Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@15:59:16 GMT

تور آسیایی ترامپ؛ سفری برای فروش اسلحه

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۷۸۲۰

تور آسیایی ترامپ؛ سفری برای فروش اسلحه

هدف دونالد ترامپ از سفر به چند کشور آسیایی نه هموار کردن راه صلح و کمک به افزایش امنیت کشورهای این منطقه از جهان بلکه افزایش تنش‌های منطقه‌ای و فروش بیشتر سلاح است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وب سایت گلوبال ریسرچ در یادداشتی به قلم پیتر کونیگ نوشته است دونالد ترامپ اصولا هیچ توجهی به برقرای صلح و امنیت در قاره آسیا ندارد و هدف اصلی تور آسیایی او، بازاریابی برای صنایع تسلیحاتی آمریکا و فروش هر چه بیشتر جنگ‌افزار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به 5 کشور آسیایی به برقرای صلح در آسیا و یا حتی دیپلماسی هیچ ارتباطی ندارد. این تور آسیایی تنها یک سفر تجاری برای کمک به صنایع نظامی آمریکا و فروش تسلیحات است.

یکی از نخستین کارهایی که ترامپ پس از استقرار در کاخ سفید انجام داد، خارج کردن آمریکا از پیمان «شراکت ترنس- پَسیفیک» بود. این پیمان در فوریه 2016 یعنی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما پس از چند سال مذاکره میان 12 کشور حاشیه اقیانوس آرام به امضا رسیده بود.

دونالد ترامپ معاهده‌های تجاری چند جانبه را دوست ندارد زیرا در این گونه معاهده‌ها، دیگر کنترل کاملی بر همه طرف‌ها ندارد. او می‌خواهد صاحب اختیار همه چیز باشد. هدف سفر اخیر ترامپ به آسیا هم تنها فروش تسلیحات طی قراردادهای دوجانبه است.

دونالدترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در توکیو به وضوح گفت که خریداری مقدار زیادی تجهیزات نظامی آمریکایی از سوی توکیو، به معنای ایجاد شغل‌های بیشتر برای آمریکا و امنیت بیشتر برای ژاپن است.

ترامپ استعداد زیادی در دامن زدن به آتش تنش‌ها دارد. او کره‌شمالی را تهدیدی برای جهان متمدن خوانده است. این در حالی است که ترامپ به خوبی می‌داند کره شمالی تنها در برابر تهدیدها و تجاوزهای ایالات متحده از خود دفاع می‌کند. کیم جونگ­‌اون قصد ندارد به هیچ کشوری حمله کند.

رهبر کره شمالی و دیگر مردم این کشور، حافظه تاریخی بسیار بدی نسبت به آمریکا دارند. طی جنگ شبه جزیره کره بین سال‌های 1950 تا 1953 میلادی، که آمریکا یکی از طرف‌های اصلی جنگ بود، کره‌شمالی تقریبا به طور کامل ویران شد و حدود 3 میلیون نفر از مردم این کشور کشته شدند! این تعداد، حدود یک سوم جمعیت کره‌شمالی در آن زمان بود!

کل مردم جهان می‌دانند که تنها تهدید برای تمدن جهانی و همه بشریت، ایالات متحده آمریکاست. آمریکا دولت سرکشی است که برای قوانین بین المللی، معاهده‌های بین‌المللی، زندگی انسان‌ها و حتی شهروندان خود، هیچ ارزش و احترامی قائل نیست!

ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان از زمان پایان جنگ جهانی دوم به این سو، به طور مستقیم توسط ارتش ایالات متحده یا ناتو یا به طور غیر مستقیم از طریق جنگ‌های نیابتی یا مزدوران ایالات متحده، کشته شده‌اند. همه این جنگ‌ها با هدف حفظ هژمونی جهانی آمریکا انجام شده اند.

خوشبختانه، طی سال‌های اخیر، کشورهایی پیدا شده‌اند که شجاعانه در برابر این هیولای قاتل - ایالات متحده! - ایستاده‌اند و با وجود تحریم‌ها و دیگر اقدام‌های اقتصادی مخرب آمریکا، همچنان در برابر آن مقاومت می‌کنند. ونزوئلا و ایران نمونه این کشورها هستند.

دونالد ترامپ در سفر ماه می خود به عربستان سعودی، قراردادی به ارزش 110 میلیارد دلار برای فروش انواع تسلیحات مرگبار از بمب گرفته تا هواپیما و تانک، با عربستان به امضا رساند. این رقم رکوردی در میان قراردادهای فروش تسلیحات است.

دونالد ترامپ در دومین ایستگاه از سفر خود به پنج کشور آسیایی، در کره‌جنوبی یک بار دیگر کره‌شمالی و رهبرش را تهدید کرد. بدیهی است تهدید کره‌شمالی و رهبرش، به برقراری صلح در شبه جزیر کره، کمکی نمی‌کند.

بیش از هشتاد درصد مردم کره‌جنوبی، خواهان صلح با کره‌شمالی هستند. مون‌جائه‌­این رئیس جمهوری کره‌جنوبی که اخیرا به سمت ریاست جمهوری کره برگزیده شده است، با شعار اتحاد دو کره و رساندن خانواده‌های کره‌ای جدا شده به یکدیگر، بر سر کار آمد. اما این کار چگونه ممکن است؟

نزدیک به 30 هزار سرباز آمریکایی در خاک کره جنوبی مستقر هستند. زرادخانه تسلیحاتی شبه جزیره کره، که شماری سلاح هسته‌ای را هم در خود جای داده است، می‌تواند تمام آسیای شرقی را در یک لحظه نابود کند.

با وجود این، دونالد ترامپ به دنبال فروش میلیاردها دلار سلاح جدید به سئول است. او بهترین فروشنده سلاحی است که صنایع جنگ افزار ایالات متحده می‌توانستند آرزویش را داشته باشند. او به دنبال خارج کردن اقتصاد آمریکا از بحران و افزایش تولید ناخالص داخلی از راه فروش تسلیحات است. حتی اگر این کار به بهای نابودی کشور یا کشورهایی منجر بشود.

در مخیله دونالد ترامپ چیزی به عنوان هموار کردن راه برای برقراری صلح و امنیت نمی‌گنجد. او به دنبال فروش سلاح‌های بیشتر به کره‌جنوبی است و در این راستا، از دامن زدن به آتش تنش میان دو کره هم فروگذار نمی‌کند.

او از پارلمان کره‌جنوبی به عنوان مکانی برای تهدید رهبر کره شمالی و مردمش استفاده کرد. او در پارلمان کره جنوبی گفت: «من به این شبه جزیره آمده‌ام تا مستقیما پیامی را به رهبر کشور دیکتاتوری کره‌شمالی بفرستم. سلاح‌هایی که در پی به دست آوردن آنها هستی، تو را ایمن‌تر نمی‌کند بلکه رژیمت را در معرض خطر بزرگتری قرار می‌دهد. هر گامی که در این مسیر تاریک بر می‌داری، خطری را که با آن روبرو می‌شوی، بیشتر می‌کند. کره شمالی بهشتی نیست که پدربزرگت در سر می‌پروراند. این جهنمی است که هیچ کس شایسته آن نیست.»

در حالیکه دونالد ترامپ مانند یک امپراتور در پارلمان کره جنوبی صحبت می­‌کرد، سه ناو هواپیمابر آمریکایی در حالت حمله در برابر ساحل کره‌شمالی موضع گرفتند. ترامپ به خوبی می‌دانست با این اقدام تحریک آمیز نمی‌تواند رهبر کره شمالی را به جنگ وادارد و در عمل هم رهبر کره‌شمالی به اقدامی دست نزد.

کسی که قدری تاریخ کره شمالی را بداند مسائل بهتر را درک می‌کند. کیم جونگ­‌اون رهبر کره‌شمالی تا کنون چندین بار درخواست گفتگو با طرف آمریکایی را مطرح کرده است زیرا او برای کشور و مردمش صلح می‌خواهد اما این درخواست‌ها از سوی واشنگتن رد شده‌اند.

در عوض دونالد ترامپ بارها با زبانی تند و جنگ طلبانه، علیه رهبر و مردم کره شمالی سخن گفته و تهدید کرده است این کشور را ویران می‌کند. چنین تهدیدهایی برای به اصطلاح «رهبر جهان آزاد» بسیار شرم آور است.

منبع: گلوبال ریسرچ/ نویسنده: پیتر کونیگ (اقتصاددان و تحلیل‌گر مسائل ژئوپولیتیک)/ ترجمه: محمدرضا پارسا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

فرارو- عضو شورای انقلاب فرهنگی چهارشنبه شب در برنامه جریان که از شبکه یک پخش شد گفت: ترامپ به عنوان رقیب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۳۶ پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!

به گزارش فرارو، حسن رحیم پور ازغدی با بیان اینکه جو بایدن گفته که من یک صهیونیست هستم و ترامپ هم گفته بود من صهیونیست‌ترم و اگر من بودم ایران جرأت نمی‌کرد به اسرائیل حمله کند، اظهار کرد: ایران برای اولین بار زمان ترامپ جرأت کرد و به عین الاسد آمریکا موشک زد.

وی خطاب به دونالد ترامپ گفت: تا قبل از تو که ایران جایی را نزده بود، تو خیلی خوش قدم بودی، حالا دوباره هم اگر بیایی بهتر است. این ترامپ اینقدر احمق است که اگر بخواهیم آمریکا نابود شود باید ترامپ رئیس جمهور آن شود.

رحیم پور ازغدی افزود: علامت سقوط آمریکا این است که رأس قدرت افتاده بین دو تا دیوانه. سقوط امپراطوری‌ها اینجوری معلوم می‌شود. یه وقتی تو آمریکا کی‌ها بودند و حالا کی‌ها هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی این یارو]بایدن که روزی سه بار می‌خوره زمین و تو هوا با جن‌ها دست می‌دهد. اصلا از این مسخره‌تر می‌شود؟ این کار‌هایی که بایدن می‌کند: می‌دود، از پله‌ها سه بار می‌خوره زمین، با هوا دست می‌ده، برمی‌گرده حرف می‌زنه، این دیوانه کامل است. اگر رئیس یک کشور درجه سه این کار را بکند چه می‌شود؟ بعد تازه این عاقلشه. ترامپ که رقیب این است ۳۶ تا پرونده تجاوز جنسی دارد. یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه! این شده رئیس جمهور، اصلا سقوط یک امپراطوری از همین‌جاش معلوم می‌شود. رقابت بین دو احمق، دو فاسد.

دیگر خبرها

  • وینس مکمن همچنان با جان سینا، راک و دونالد ترامپ روابط نزدیکی دارد/ اخبار WWE
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • کوراش کاران نهاوندی راهی مسابقات آسیایی و جهانی شدند 
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد