنایتکاری هستند کهدر اصل تابع فرعون هستند نه موسی (ع).

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: حتی حقوق حیوانات در اسلام تاکید شده است و در روایت داریم که ائمه به بعضی اصحاب که سفر می‌کردند دستور می‌دادند، در سفر اول به حیوانت برس و بعد خودت غذا بخور. حتی امیرالمومنین می‌فرمایند اگر تمام دنیا را به من بدهند من یک پوست جو را از دهان مورچه نمی‌گیرم، فلذا بدانید ما اصلاً در اسلام جنگ به معنای گسترش کشور یا حتی گسترش مراممان نداریم و تمام جنگ‌های ما دفاعی است، هم دفاع از خودمان و هم دفاع از مظلوم.

وی تاکید کرد: اگر کشوری باشد که مسلمان هم نباشد اما کشوری به آنها حمله کند و از ما دعوت کنند که به ما کمک کنید و بدانیم که مظلوم هستند از آنها دفاع می‌کنیم، همانطور که در سوریه و عراق دفاع کردیم، و اگر این دفاع نبود، داعشی ها به ایران هم می‌رسیدند.

امام جمعه اصفهان در انتها با اشاره به عملیات وده صادق گفت: ایران کار بزرگی انجام داد اما هنوز متوجه عظمت آن نشده‌ایم، طوفان الاقصی ضربه محکمی برای صهیونیست‌ها بود و عملیات وعده صادق ضربه‌ای به آنها زد که کمتر از طوفان الاقصی نبود زیرا اسرائیلی‌ها باور کرده بودند که کسی نمی‌تواند با آنها بجنگد و باور کرده بودند گنبد آهنین نفوذ ناپذیر دارند اما کاری که ایران انجام داد آنقدر عظیم بود که تحولی در دنیا بوجود آورد و کشورهای عربی فهمیدند یک کشور قدرتمند مسلمان مؤمن با ارتش و سپاه متدین در کنارشان قرار دارد که می‌تواند در زمان لازم از آنها دفاع کنند.

کد خبر 745357

دیگر خبرها

  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به او کمک می‌کنیم
  • هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به آنها کمک می‌کنیم
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • اخلاق خوب از کجا سرچشمه می گیرد؟
  • بارش قطرات باران بر بنای ارگ تاریخی بم
  • پیام تسلیت رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان دهنوی