Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران به در خواست اعضای فنی حاضر در چهارمین اجلاس کمیته کارشناسی گمرکات کشورهای عضو اکو میزبان اجلاس آتی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی گمرک ایران پس ازارائه الگوی مستند فنی تبادل اطلاعات الکترونیکی گمرک ایران از سوی مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک در این اجلاس که هم اکنون در اسلام آباد پاکستان در حال برگزاری است، نمایندگان کشورهای عضواکو ضمن استقبال از این الگو، خواستار برگزاری اجلاس آتی در تهران شدند تا از نزدیک با دستاوردها و تجارب گمرک ایران در زمینه تبادل الکترونیکی اطلاعات و گمرک الکترونیک آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراین درخواست و با توجه به استقبال گمرک ایران در خصوص انتقال تجاربش به دیگر کشورها ، که بارها آن را در مجامع مرتبط بین المللی مطرح کرده و اخیرا نیز در نشست با کونیو میکوریا، دبیرکل سازمان جهانی گمرک از سوی فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران بیان شد و مورد استقبال قرار گرفت، قرار شد کمیته فنی تخصصی در فاصله برگزاری اجلاس آتی ،چارچوب های تعیین شده را بررسی و مدل ارایه شده را نهایی کند .
در سفر اخیر کونیو میکوریا دبیرکل سازمان جهانی گمرک به ایران، معرفی گمرک ایران به عنوان مرکز آموزش میان کشورهای اکو از سوی فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران مطرح شد و مورد استقبال دبیرکل سازمان جهانی گمرک قرار گرفت.
میکوریا هم از پیش دستی ایران برای طرح این موضوع ابراز خوشحالی کرد.
پیشنهاد تبادل اطلاعات در اجلاس قبلی اکو که در ایران برگزار شده بود، مطرح شده و به تصویب رسیده بود.
اجلاس روسای گمرکات کشورهای عضو اکو در اسلام آباد پاکستان با حضور فرود عسگری معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران برگزار شده است.

همه کالاهای وارداتی به گمرکات با سامانه جامع گمرکی کنترل می شود
 گمرک ایران اعلام کرد : همه کالاهای وارداتی به گمرکات سراسر کشور به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی کنترل می شود.
کالاهای وارداتی با فناوری اطلاعات هوشمند رصد می شود.بر اساس اعلام گمرک ایران ؛ هم اکنون اطلاعات کالاهایی که به کشور وارد می شود به صورت هوشمند با بارنامه الکترونیک ،
اظهارنامه الکترونیک ، سند الکترونیک ، عدل بندی الکترونیک ، گواهی مبدا ، قبض انبار الکترونیک و مجوزهای الکترونیکی سازمان های همکار گمرک تطبیق داده می شود و در صورت هر گونه مغایرت ، سامانه جامع گمرکی به صورت خودکار از ادامه تشریفات گمرکی جلوگیری می کند.
یکی از مزیت های مهم سامانه های الکترونیکی گمرک ، ذخیره سازی اطلاعات همه کالاهای وارداتی و چگونگی اظهار و اسناد مرتبط با کالاهاست که این اطلاعات از ابتدای راه اندازی سامانه جامع گمرکی در بانک اطلاعات این سامانه ذخیره سازی شده و در خدمت مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفته است.
هم اکنون گمرک ایران برای مبارزه با تخلفات در مرحله نخست اطلاعات اظهاری صاحب کالا یا نماینده قانونی وی را با اطلاعات بارنامه ، بیمه ، ثبت سفارش ، قبض انبار ، مجوزهای سازمان های همکار ، گواهی مبدا ، سند خرید ، عدل بندی ، نظر ارزیاب و کارشناس به صورت هوشمند و کاملا الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی تطبیق می دهد و در صورت هر گونه مغایرت در هر مرحله روند تشریفات گمرکی به صورت خودکار قفل می شود.
گمرک ایران با اجرای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی هم‌اکنون در سطح ملی با بیش از 27 سازمان به صورت الکترونیک برای تبادل اطلاعات و مجوزها اقدام می‌کند از جمله
با بانک مرکزی به منظور تبادل اطلاعات ارزی، نیروی انتظامی به منظور استعلام الکترونیکی کالاهای مظنون به قاچاق، دریافت الکترونیکی اطلاعات محموله‌ها از بنادر و ارسال الکترونیکی اطلاعات بارنامه‌ها به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌ها.
گمرک جمهوری اسلامی ایران در چارچوب منطقه‌ای نیز با راه‌اندازی دروازه مشترک مرزی به صورت مجازی برای تبادل اطلاعات اظهارنامه‌های گمرکی با کشورهای آذربایجان و ترکیه اقدام کرده و تبادل الکترونیکی اطلاعات به صورت آزمایشی با روسیه، ارمنستان و افغانستان آغاز شده است .
در سطح بین‌المللی دریافت اطلاعات گواهی مبدأ به منظور انجام کنترل‌های لازم درخصوص اصالت اطلاعات محموله‌های ارسالی از کشورهای کره جنوبی و چین به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.
در ادامه تلاش ها و برنامه های گمرک ایران برای ارتقای کارکرد سامانه های الکترونیکی در گمرک از ابتدای امسال هوشمند سازی
همه اطلاعات کالاهای وارداتی با هدف مبارزه با تخلفات با موفقیت کلید خورد و با الکترونیکی شدن اطلاعات بارنامه ، سند خرید ، عدل بندی و منشا ارز ، تطبیق اطلاعات کاملا هوشمند سازی شد.
سامانه جامع گمرکی هم اکنون این قابلیت را پیدا کرده است که به طور کامل در زنجیره ورود اطلاعات ترخیص ، داده ها را تطبیق دهد و علاوه بر پیشگیری از قاچاق کالا به صورت خودکار هر گونه تخلف احتمالی را شناسایی کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  حجت الاسلام احمد صالحی گفت : این سامانه همزمان با سفر رییس جمهوری به استان سمنان راه اندازی شد و شهروندان می توانند با شماره تماس ۱۱۱ مشکلات، معضلات، مطالبات، انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های خود را به شکل مستقیم ارائه کنند.

 در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان سمنان بیش از ۳۶ هزار نامه مردمی در سامانه سامد ثبت و رسیدگی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • تداوم فعالیت سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در استان سمنان
  • تداوم فعالیت سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان
  • گاز مایع در قزوین به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود
  • برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • آموزش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۳
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ پاسخ بیمه سلامت