Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@14:05:34 GMT

آخرین آمار مدارس تخریبی زلزله کرمانشاه از زبان وزیر

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۷۷۵۷

آخرین آمار مدارس تخریبی زلزله کرمانشاه از زبان وزیر

وزیر آموزش و پرورش از تخریب کامل ۲۲ مدرسه در مناطق‌ زلزله‌زده غزب کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: سیدمحمد بطحایی ضمن اظهار تأسف و تسلیت به علت زلزله حادث شده در غرب کشور به ویژه در استان کرمانشاه درباره میزان خسارات وارده به مدارس غرب کشور، اظهار کرد: خسارات ناشی از زلزله اخیر به ویژه در استان کرمانشاه به گونه‌ای بوده است که سازه‌های چندین مدرسه تخریب شده‌؛ همچنین برخی مدارس در استان‌های ایلام و کردستان که قدمت بالا و مقاومت پایینی دارند، امکان استفاده از آن‌ها برای دانش‌آموزان مخاطره‌آمیز است و به همین دلیل برای دانش‌آموزان قابل استفاده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر رسیدگی عاجل نسبت به بازسازی فوری مدارس و امکانات آموزشی استان‌های زلزله زده، ادامه داد: با برآورد خسارات وارده، اعتبار خاصی را برای بازسازی فوری مدارس در نظر خواهیم گرفت تا تحصیل دانش‌آموزان به ویژه در استان کرمانشاه با وقفه مواجه نشود.

وی ادامه داد: مجبور خواهیم بود به صورت کوتاه‌مدت تا آماده شدن فضای آموزشی از کانکس‌هایی برای تحصیل دانش‌آموزان استفاده کنیم و به محض آماده شدن شرایط دانش‌آموزان به مدرسه منتقل خواهند شد.

بطحایی درباره آخرین آمار مدارس تخریبی، توضیح داد: بر اساس آمار واصله از مدارس تخریب شده در مناطق زلزله زده تا این لحظه، ۷ مدرسه در شهر سرپل ذهاب و ۸ مدرسه روستایی در اطراف این شهر به طور کامل تخریب شده‌اند. همچنین در منطقه ثلاث باباجانی ۲ مدرسه در شهر و ۵ مدرسه نیز در روستاهای اطراف شهر تخریب شده‌اند که نسبت به بازسازی هرچه سریع‌تر این مدارس اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات ناشی از این زلزله به مدارس و مکان‌های آموزشی هنوز تصمیم‌گیری نشده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود به دلیل اینکه اکثر مدارس روستایی است بتوان با اعتبارات کمتری این مدارس را بازسازی کرد تا هرچه سریعتر آنها را بازسازی و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

کلمات کلیدی: وزیر آموزش و پرورش ، تخریب مدارس ، زلزله کرمانشاه

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ جشنواره یک روزه کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین» با حضور بیش از ۳۰۰ دانش آموز مقطع دوره اول در خانه رشد صهبا برگزار شد.

ناظمی موسس این مجتمع آموزشی با بیان اینکه دانش آموزان باید در مسیر رشد بگیرند گفت: باید در ۱۲ سال تحصیلی دانش آموزان برای زندگی آینده خود مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند.

وی افزود: افزایش روحیه خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، اعتماد به نفس، حل مسئله، قدرت تفکر، مسئولیت پذیری و تعهد از مهم‌ترین آموزش‌هایی ست که به دانش آموزان داده می‌شود.

در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳این سومین نمایشگاه با موضوع کارآفرینی در خانه‌ی رشد صهباست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت