Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر درباره عدم وجود چارت سازمانی از ابتدای تشکیل شورا در شیراز گلایه کرد و گفت: طی این دوران به صورت سلیقه ای عمل شده است و تمامی وظایف و تصمیمات بدون تعیین و شرح قبلی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در شامگاه دوشنبه (22 آبان) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دستورکار تقاضای تمدید ماده واحده واگذاری اختیارات سرمایه گذاری به شهردار شیراز در کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری بحث و جهت تصویب شدن، در صحن علنی شورای شهر مطرح شد.

پس از وارد شدن ایراداتی بر نحوه تهیه و ارائه بسته سرمایه گذاری، بنابر اکثریت آرای اعضای شورای شهر دستورکار مذکور جهت بررسی های تکمیلی و اصلاح به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد.

در این راستا شهردار شیراز با گلایه از اینکه سرمایه گذاری در این شهر صورت نمی گیرد، گفت: با وجود اختیاراتی که شهردار سابق داشته است هیچ اتفاقی از نظر سرمایه گذاری در شیراز اتفاق نیفتاده است.

حیدر اسکندرپور تصریح کرد: اگر قرار باشد در بر روی پاشنه قبلی بچرخد و بسته هایی داشته باشیم که هیچ شخصی سراغش نمی رود و در حوزه سرمایه گذاری تغییری نخواهیم کرد.

دومین دستورکاری که مورد بررسی قرار گرفت درخصوص گزارش درآمد، هزینه شش ماهه اول سال 96 شهرداری شیراز بود.

 معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز به ارائه گزارش عملکرد درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار شش ماهه اول سال 96 پرداخت و جمع درآمدهای عمومی را 827 میلیارد و 582 میلیون و 290 هزار تومان اعلام کرد.

بر اساس گزارش ارائه شده درآمد ناشی از عوارض عمومی 235 میلیارد و 102 میلیون و 700 هزار تومان، درآمد ناشی از عوارض اختصاصی 21 میلیارد و 287 میلیون و 100 هزار تومان، بهاء خدمات و درآمد موسسات انتفاعی 13 میلیارد و 164 میلیون و 300 هزار تومان، درآمد حاصل از وجوه و اموال 17 میلیارد و 157 میلیون و 900 هزار تومان، کمک های اعطایی دولت ها و سازمان ها صفر(0)، اعانات، هدایا و دارایی ها 158 میلیارد و 804 میلیون و 200 هزار تومان و سایر منابع نیز 382 میلیارد و 66 میلیون و 700 هزار تومان بوده است.

محمدحسن اسدی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد هزینه به تفکیک وظیفه سال 96 پرداخت و گفت: مجموع هزینه خدمات اداری، شهری و عمرانی 587 میلیارد و 507 میلیون و 886 هزار و 759 تومان بوده که بیشترین مبلغ مربوط به خدمات شهری است.

وی با بیان اینکه معمولا تحقق بودجه به نیمه آخر سال موکول می شود، اظهار داشت: شورای شهر فاصله زیادی تا محقق شدن بودجه 3 هزار میلیاردی در سال جاری دارد.

اسدی از دریافت وام 100 میلیارد تومانی جهت محقق شدن بودجه سال جاری توسط شهرداری شیراز خبر داد و تاکید کرد: شهرداری با تمام قوا در این راستا تلاش کرده است.

امامی عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز در خصوص درآمدهای شهرداری گفت: 21 درصد از درآمد شهرداری شیراز وابسته به عوارض ساختمانی است؛ در بحث ساختمان با رکود مواجه هستیم و متاسفانه انبوه سازان خیلی انگیزه ای برای ساخت و ساز ندارند.

به گزارش شیرازه، آخرین دستورکاری که در صحن علنی شورای شهر مطرح شد درخصوص چارت تشکیلاتی شورای شهر بود که توسط کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک بررسی و به صحن علنی آمده بود.

این دستورکار که با مخالفت هایی روبرو شد به کمیسیون مربوطه برگشت تا پس از بررسی های بیشتر جهت تصمیمات نهایی به صحن علنی شورا ارسال شود.

سید عبدالرزاق موسوی درباره عدم وجود چارت سازمانی از ابتدای تشکیل شورا در شیراز گلایه کرد و گفت: طی این دوران به صورت سلیقه ای عمل شده است و تمامی وظایف و تصمیمات بدون تعیین و شرح قبلی بوده است.

علی ناصری سخنگوی شورای شهر شیراز با تاکید بر ضرورت وجود کمیته تطبیق مصوبات با قانون، تصریح کرد: لازم است این کمیته تحت نظر کمیسیون تلفیق شکل بگیرد تا برای قانونی بودن دستورکارها و مصوب شدنشان با مشکل مواجه نشویم؛ لازم است اول قانونی بودن دستورکارها بررسی شود سپس به صحن علنی برای تصویب شدن بیاید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: در راستای اعمال سیاست‌های تشویقی شهرداری تبریز در تعرفه و عوارض محلی مصوب شورای اسلامی شهر و با هدف توسعه گردشگری و افزایش مراکز اقامتی در شهر تبریز، مجوز احداث ۲ باب هتل در منطقه غرب و هسته مرکزی شهر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کمیسیون ماده ۵ استان صادر شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر افزود: طبق مصوبه صادره از کمیسیون ماده ۵ استان، هتل الهیه واقع در آخر شهرک طالقانی به مساحت عرصه ۶ هزار مترمربع و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع شامل: مرکز اقامتی، تجاری و پارکینگ بوده و همچنین هتل گسترش ۲ واقع در چهارراه هفت تیر (آبرسان) و ضلع شمالی هتل گسترش به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع در یازده طبقه شامل مرکز اقامتی، پارکینگ و پارکینگ عمومی است که جهت اجرا به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به ماده ۳۶ لایحه تعرفه و عوارض محلی مبنی بر صدور پروانه رایگان برای مراکز اقامتی در سطح شهر گفت: احداث هتل‌ها با هر درجه و ستاره در هر کاربری، بعد از تصویب در کمیسیون ماده ۵ از پرداخت هرگونه عوارض مفاد این تعرفه معاف بوده و شهرداری تبریز مبلغی از بابت هرگونه عوارض اخذ نخواهد کرد.

عزتی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز آمادگی خود را جهت ارائه تسهیلات گوناگون در راستای اجرای پروژه‌های شهری به ویژه در حوزه گردشگری اعلام کرد و از سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی در جهت توسعه و رونق گردشگری دعوت به عمل می‌آورد.

کد خبر 6081399

دیگر خبرها

  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • ۲۵ درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد