Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از قانونی شدن طرح شامد خبر داد و گفت: مجلس این آمادگی را دارد تا این طرح را تبدیل به قانون کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه خبرگزاری شبستان، جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شامگاه گذشته در سومین روز از یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال حضور یافت و  از بخش‌های مختلف بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


درحاشیه این بازدید نشستی مشترک با حضور جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس  و سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

 

بنابراین گزارش جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برتری های این دوره از نمایشگاه با دوره‌های گذشته گفت: در حوزه دیجیتال حرکت‌هایی روبه جلو داشتیم و تفاوت‌های بسیاری در این دوره از نمایشگاه شاهد بودیم، تفاوت هایی که نشان دهنده رشد و پیشرفت قابل قبولی در این حوزه است.

 

وی در ادامه گفت: به دلیل آنکه با پدیده نوینی روبرو هستیم و سابقه زیادی در فضای مجازی نداریم، شاهد خلأ قانونی در این حوزه هستیم،  مجلس اعلام آمادگی می‌کند تا به تدوین قوانین در این حوزه بپردازد و ابهامات را برطرف کند. 

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: مجلس این آمادگی را دارد تا در کمیسیون فرهنگی به موضوع فضای مجازی ورود کند و همه پیشنهادات راهبردی را تبدیل به قانون کند.

 

وی اظهار کرد: باید براساس نیازها به یک مجموعه قوانین مدون دست یابیم تا همه فعالیت‌های فضای مجازی در چارچوب این مجموعه قوانین باشد.

 

جعفرپور همچنین درباره طرح شامد گفت: مجوز شامد به تولیدات، امری اجباری نیست و هیچ قانونی وجود ندارد تا افراد را وارد به دریافت مجوز شامد کند،  بنابراین تنها راه حل این است که فواید شامد را به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی کنیم تا بدانند به واسطه شامد می‌توانند وارد فضای امن، سالم و مفید فضای مجازی شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگسازی و آموزش را از مدارس و از سنین پایین‌ترآغاز کنیم، گفت :موضوع استفاده درست از فضای مجازی مناسب باید برای همه افراد تبیین شود.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: احراز هویت برابربا مسئولیت‌پذیری کاربران و آزادی بیان است، مشروط برآنکه با هویت مشخص و شجاعانه حرفش را بزند نه آنکه در تاریکی پنهان شود و حرفش را بزند. 


در ادامه سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ا‌رشاد اسلامی نیز درباره زمینه همکاری های مشترک با کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید هرچه زودتر لایحه را آماده کنیم تا به کمک مجلس، لایحه استفاده از شامد برای تولیدکنندگان تبدیل به قانون شود.

 

وی افزود: مهم‌ترین محور موفقیت شامد، فرهنگسازی است. مردم باید کمک کنند و خودشان این طرح را به پیش ببرند و خودشان ناظر باشند.

 

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح کرد: هم‌اکنون با مؤسساتی همکاری می‌کنیم که خودشان بهتر می‌توانند ناظر بر کارها  باشند و کاملا با ممیزی‌ها آشنا هستند و درچارچوب‌ها فعالیت می‌کنند؛چون خط قرمزها کاملا برای‌شان مشخص شده است.

 

وی بیان کرد: اگر تولیدکننده‌ای به تولید محتوا می‌پردازد، باید مسئولیت تولید را بپذیرد و یا اگرکسی به اشتراک محتوایی می‌پردازد باید مسئولیت محتوایش را بپذیرد و به نوعی بی‌واسطه‌ای در این میان حاکم باشد و واسطه‌ای در این میان وجود نداشته باشد.

پایان پیام/298

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری