Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@13:31:05 GMT

گران‌فروشی ۲۰۰۰تومانی هر شانه تخم‌مرغ

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۰۶۴۰

گران‌فروشی ۲۰۰۰تومانی هر شانه تخم‌مرغ

قیمت تخم‌مرغ طی روزهای اخیر رو به افزایش رفته و به شانه‌ای بیش از ۱۳ هزار تومان رسیده است اما معاون وزیر کشاورزی می‌گوید هم اکنون بازار مدیریت شده و مشکلی وجود ندارد و حداکثر قیمت منطقی برای تخم مرغ شانه‌ای ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طی هفته‌های گذشته قیمت تخم مرغ افزایش یافت و به شانه‌ای حدود ۱۳ هزار تومان در بازار مصرف رسید، در حالی که این قیمت فاصله معناداری نسبت به نرخ منطقی اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی دارد، چرا که حسن رکنی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام - در این باره به ایسنا گفت: قیمت مصوب برای هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری‌ها ۴۵۶۰ تومان است که برای بازار مصرف باید ۲۰ تا ۲۳ درصد افزایش داشته باشد که در این صورت حداکثر قیمت منطقی برای هر شانه تخم مرغ ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی هفته‌های گذشته تغییرات قیمتی در زمینه‌ تخم مرغ به وجود آمد که البته از نیمه دوم سال گذشته مشکلاتی به واسطه بروز بیماری برای مرغداران مرغ تخم گذار به وجود آمد، اما این مشکلات به صورت مستمر رصد، پیگیری و حل و فصل می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام ادامه داد: مسائل مرتبط با دامپزشکی، تامین و مدیریت بازار نهاده‌های تولید و غیره توسط بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی از جمله معاونت بازرگانی و اتحادیه بخش خصوصی که وظیفه تنظیم بازار را برعهده دارد، مورد پیگیری قرار گرفته و هم اکنون بازار این محصول متعادل شده است.

رکنی اظهار کرد: اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم گذار به محض بروز تغییرات قیمتی نسبت به عرضه یا جمع آوری تخم مرغ از بازار اقدام می‌کند و در مقطع کنونی شرایط به گونه‌ای است که نیازی به حضور در بازار وجود ندارد و امیدواریم که بازار در ادامه نیز برای این محصول متعادل پیش برود.

 براساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی تخم مرغ در پایتخت، این محصول شانه‌ای ۱۳ هزار و ۳۸ تومان در سطح شهر تهران در هفته منتهی به ۱۲ آبان ماه عرضه شده است که ۲.۵ درصد نسبت به هفته قبل از آن ۲۴.۵ درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل و ۴۵ درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود

سعید غلامی باغی معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: برنامه زمانبندی فروش اموال منقول و حراج‌های خرده فروشی از طریق سامانه حراج خرده فروشی از ۱۴ فروردین ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به دستور مدیرعامل سازمان، استان‌ها مکلفند کلیه کالا‌های اساسی بادوام خود را از طریق حراج خرده فروشی به فروش برسانند.

معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

غلامی با بیان اینکه حراج‌ها به صورت روزانه برگزار می‌شود، گفت: استان‌ها می‌بایست مورد‌های حراج‌های خود را از شنبه تا سه شنبه هر هفته برای ستاد (کارتابل مقام تشخیص) ارسال تا موارد حراج در روز‌های پایانی هفته بررسی و جهت ارسال به سامانه ستاد برای هفته بعد اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: سامانه ستاد الکترونیک دولت، پنجره هوشمند و سازمان اموال تملیکی برای عرضه کالا‌ها فعال است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی از اعتراضات آبان ۹۸: خودم ساعت ۵ صبح فهمیدم | گفتم گرانی را هرشب جمعه‌ای که صلاح می‌دانید اعلام کنید | موضوع بنزین نبود، توطئه کرده بودند | عابر بی‌گناه کشته شد
  • اتفاق عجیب برای تارا و شاهین/ قیمت این دو خودرو در بازار ترکید!
  • حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • برخورد با ۹۰ مورد گران‌فروشی در چهارمحال و بختیاری
  • توسعه شبکه کاسبان امین در قم
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود