Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل بیکاری در چهارمحال و بختیاری، گفت: این استان برای رفع معضل بیکاری نیازمند تخصیص ردیف بودجه‌ای مستقل است.

به گزارش ایسنا، علی کاظمی 22 آبان ماه در آئین معارفه استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با توجه به وحدت و همدلی شکل گرفته در استان مجمع نمایندگان با تمام توان همراه فعالان و هم دوش مردم استاندار جدید را حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاظمی با اشاره به حضور پرشور و پررنگ مردم استان در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اکنون این مردم نیازمند حمایت مجدانه از سوی دولت و نظام هستند.
وی از بالا بودن نرخ بیکاری و ناچیز بودن سهم ناخالصی این استان خبر داد و گفت: این عوامل مسبب افزایش آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد در استان شده‌اند.
نماینده مردم فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تکمیل پروژه‌هایی مثل سند گردشگری و طرح‌های ریلی استان تصریح کرد: استاندار جدید بایستی با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از نیروهای بومی توانمند و خلاق استان در شکوفایی این استان  تلاش کند و امید است با همت ایشان طرح‌های نیمه تمام این استان تکمیل شوند.
وی با اشاره به معضل بیکاری در چهارمحال و بختیاری، گفت: این استان برای رفع معضل بیکاری نیازمند تخصیص ردیف بودجه‌ای مستقل است.
کاظمی با بیان اینکه در بحث آب به چهارمحال و بختیاری جفا می شود، اظهار کرد: این استان همواره باید پاسخگوی احکامی باشد که از دستگاه‌های نظارتی ارسال می‌شود، در حالیکه خود با بحران آب مواجه است به گونه‌ای که جنگل‌های بلوط آن روبه زوال و نابودی است.
نماینده مردم فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: مردم این استان نیز انتظار دارند رئیس جمهور در این استان حضور پیدا کند و مشکلات این استان را از نزدیک رصد و در رفع آن‌ها اقدام کند.

در ادامه نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمد علی نکونام  اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی باید براساس معیارهای الهی حرکت کند و تمامی اقدامات و اهداف خود را با تدبیر پیش ببرد که تدبیر در کارها عین تقواست.

وی انتصاب پست و مقام را امتحان و آزمونی الهی دانست و گفت: صاحبان منصب همواره باید سعی کنند با تدبیر و بصیرت از این امتحان سربلند بیرون آیند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه این استان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار است، تصریح کرد:  انتظار از استاندار جدید چهارمحال و بختیاری این است که با شناخت این پتانسیل‌ها به توسعه این استان کمک کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در هر جایگاهی  و منصبی که قرار دارند در دنیا و آخرت باید پاسخگو باشند، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران برای رفع موانع و مشکلات موجود در این کشور نیازمند اجرای برنامه‌های کلان توسط مدیرانی متعهد و متدبر است.
وی خاطرنشان کرد: امروز مشکل اصلی ایران ناشی از بازی‌های سیاسی جناح‌ها است و باید همواره با وحدت و همدلی اهداف نظام جمهوری اسلامی که حاکم کردن ارزش‌های دینی است را محقق کرد.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به حدیث امام صادق (ع) در خصوص زهد و تقوا، تصریح کرد: هر کس زهد و تقوا پیشه کند خدای تبارک و تعالی برکاتی به او عطا می‌کند و در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز اهتمام به ارزش‌های نظامی و اسلامی و تلاش برای تقویت آن‌ها نوعی زهد محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه استان برای آباد شدن به شدت نیازمند همدلی و تعامل بین دستگاهی است، خاطرنشان کرد: استاندار جدید نیز باید با نگاه جامع داشتن و اعتدال در راستای آبادانی و شکوفایی این استان تلاش کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اقبال عباسی نیز اظهار کرد: موقعیت استراتژیک چهارمحال و بختیاری به لحاظ قرارگیری بین چهار استان کشور یک موهبت برای مردم و مدیران و مهم‌ترین فرصت برای حل مشکلات استان است.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری علیرغم موقعیت استراتژیک و ظرفیت‌های طبیعی عظیم و مردمانی سخت‌کوش همچنان دارای مشکلات متعددی است و امید است با حمایت مردم و مسئولین این مشکلات مرتفع شود.
عباسی نرخ بالای بیکاری، وجود کارگاه‌های راکد، بحران و معضل کم آبی و وجود دشت‌های ممنوعه در این استان را  دور از شأن این نظام دانست و گفت: اکنون باید با وحدت و همدلی  و تعامل بین دستگاهی معضلات استان را رفع کرد.
استاندار با اشاره به اینکه رفع مشکلات جامعه تنها با تزریق منابع دولتی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد:  همواره باید تلاش کرد در کنار سرمایه‌های دیگر همچون سرمایه‌های مردم و نهادها از سرمایه‌های فکری، مادی و معنوی نیز برای رفع مشکلات جامعه استفاده کرد.
عباسی با اشاره به اینکه فساد و فحشا در همه جای دنیا معلول فقر است، تصریح کرد: امروزه فقر باعث بروز بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و مهم‌ترین دلیل فقر در جامعه نبود شغل و بیکاری در بین افراد جامعه است، بنابراین تلاش برای ریشه‌کنی فقر ضروری است.
وی  افزود: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در دست‌یابی به اهداف و رفع موانع و معضلات جامعه  تأثیرگذار است.
استاندار در پایان از زحمات استاندار سابق استان تقدیر و خاطرنشان کرد: امید است بنده نیز با استعانت از خداوند متعال و حمایت مردم این استان وظایف محوله را به نحو مطلوب اجرا کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها

شهرام خواجوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۳۱۰ تشکل فعال و مجوزدار استانی و شهرستانی زیرمجموعه استانداری و فرمانداری‌ها در استان فعال هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۰ تشکل فعال و مجوزدار استانی و ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در استان مشغول به فعالیت هستند.

خواجوی اظهار کرد: این تشکل‌ها در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی با موضوع فراگیر ایثار و شهادت، دفاع مقدس، حفاظت محیط‌زیست، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، جمعیتی و براساس علایق افراد و براساس محور‌های ابلاغی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

مسائل اجتماعی و فرهنگی دغدغه اعضای تشکل‌های مردم نهاد است

وی با بیان اینکه تشکل‌های اجتماعی حلقه واسط بین مردم و دولت به شمار می‌روند، گفت: گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در ترغیب، تشویق و جلب نظر مردم در انجام کار‌ها و فعالیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و می‌توانند با اظهارنظر‌های تخصصی دولتمردان و کارگزاران را یاری رسانند.

خواجوی اضافه کرد: تشکل‌های غیردولتی از دل مردم برخاسته و نقش مهمی در تقویت مشارکت اجتماعی مردم دارند.

وی در خصوص شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از کارکرد‌های این شورا را نوآوری اجتماعی برای تقویت مشارکت اجتماعی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی تشکل‌های اجتماعی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • تصویب ۱۰ طرح پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در شورای عالی کشور
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها