Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور – ایرنا – رسانه های جنوب شرق آسیا و همچنین استرالیا و نیوزیلند از روز گذشته اخبار مرتبط با زلزله 7.3 ریشتری که ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 غرب و شمال غرب ایران را به لرزه در آورد، به طور وسیع بازتاب دادند و حتی برخی از آنها این خبر را در صفحات اصلی تارنماهای خود منتشر کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) از روز گذشته با انتشار اخبار تلفات این زلزله نوشت که بیش از 20 روستا در استان کرمانشاه تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته و آب و برق این مناطق نیز قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'برناما' همچنین نوشت: بیش از 30 تیم امدادی عازم این منطقه شده و احتیاجات ضروری برای آسیب دیدگان از طریق بالگرد در اختیار آنها قرار داده می شود.
این خبرگزاری همچنین در خبری به نقل از وزارت امور خارجه مالزی و بر اساس اطلاعات به دست آمده از سفارت این کشور در تهران نوشت: هیچ مالزیایی در منطقه این زلزله که در فاصله 680 کیلومتری غرب تهران در استان کرمانشاه رخ داد، نبوده است.
در بخش دیگری از این بیانیه همچنین دولت و ملت مالزی ضمن بیان تسلیت با خانواده های بازماندگان قربانیان این زلزله با آنها ابزار همدردی کرده اند.
خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) نیز در بخش اندونزیای زبان خود در خبری با اعلام تعداد قربانیان نوشت که این زلزله در مرز ایران و عراق رخ داد.
خبرگزاری رسمی اندونزی همچنین به نقل از برخی پیامهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نوشت که شهروندان هراسناک از خانه های خود به بیرون فرار می کردند.
خبرگزاری رسمی ویتنام (ونا) هم در بخش اخبار جهان خود با انتشار تصویری از خرابه های زلزله یکشنبه شب در مرز ایران و عراق نوشت گروههای امدادی در سرپل ذهاب و سایر نقاط استان کرمانشاه در حال جستجو برای نجات بازماندگان این زلزله هستند.
این خبرگزاری با ارائه آمار تلفات به نقل از مابع مختلف نوشت که این زلزله که بخشهایی از عراق را نیز لرزاند، در داخل ایران شهرهای مختلف از جمله تبریز را نیز به لرزه در آورد.
بر اساس این گزارش، در سال 1990 زلزله 7.4 ریشتری در ایران باعث کشته شدن حدود 40 هزار نفر، زخمی شدن 300 هزار نفر و بی خانمانی 500 هزار نفر شد.
'ونا' همچنین نوشت، 30 سال پس از این زلزله، زلزله دیگری شهر بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران را لرزاند که بر اثر آن دستکم 31 هزار نفر جان خود از دست دادند. پس از آن نیز ایران در سال های 2005 و 2012 دو زلزله دیگر را تجربه کرد که در هر یک از آنها به ترتیب 600 و 300 نفر کشته شدند.
روزنامه 'بانکوک پست' تایلند نیز اخبار این زلزله را مورد پوشش قرار داد و در خبری ضمن ارائه آخرین آمار تلفات این زلزله نوشت که زلزله سهمگینی به قدرت 7.3 ریشتر بخش غربی ایران را به لززه در آورد.
این روزنامه تایلندی با انتشار عکسی از ساختمان های تخریب شده سرپل ذهاب نوشت: بیشترین تلفات مربوط به شهر سرپل ذهاب در استان کرمانشاه در غرب ایران است که در کوه زاگرس واقع شده است.
شبکه خبر 'ای.بی.سی' استرالیا نیز در خبری با تیتر 'زلزله ایران – عراق: 450 کشته، هفت هزار زخمی در حالی که عملیات امداد ایرانیان رو به کاهش است' نوشت: مقامات ایرانی بیان کرده اند که عملیات جستجو در برخی از مناطق زلزله زده در نزدیکی مرز عراق به پایان رسیده است.
این شبکه خبری نوشت، زلزله 7.3 ریشتری روستاها و شهرهای استان کرمانشاه شب یکشنبه در حالی که مردم در خانه هایشان خواب بودند، رخ داد.
بر اساس این گزارش، دستکم در 14 استان ایران این زلزله احساس شده است.
تارنمای رادیو نیوزیلند نیز در خبری با عنوان 'جستجو برای بازماندگان زلزله مرزی ایران و عراق' نوشت تلاش زیادی پس از زلزله سهمگین نقاط کوهستانی ایران با مرز عراق که تاکنون بیش از 400 نفر کشته و هفت هزار نفر نیز زخمی شده اند، در حال انجام است.
این تارنمای خبری با این عنوان که تیم ها در تلاش برای نجات جان کسانی هستند که در آوار گرفتار شده اند، نوشت: اغلب قربانیان این زلزله از سرپل ذهاب در بخش غربی ایران و سایر نقاط استان کرمانشاه بودند.
رادیو نیوزیلند همچنین در چندین خبر مجزا آمار قربانیان این زلزله را بازتاب داد.
آساق**241**1599**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این رسانه‌ها که به صورت الکترونیکی و مکتوب فعالیت دارند با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی فعالیت خبری خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ رسانه پایگاه خبری هستند، ادامه داد: مابقی این رسانه‌ها شامل یک ماهنامه، ۲فصلنامه و یک مورد نیز روزنامه است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علاوه بر این هم اینک ۳۰ درخواست صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ای ثبت و در نوبت دریافت مجوز است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۶۰ رسانه دارای مجوز شامل ۶۸ پایگاه خبری، ۳۲ نشریه چاپی، ۴۱ رسانه غیر برخط، نمایندگی ۱۰ خبرگزاری و نمایندگی ۱۰۹ روزنامه سراسری در استان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • بازگشت امپراتور آسیا به جام‌جهانی/واکنش رسانه‌ها به پنالتی ایران
  • عراق حذف شد؛ صعود میزبان به نیمه نهایی جام ملت های فوتسال با بردی نفس گیر
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت