Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران بر لزوم بررسی وضعیت تاب‌آوری تهران در مقابل حوادث غیر مترقبه همچون زلزله تأکید کرد.

محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حادثه دلخراش زلزله غرب کشور، گفت: حادثه دلخراشی که در زلزله کرمانشاه رخ داد موجی از اندوه و نگرانی را در میان ایرانیان ایجاد کرده است و اعضای شورای شهر نیز خود را در کنار مردم کرمانشاه می‌بینند و در غم آنها شریک هستند و از هیچ کمکی فروگذار نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،وی با بیان اینکه نجات جان آسیب دیدگان در اولویت قرار دارد، گفت: با این حال باید در زمینه سایر امدادرسانی‌ها همچون تامین وسایل گرمایشی، بهداشتی و ... نیز اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در نخستین ساعات امدادرسانی محموله کمک‌های مدیریت شهری تهران به منطقه اعزام شد، گفت: دقت داشته باشید که زلزله خبر نمی‌کند و تهران نیز به عنوان پایتخت کشور دارای بافت فرسوده و جمعیت زیادی است که متاسفانه حتی باید در سازه ساختمان‌های جدید نیز تجدید نظر کنیم.

هاشمی با بیان اینکه وضعیت تهران در شرایط مناسبی قرار ندارد، گفت: باید تاب‌آوری تهران در مقابل این گونه حوادث بررسی شود و باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه هر 10 سال یکبار زلزله بزرگی ایران را می‌لرزاند، ادامه داد: شهر تهران نیز منتظر یک زلزله درشت گونه است چرا که از آخرین زلزله بزرگ تهران سال‌ها می‌گذرد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده که مناطق 9 الی 17 دارای خطرپذیری زیادی هستند، گفت: با این حال مناطقی همچون 7، 8، 20، 19، 18 و ... دارای خطر پذیری متوسط هستند اما لازم است که هر چه سریعتر جلسه‌ای با حضور معاونان شهردار و روسای سازمان‌های مسئول در خصوص وضعیت تاب‌آوری تهران برگزار کنیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم برنامه عملیاتی برای خروج از زیان‌دهی واحدهای دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن امینی، مدیرکل برنامه‌ و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه رؤسای واحد‌ها و مراکز استان فارس با تأکید بر مأموریت گرایی واحدها به بررسی وضعیت واحد‌ها و مراکز پرداخت و با تحلیل روند هفت ساله، اظهار کرد:‌ همه واحد‌های دانشگاهی برای برون‌رفت از زیان دهی باید برنامه عملیاتی داشته باشند.

وی افزود:‌ واحد‌های دانشگاهی باید مطابق با سند آمایش و با استفاده از ظرفیت‌های خویش نسبت به تعیین مأموریت خویش اقدام کنند.

مدیرکل برنامه‌ و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی گفت:‌ ظرفیت بالقوه‌ای در واحدهای دانشگاهی مرودشت و زرقان در زمینه کشاورزی، کشت گلخانه‌ای و پرورش آبزیان وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی به این مهم دست یابیم.

به گزارش آنا،‌ در این جلسه طرح‌های واحد‌های دانشگاهی در راستای درآمدزایی غیرشهریه‌ای بررسی و راهکار‌های کسب درآمد‌های غیرشهریه‌ای مورد تحلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی در کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی و پایداری
  • سرخپوشان پایتخت به‌دنبال صدرنشینی در آبادان/ نبرد عنایتی و شجاعی در دربی بدون تماشاگر تهران
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • لزوم برنامه عملیاتی برای خروج از زیان‌دهی واحدهای دانشگاهی
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • تازه‌ترین اخبار از زلزله ۴.۸ ریشتری ‌سیستان‌وبلوچستان‌
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت
  • سرانجام دهکده ورزشی در پایتخت چه شد؟
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران