Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@08:35:40 GMT

خبري خوش براي فرهنگيان در راه است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۷۶۶۱

خبري خوش براي فرهنگيان در راه است

خبرگزاري آريا - کريمي‌فر با اشاره به تمديد قرارداد بيمه تکميلي فرهنگيان با شرکت بيمه آتيه‌سازان حافظ از ابتداي آبان ماه سال جاري تا پايان مهر 97، نرخ سرانه ماهانه براي هر نفر از کارکنان رسمي، پيماني و افراد تحت تکفل را مبلغ 540 هزار ريال اعلام کرد و ادامه داد: 270 هزار ريال اين رقم توسط کارکنان و مبلغ 270 هزار ريال ديگر آن از محل اعتبارات رفاهي تأمين و هر ماه به حساب بيمه‌شدگان واريز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش جام نيوز، گودرز کريمي‌فر مديرکل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه اجراي قرارداد بيمه تکميلي فرهنگيان از ابتداي خرداد ماه سال 95 تا پايان شهريور ماه سال جاري به روش صندوق درمان تکميلي بود، اظهار داشت: طي اين دوره يک ساله بيش از 7 ميليون پرونده و سند پزشکي دريافتي، رسيدگي و هزينه‌هاي درماني بيمه‌شدگان پرداخت شده است.
کريمي‌فر خاطر نشان کرد: بر اساس اسناد و مدارک موجود به طور متوسط، روزانه بيش از 14 ميليارد ريال خسارت به حساب بيمه‌شدگان واريز مي‌شود.
وي با بيان اينکه هزينه‌هاي بيمه‌شدگان تا 3 ماه بعد از پايان قرارداد قابل پرداخت است افزود: رقم قطعي هزينه‌هاي 12 ماهه قرارداد سال 96ـ95 طي 2 ماه آينده مشخص خواهد شد.
مديرکل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش تصريح کرد: از مجموع هزينه‌هاي پرداختي 57 درصد مربوط به هزينه‌هاي سرپايي و 43 درصد مربوط به هزينه‌هاي بستري است.
کريمي‌فر با اشاره به تمديد قرارداد بيمه تکميلي فرهنگيان با شرکت بيمه آتيه‌سازان حافظ از ابتداي آبان ماه سال جاري تا پايان مهر 97، نرخ سرانه ماهانه براي هر نفر از کارکنان رسمي، پيماني و افراد تحت تکفل را مبلغ 540 هزار ريال اعلام کرد و ادامه داد: 270 هزار ريال اين رقم توسط کارکنان و مبلغ 270 هزار ريال ديگر آن از محل اعتبارات رفاهي تأمين و هر ماه به حساب بيمه‌شدگان واريز خواهد شد.
وي نرخ سرانه ماهانه براي هر نفر از کارکنان قراردادي و افراد خانواده آنها را مبلغ 540 هزار ريال دانست و اظهار داشت: در راستاي حمايت از فرهنگيام قراردادي، طي سال جاري بدون افزايش حق بيمه همچون سال گذشته اقدام خواهد و مبلغ 370 هزار ريال توسط اين افراد و 170 هزار ريال ديگر از محل اعتبارات رفاهي وزارت متبوع تامين و هر ماه به حساب بيمه‌شدگان واريز خواهد شد.
مديرکل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش افزود: تعهدات اين قرارداد در قياس با سال گذشته در مواردي نظير بيماري‌هاي صعب‌العلاج و پرهزينه، زايمان، عينک و ليزيک افزايش يافته است.
کريمي‌فر اضافه کرد: تعهدات جراحي‌هاي تخصصي، درمان طبي و ساير اعمال جراحي و تمام هزينه‌هاي پاراکلينيکي و سرپايي بدون سقف بوده و براساس تعرفه هاي مصوب کشور است.
وي گفت: هزينه‌هاي مرتبط با درمان نازايي و ناباروري اوليه، ويزيت پزشکان، فرانشيز دارو در تعهد بيمه همگاني و ملزومات دارويي، هزينه تهيه اعضاي طبيعي پيوندي با تأييد انجمن‌هاي مربوطه بدون سقف است.
مديرکل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش بيان داشت: هزينه تمام تعهدات پس از کسر فرانشيز به استثناي هزينه‌هاي بيماران خاص و صعب‌العلاج را قابل پرداخت بوده و هزينه درمان اين بيماران اعم از بيمارستان و دارو بدون در نظر گرفتن هيچ‌گونه فرانشيز، قابل پرداخت است و هزينه داروهاي اين بيماران نيز به طور کامل پرداخت مي‌شود.
کريمي‌فر با اشاره به انعقاد قرارداد همکاري با بيش از 9 هزار مرکز درماني و بيمارستاني طرف قرارداد با شرکت آتيه‌سازان حافظ، گفت: تمام فرهنگيان بيمه‌ شده مي‌توانند براي انجام امور درماني به مراکز مربوطه مراجعه و با پرداخت کمترين هزينه خدمات مورد نياز را دريافت کنند.
وي خاطر نشان کرد: مراجعه‌کنندگان بيمه شده به مراکز درماني غير طرف قرارداد با شرکت آتيه‌سازان حافظ مي‌توانند پس از تحويل مدارک به نمايندگي‌هاي مستقر در تمام ادارات و مناطق آموزش و پرورش نسبت به دريافت هزينه‌هاي خود اقدام کنند.
کريمي‌فر تصريح کرد: فرهنگيان مي‌توانند تا 15 آذرماه سال جاري با مراجعه به ادارات و مناطق محل خدمت خود نسبت به عضويت در پوشش بيمه تکميلي اقدام کنند.
وي در خصوص انصراف بيمه‌شدگان از پوشش بيمه درمان اظهار داشت: افراد متقاضي انصراف بايد تا تاريخ 30 آبان‌ماه سال جاري، براي تکميل فرم انصراف به ادارات رفاه محل خدمت خود مراجعه و نسبت به انصراف از بيمه اقدام کنند در غير اين صورت انصراف اين افراد پذيرفته نشده و حق بيمه تکميلي از حقوق آنها کسر خواهد شد.
افکار
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها

احمد قویدل گفت: رئیس سازمان غذا و دارو در اطلاع رسانی اخیر خود در رابطه با داروی امیسیزومب، فقط به اثربخشی بسیار بالای آن نسبت به داروهای موجود اشاره کرد، در صورتی که این دارو علاوه بر اثربخشی بالا، برای بیماران هموفیلی با کمبود فاکتور ۸ که مبتلا به مهار کننده شدید هستند، برای دولت نیز کاملاً صرفه اقتصادی دارد. بی تردید اشاره رئیس سازمان غذا و دارو به این مزیت دارو می‌تواند در ایجاد انگیزه در شورای عالی بیمه برای تحت پوشش قرار دادن این دارو به شدت مؤثر باشد.

وی افزود: بر اساس مطالعات اقتصاد دارویی که در سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت انجام شده است هزینه اثربخشی اقتصادی آن نیز تأیید شده و هزینه‌های این گروه از بیماران برای دولت حداقل یک سوم و در مواردی به نصف کاهش می‌یابد. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت و رئیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج نیز در موارد متعدد درباره صرفه اقتصادی این داروی نوین اطلاع رسانی کرده اند.

قویدل ادامه داد: از دیگر محاسن مهم این دارو قابلیت تزریق زیر پوستی است که اساساً بیماران مبتلا به مهار کننده به خصوص کودکان را از رگ گیری های متعدد رها می کند.

وی افزود: رئیس سازمان غذا دارو در همین اطلاع رسانی اخیر از امکان تولید این دارو در داخل کشور نیز خبر داده که بی تردید این خبر هم موجی از امیدواری در جامعه هموفیلی ایران جهت بهره مندی از این دارو به وجود آورده است. اما متأسفانه تلاشی برای تحت پوشش بیمه قرار دادن این دارو شاهد نیستیم. این سازمان اختصاص بودجه‌های دارویار را در گرو تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آن می‌داند، اما با دادن آدرس اشتباه، شائبه لوکس بودن این دارو را ایجاد می کند.

مشاور مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: وظیفه سازمان غذا و دارو است که نتیجه تحقیقات اقتصاد دارویی و نتیجه تحقیق هزینه اثربخشی این دارو را منتشر کند و شورای عالی بیمه را تشویق نماید برای صرفه جویی در هزینه‌های دولت نسبت به تحت پوشش بیمه قرار دادن این دارو اقدام فوری کند.

وی افزود: در حال حاضر برای بیش از ۱۱۰ بیمار هموفیلی مبتلا به مهار کننده شدید، این دارو تهیه و در شرکت‌های پخش موجود است و در مواردی دستور پخش نیز گرفته است. اما تأمین هزینه‌های آن در گرو تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این دارو است که متأسفانه تا کنون توسط شورای عالی بیمه محقق نشده است. کانون هموفیلی ایران در این رابطه نامه‌ای قبل از سال جدید به شورای عالی بیمه ارسال کرده که متأسفانه تا کنون پاسخی داده نشده است.

قویدل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تأمین این دارو چقدر هزینه دارد و منبع تأمین آن از چه ردیفی است، گفت: بر اساس اطلاعات ما رئیس صندوق بیمه بیماران خاص و صعب العلاج در نامه‌ای خطاب به معاون درمان وزارت بهداشت هزینه این دارو را ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرده است. از آنجا که هزینه‌های دارویی بیماران خاص از سه منبع به صورت مشترک تأمین می‌شود (بیمه‌های پایه سلامت، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و یارانه دارویار)، بدیهی است که محل تأمین این بودجه در گام نخست باید از محل بودجه‌های داروهای عادی (آریو سون و فایبا) که این بیماران تا کنون استفاده می کرده اند، تأمین شود.

وی افزود: با توجه به روشن بودن مزیت‌های این دارو از نظر اثربخشی و اقتصاد درمان و همچنین سهولت استفاده بیماران از این دارو، هر تردیدی در تحت پوشش قرار دادن دارو به ضرر کشور و بیت المال است. متأسفانه در برخی اطلاع رسانی‌های سازمان غذا و دارو به گونه‌ای مطرح می‌شود؛ انگار این دارو لوکس است و حتی می‌گویند از کسانی که می‌خواهند از این دارو استفاده کنند، باید فرانشیز بگیریم!؟ واقعاً دور از انصاف است برای داروهایی که اثر بخشی کمتری دارند و هزینه‌های بیشتری به دولت تحمیل می‌کنند، بیماران از پرداخت فرانشیز دارو معاف باشند و بر عکس بیمار برای داروی بهتر، که هم اثربخش تر است و هم هزینه کمتری به دولت تحمیل می کند و بی تردید کیفیت زندگی آن ها را بهبود می بخشد، فرانشیز پرداخت کند.

مشاور مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در پایان اظهار امیدواری کرد شورای عالی بیمه با تحت پوشش قرار دادن این دارو، موانع دسترسی این گروه از بیماران را به این داروی نوین برطرف کرده و از تحمیل هزینه‌های بیشتر به دولت جلوگیری کند. لازم به تاکید است معاونت اجرایی دفتر ریاست جمهوری در جریان کامل هزینه اثربخشی این دارو قرار دارد و گروه نخست بیماران با کمک این دفتر از این داروی نوین بهره مند شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین رشیدی کوچی به کریمی قدوسی: گفته بودی من نفوذی اسرائیلم اما خدا جای حق نشسته /بازم برای توجیه رفتار غلطت از رهبری هزینه کردی!!
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • نشان‌دار شدن بیش از ۲ هزار زوج نابارور در استان کرمانشاه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد