Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:36:21 GMT

افشای قرارداد مخفیانه بین داعش و ائتلاف بین المللی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۸۹۹۳

افشای قرارداد مخفیانه بین داعش و ائتلاف بین المللی

خبرگزاری شبستان: رادیو «بی بی سی» از قرارداد مخفیانه ای بین گروهک داعش و ائتلاف بین المللی پرده برداشت که به موجب آن به صدها نفر از تروریست های داعش و خانواده هایشان اجازه ترک شهر رقه با نظارت ائتلاف و نیروهای دموکرات سوریه داده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رای الیوم، رادیو «بی بی سی» که بنگاه خبررسانی انگلیس است، با افشای جزئیات قرارداد مخفیانه بین گروهک تروریستی داعش و ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، اعلام کرد: این قرارداد به صدها نفر از عناصر داعش و خانواده هایشان اجازه داد تا با نظارت ائتلاف بین المللی و نیروهای دموکرات سوریه این شهر را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارداد به خروج مهمترین اعضای گروهک داعش و دهها نفر از تروریست های خارجی کمک کرده است، با توجه به اینکه این عناصر به مناطق مختلف سوریه منتقل شدند و برخی از آنها به ترکیه رسیده اند.

بی بی سی به نقل از راننده یکی از کامیون ها که تروریست های داعش از رقه را منتقل می کرد، گفت: این سفر در 12 اکتبر آغاز شد و سه روز ادامه داشت و همچنین عناصر داعش چندین تن سلاح و مهمات حمل می کردند.

این راننده فاش کرد که به او و دهها راننده دیگر برای انجام این ماموریت هزاران دلار وعده دادند، اما به شرط اینکه این مسئله مخفی باقی بماند، اما آنها با وجود ماموریت سختشان به این سفر که «سفر به جهنم» توصیف کردند، هیچ هزینه ای دریافت نکرده اند.

وی گفت: نزدیک به چهار هزار نفر از جمله زن و کودک را منتقل کردیم، هنگامی که وارد رقه شدیم، فکر کردیم نزدیک به 200 نفر را منتقل می کنیم، اما تنها در اتوبوس من،112 نفر بودند.

بی بی سی اعلام کرد: ائتلاف بین المللی و نیروهای دموکرات سوریه تمایل ندارد که نقش شان در این قرارداد مشخص شود. این راز کثیف پس از گفتگو با دهها نفر از رانندگان و یا شاهدان این ماجرا و کسانی که در این قرارداد مذاکره کردند، فاش شد.

قرارداد با عناصر داعش پس از چهار ماه درگیری انجام گرفته است.

 

 

 

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم

محسن هاشمی ماجرای خواب عجیبی را تعریف می‌کند که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت آن را دیده و در خاطرات روزانه‌اش به آن اشاره کرده بود. «ساعت پنج صبح در حالی که رویای هولناکی می‌دیدم بیدار شدم. افرادی مرکب از مرد و زن و کودک بدون اجازه و اطلاع در محل اقامت که گاهی منزل‌مان و گاهی در محل‌های دیگر بود ورود می‌کردند. حرفی نمی‌زدند، اذیت هم نمی‌کردند و جواب سوالم را در مورد دلیل ورود و نحوه ورود نمی‌دادند.»/اعتمادآنلاین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است