Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اجرای طرحLEZ به منظور کنترل آلودگی هوای شهر، گفت: طرحLEZ از 15 آذر در محدوده‌های تعیین شده اجرا شود و صدا و سیمای مرکز استان نیز با برنامه‌های متنوع این طرح را به مردم اطلاع‌رسانی کند.این طرح از جمله اقدامات زیست محیطی اتحادیه اروپا برای کنترل وکاهش آلودگی هوا، ناشی از تردد انواع خودروهاست و تا کنون در شهرهای لندن، پراگ، کپنهاک، لیسبون، انتورپ برای خودروها سبک و سنگین اجرا شده است

ایران آنلاین / محمد صادق پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقیدر نشست شورای ترافیک استان افزود: فاز اول این طرح در مسیرهای رینگ بیرونی شمال چایکنار و رینگ بیرونی کمربندی آزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بموجب طرحLEZ خودروهای موثر در چرخه ترافیک تهران با توجه به اطلاعاتی که در پرونده الکترونیکی آنها در خصوص میزان آلایندگی وجود دارد، به طور مجازی به چهار دسته شامل: خودروهای قرمز، زرد، سبز و آبی تقسیم و مقرراتی بر تردد هر دسته در محدوده ی اجرای طرح، بر مبنای میزان آلایندگی آنها و به نسبت شرایط آلودگی هوا تعیین و اعمال می شود. براین اساس، خودروهای دسته قرمز شامل خودروهای در سن فرسودگی می شود که کاربراتوری هستند و توان اخذ معاینه فنی را ندارند که این دسته از خودروها امکان تردد در تهران را نخواهند داشت. دسته خودروهای زرد، شامل خودروهایی است که به سن فرسودگی نزدیک هستند و استاندارد آنها پایین‌تر از استاندارد یورو۲ است که محدودیت‌هایی بر تردد آنها در زمان آلودگی هوا در هسته مرکزی و محدوده طرح اعمال می شود. 

خودروهای دسته سبز نیز خودروهای با استاندارد بیش از یورو ۲ هستند که در شرایط اضطرار آلودگی هوا، محدودیت‌هایی برای تردد آنها در نظرگرفته خواهد شد. به همین ترتیب خودروهایی که در دسته آبی قرار می گیرند خودروها برقی و خودروهای با استاندارد بیش از یورو۵ هستند که محدودیت کمتری برای تردد آنها در مواقع حساس، در نظر گرفته خواهد شد

این طرح از جمله اقدامات زیست محیطی اتحادیه اروپا برای کنترل وکاهش آلودگی هوا، ناشی از تردد انواع خودروهاست و تا کنون در شهرهای لندن، پراگ، کپنهاک، لیسبون، انتورپ برای خودروها سبک و سنگین، ۵ شهر در کشور سوئد برای خودروهای سنگین، ۱۰ شهر در کشور هلند برای خودروهای سنگین، ۱۰ شهر در ایتالیا برای خودروهای سبک و سنگین و نهایتا ۶۰ شهر در کشور آلمان برای خودروهای سبک و سنگین اجراء شده.

 وی ادامه داد: به دلیل این که به سامانه یکپارچه معاینه فنی وزارت کشور دسترسی نداریم؛ بنابراین باید با برخورد ارشادی این طرح را شروع کنیم .

پورمهدی با بیان این که اگر مردم در جریان اهداف طرح قرار بگیرند، همکاری خواهند کرد، تصریح کرد: از شهرداری انتظار داریم بقیه دوربین‌ها در شهر نصب شود تا این طرح را به نحو احسن اجرا کنیم .

وی با بیان این که متاسفانه به دلیل این که تبریز شهری تک مرکزی است تمام اتوبوس ها وارد مرکز شهر می‌شوند، گفت: باید با برنامه ریزی‌ اقدامی انجام شود تا اتوبوس ها و خودروهای عمومی به مرکز شهر وارد نشوند .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: مراکز معانیه فنی باید حتی به صورت شبانه روزی فعال شوند و با اتصال به سامانه یکپارچه معاینه فنی وزارت کشور تمام مراحل مورد نیاز برای اجرای طرحLEZ  انجام شود.

وی افزود: بخش عمده مردم این موضوع را قبول خواهند کرد ولی بخشی از مردم نیز تا برگه جریمه را نبینند متاسفانه این طرح را قبول نمی‌کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که برای کنترل آلودگی هوا و اجرا این طرح باید از جایی شروع کنیم، گفت: به زودی وارد فصل زمستان می شویم که احتمالا با آلودگی هوا همراه خواهد بود .

پورمهدی با بیان این که باید برای آگاهی مردم نقشه این طرح بر روی تابلوها نشان داده شود، افزود: این موضوع  باید به صورت کامل در تابلوها و فضای مجازی برای مردم تبیین شود .

وی همچنین با اشاره به مشکلات کمبود پارکنیگ در تبریز گفت: در حال حاضر برنامه های نرم افزاری جدیدی در زمینه موقعیت یابی پارکینگ ها تولید شده؛ به طوری که در نمایشگاه ربع رشیدی نیز به نمایش گذاشته شده است .

وی با بیان این‌که سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز برای کاهش ترافیک از تکنولوژی های روز استفاده کند، گفت: این موارد در دنیا از طریق نرم افزارها حل شده ولی متاسفانه ما استفاده نمی کنیم این در حالی است که برای تغییر وضعیت باید از جایی شروع کنیم .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات انتقال آب های سطحی خیابان شهید رضانژاد گفت: چهار سال پیش این خیابان احداث و سپس آسفالت ریزی شده ولی متاسفانه اکنون به دلیل مشکلات مربوط به انتقال آب های سطحی خیابان دوباره شروع به کندن کانال کرده‌اند .

پور مهدی با بیان این که در حال حاضر در قرن 21 با این همه تخصص و افراد تحصیل کرده در حل موارد جزیی مشکل داریم، گفت: در دوره جدید مدیریت شهری تقاضا داریم بر روی این موارد زیاد فکر شود تا چنین مسائلی به وجود نیاید؛ چرا که با شیوه‌های سنتی این موارد حل نمی شود .

وی افزود: عملیات خیابان شهید رضانژاد در حال اجرا است و این موضوع حل خواهد شد، ولی اگر از ابتدا به این مسائل فکر کنیم در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی خواهد شد ./ایسنا


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است

به گزارش خبرنگار مهر، بابک محبوب علیلو روز چهارشنبه در بازدید نوروزی از زندان مرکزی تبریز، هدف اصلی دستگاه قضائی از اجرای حکم حبس را تنبیه و بازسازی معنوی و اخلاقی زندانیان دانست و افزود: اصلاح و بازسازگاری اجتماعی زندانیان بسیار حائز اهمیت است که باید با قدرت بیشتر و باکیفیت تر از سال‌های گذشته اجرا و استمرار یابد.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی به ویژه آموزش قرآن کریم و نهج البلاغه در قالب طرح قرآنی «شفا» و طرح «غدیر» نهج البلاغه که معطوف به حفظ جزوات قرآن و خطبه‌ها و نامه‌های حکمت آمیز امیرالمومنین علی (ع) است، یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی در زندان‌های استان محسوب می‌شود.

محبوب علیلو با قدردانی از مدیران و مسؤولان زندان مرکزی تبریز در اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی، یادآور شد: قدردانی حقیقی از این فعالیت‌های دلسوزانه و اصلاح گرایانه موقعی اتفاق می‌افتد که مددجویان با عزم راسخ و یقین و معرفتی حقیقی خود را از بزه، جرم، گرفتاری‌های مرتبط با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی نجات دهند.

وی ابراز امیدواری کرد مددجویان پس از سپری کردن دوران حبس، به عنوان فردی مثمرثمر، موفق و مسئولیت پذیر در جمع خانواده‌های خود حاضر و در نقش سرپرستی دلسوز و مسئولیت شناس ظاهر شده و زمینه سعادت و خوشبختی خانواده و فرزندان را فراهم آورند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی از بخش‌های مختلف زندان مرکزی تبریز بازدید و در فضایی صمیمی با زندانیان به صورت چهره به چهره گفت وگو و دستورات لازم را جهت حل برخی مسائل، مشکلات و درخواست‌های زندانیان صادر کرد.

کد خبر 6063593

دیگر خبرها

  • هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • احداث ۴ هزار طرح آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی در کردستان
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • حضور نماینده ولی فقیه در استان در مرکز کنترل هلال احمر
  • دیدار نوروزی مسئولان اجرای استان با امام جمعه اردبیل
  • تبیین مبانی شعار سال برای مدیران دستگاه های اجرایی استان
  • برخورد با رانندگان متخلف در طرح نوروزی پلیس
  • راه اندازی گشت‌های نظارت و کنترل کرایه تاکسی‌ها در تبریز
  • راه اندازی گشت‌های نظارت و کنترل کرایه‌ تاکسی‌ ها در تبریز