Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-16@19:41:40 GMT

آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه +جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۸۵۸۵

آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه +جزئیات

خسارات زلزله در روستاهای ''ریخک'' و ''بابا اسکندر'' سرپل ذهاب - کرمانشاه بسیار زیاد است. بازار نیوز- مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: آب و برق بیشتر مناطق زلزله زده استان وصل شده است.

رضا محمودیان  با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تعداد کشته‌ها به 407 نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به 6700 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه احتمالا هنوز عده‌ای زیر آوار هستند، یادآوری کرد: احتمالا تعداد کشته شدگان این حادثه تا 10 درصد دیگر بیشتر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: روز گذشته تعدادی از مجروحان زلزله به تهران اعزام شدند و به نظر می‌رسد همه افرادی که وضعیت حاد داشتند برای دریافت کمک‌های درمانی اعزام شده اند.

به گفته این مسئول، اگر باز هم از مجروحان کسی وضعیت حاد داشته باشد، به مراکز درمانی کشور خواهد رفت.

محمودیان در خصوص آخرین وضعیت اسکان زلزله زدگان نیز یادآوری کرد: اسکان تا حدودی انجام شده، ولی مطلوب نظر ما نیست.

وی با بیان اینکه تاکنون 17 هزار تخته چادر وارد استان شده، خاطرنشان کرد: از این تعداد شش هزار تخته بین مردم توزیع شده و 20 هزار تخته چادر دیگر نیز قرار است وارد استان شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: آب و برق اکثر مناطق زلزله زده وصل شده، اما در سرپل ذهاب فقط معابر روشنایی دارند و برق سایر مناطق نیز به زودی وصل خواهد شد.

محمودیان تصریح کرد: آب نیز در شبکه وجود دارد، اما برای اینکه ممکن است برخی منازل دچار شکستگی لوله  شده باشند و با وصل شدن آب وارد خانه مردم شود، هنوز آب منازل مسکونی برقرار نشده است.

وی در خصوص امدادرسانی به ازگله نیز افزود: خدمات و کمک‌ها به این شهر هم ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به ابعاد گسترده زلزله و درگیر شدن 1930 روستای استان، یادآوری کرد: قطعا ساماندهی این وضعیت چند روز طول می‌کشد. ایسنا
برچسب ها: تلفات زلزله کرمانشاه ، تلفات زیاد زلزله در غرب ایران ، زلزله شدید در کرمانشاه

منبع: بازار نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان گفت: ۱۰۷ تیم امدادی از جمله راهداری، هلال احمر، امداد خودرو، پلیس راه و راهور و دهیاری‌ها در مناطق تحت تأثیر استقرار داده شدند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در پی صدور هشدار سطح نارنجی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به استان از سمت جنوبی و استقرار سامانه بارشی از اوایل وقت امروز تا فردا، شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ خواهیم بود که این شرایط بیشتر در مناطق جنوب، جنوب شرق، ارتفاعات سمیرم، شهرضا، نائین، ورزنه و دهاقان انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه متناسب با شرایط مذکور، جلسه مدیریت بحران برگزار و آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی اعلام شد، افزود: ۱۰۷ تیم امدادی از جمله راهداری، هلال احمر، امداد خودرو، پلیس راه و راهور و دهیاری‌ها در مناطق تحت تأثیر استقرار داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: خاصیت بارش‌های بهاری، همرفتی بودن است و این بارش‌ها بیشتر در بعدازظهر و اوایل شب رخ خواهد داد که می‌تواند منجر به ایجاد خسارت نیز شود، از همین رو هشدارهای لازم به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده است.

شیشه فروش ادامه داد: طی این ماه شاهد رخداد مخاطرات جوی بودیم که خساراتی نیز به همراه داشته است که از جمله آنها می‌توان به وزش باد و طوفان طی بیست‌وسوم فروردین در کاشان، بارش برف در بویین‌میاندشت طی بیست‌وسوم فروردین و وارد شدن خساراتی به درختان و مناطق موقت روستایی به علت وقوع صاعقه اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی، استقرار تجهیزات امدادی، آماده به‌کار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها، راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی، ضرورت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه پرهیز از سفرهای غیرضرور، پاکسازی دهانه پل‌ها از رسوبات و توجه به توصیه‌های ایمنی از جمله موارد دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد، اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارات در پی هشدار صادر شده، اداره راه اکیپ‌های خود را در ۳۲ راهدارخانه، هلال احمر در ۴۳ پایگاه جاده‌ای و اورژانس اصفهان و کاشان نیروهای امدادی خود را در بیش از ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار مستقر کرده‌اند.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌ها طی مدت زمانی مذکور بیشتر متوجه غرب و جنوب استان خواهد بود، افزود: در مناطقی از استان نیز وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند کاهش میدان دید و بروز تصادفات را در پی داشته باشد.

کد خبر 745192

دیگر خبرها

  • عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی
  • بارندگی‌های شدید در هرمزگان؛ مسدود شدن دو محور در شرق
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان / دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش قرار دارند
  • ۱۷۰ تیم امدادی در اصفهان در حالت آماده باش هستند
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • آماده باش کامل در استان هرمزگان/ مرخصی‌ها لغو شد
  • مردم میناب هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند
  • تشکیل پرونده قضایی برای مالکانی که از مقاوم‌سازی ساختمان‌های بلند استنکاف کنند
  • توزیع بیش از ۱۸ هزار تن آرد در مناطق روستایی کرمانشاه
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه