Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تيم ملي ايران در ادامه اردوي آماده سازي خود براي جام جهاني 2018، موفق شد ونزوئلا را از پيش رو بردارد. در اين بين بازيکناني بودند که ثبات فوق العاده اي در بازي هاي اخير تيم ملي داشتند.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، بي شک سيدجلال حسيني را بايد کليدي ترين مهره دفاعي تيم ملي و پرسپوليس دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که حضور او، خطوط دفاعي را نظم و ثبات مي بخشد و عدم حضورش، حداقل به گفته آمار به ضرر پرسپوليس و تيم ملي تمام شده است. سيدجلال در دو بازي پياپي با استقلال و سايپا، ستاره خط دفاعي پرسپوليس بود و تيمش توانست بعد از مدت‌ها کلين شيت کند. در دو بازي اخير تيم ملي هم سيدجلال، 23 دقيقه مقابل پاناما بازي کرد و تيم ملي در اين دقايق گلي نخورد. 60 دقيقه ابتدايي بازي با ونزوئلا هم ايران با حضور سيدجلال، دروازه‌اش بسته ماند که بخش زيادي از آن را مديون واکنش فوق العاده سيدجلال است.
حسيني در نيمه اول و زماني که بيرانوند با خروج اشتباه دروازه را خالي کرده بود، ضربه بازيکن ونزوئلا را از روي خط دروازه برگشت داد و نگذاشت تيم ملي از حريفش عقب بيفتد. ايران با سيو سيدجلال، نيمه اول را با مساوي به رختکن رفت و نيمه دوم، گل برتري را به حريف زد. 277 دقيقه بدون گل خورده، آمار سيدجلال از بازي با الهلال و گل دوم عمر خربين تا امروز است. او از زمان بازگشت، فقط در بازي اول ملي و باشگاهي گل خورده و پس از آن اجازه نداده دروازه تيم‌هايش باز شوند.
ديگر بازيکن باثبات و البته تا حدود زيادي بدون جانشين، مرتضي پورعلي گنجي است. کي روش در تمام بازي‌هاي تدارکاتي کي‌روش در خط دفاعي يک هدف داشته است، پيدا کردن زوج پور‌علي گنجي. بازيکنان زيادي هم در اين پست امتحان شده‌اند اما هيچ‌کدام نتوانستند نظر قطعي سرمربي تيم ملي را جلب کنند. جالب است که در بازي‌هاي مقدماتي حتي جلال حسيني و پژمان منتظري هم از ترکيب اصلي و حتي اردوها دور ماندند اما پورعلي‌گنجي هيچ تغييري در جايگاهش ايجاد نشد.
در 4 بازي اخير دوستانه تيم ملي، کي‌روش در تمام پست‌ها بازيکنان زيادي را امتحان کرد اما در تمام اين بازي‌هاي با تغييرات فراوان سه بازي پورعلي‌گنجي تغييري نکرد و فقط در بازي مقابل توگو که کي‌روش کاملا از بازيکنان ذخيره‌اش استفاده کرد او جاي خود را به کنعاني‌زادگان داد. اين بازيکن در بازي‌هاي انتخابي جام‌جهاني هم به غير از بازي اول مقابل قطر که غايب بود در تمام بازي‌ها رهبر جوان خط دفاع تيم ملي شد. او در اين رقابت‌ها سه زوج داشت. منتظري، جلال حسيني و محمد انصاري اما جايگاه خودش هيچوقت به خطر نيفتاد. پورعلي‌گنجي مجموعه‌اي از تمام انتظاراتي است که کي‌روش از مدافعانش دارد. او مدافعي کم ‌نقص، بازيساز و سرزن است.
اما در بين مهره هاي هجومي، نامي جديد به چشم مي خورد. سامان قدوس، بازيکني که خيلي زودتر از آنچه که تصور مي شد اعتماد کي روش را جلب کرده و در دو بازي اخير تيم ملي به يکي از مهره هاي کليدي تيم ملي فوتبال ايران تبديل شده است.
قدوس در بازي مقابل ونزوئلا از زمان ورودش به زمين، مرد اول خط حمله کي‌روش بود. سامان قدوس در اين مسابقه هم مانند بازي قبل، با پاسي طلايي، زمينه‌ساز گل ايران شد. با اين تفاوت که در بازي با پاناما بعد از آن پاس استثنايي، توپ را از کريم انصاري‌فرد گرفت و خودش به حريف گل زد. ولي در ديدار شب گذشته پاسي تماشايي براي وحيد اميري فرستاد که اين بازيکن پاسِ گل جهانبخش را بدهد. در دو بازي اخير، دو پاس طلايي از سامان قدوس داده شد. پاس‌هايي که لايه‌هاي دفاعي حريف را به مي‌ريزد.
تنها گلي که تيم ملي مقابل ونزوئلا به ثمر رساند، روي پاس وحيد اميري و ضربه نهايي عليرضا جهانبخش بود. در اين گل از مهم‌ترين کسي که اسمي نياورده شد، سامان قدوس بود. بازيکني که با پاس استثنايي قبل از گل، وحيد اميري را در شرايطي قرار داد که دروازه‌بان حريف به جلو بيايد و او هم با يک پاس، جهانبخش را مقابل دروازه خالي قرار دهد. در بازي برابر پاناما نيز، سامان با پاسي نمايشي و پشت پا، توپ را به کريم انصاري‌فرد رساند. کريم هم پاسخ يک‌‌دوي قدوس را داد تا سامان قدوس اولين گل ملي‌اش را به ثمر برساند. اما مهم‌تر از گل، پاسي بود که به انصاري‌فرد زد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تاریخی جانشین بیرانوند: 4 بازی بدون گل خورده

 امیررضا رفیعی حالا اعتماد به نفس بسیار زیادی در چارچوب دروازه پرسپولیس پیدا کرده و برای چهارمین بار کلین‌شیت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، امیررضا رفیعی فصل جالب و هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کند. او پس از جدایی احمد گوهری و جذب نشدن گلر دوم جدید، مورد اعتماد کادرفنی پرسپولیس به‌عنوان ذخیره بیرانوند قرار گرفت.

با این حال هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد بیرانوند تعداد زیادی بازی را غایب باشد اما یک بازی محرومیت و تا اینجا سه بازی مصدومیت سبب شده امیررضا رفیعی در ۴ مسابقه چارچوب دروازه پرسپولیس قرار بگیرد.

گلر آکادمی پرسپولیس در ۲۲ سالگی در چهار مسابقه اول لیگ برتری خود چهار کلین‌شیت داشته و مقابل ذوب‌آهن، گل‌گهر، ملوان و صنعت نفت گلی دریافت نکرده است.

او حالا اعتماد به نفس خوبی هم پیدا کرده و پرسپولیس می‌تواند روی رفیعی به‌عنوان یک گلر آینده‌دار حساب ویژه‌ای باز کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش بیرانوند به عملکرد گلر جوان پرسپولیس (+عکس) جانشین بیرانوند متمرکز شد

دیگر خبرها

  • جاودانه شدن جانشین بیرانوند در لیگ برتر
  • پاس گل‌هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!
  • رکورد تاریخی جانشین بیرانوند: 4 بازی بدون گل خورده
  • (عکس‌) تبریک تولد پرسپولیس به ستاره بدشانس
  • تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس (عکس)
  • عکس‌| تبریک تولد پرسپولیس به ستاره بدشانس
  • جانشین نیازمند روی دور کلین‌شیت!
  • از مطرح شدن به عنوان جانشین کلوپ خوشحالم!‏
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • پورعلی: در جدول چشم به جایگاه سپاهان داریم