Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا- نمایش مذهبی ' اشک، عشق، مشک '، روایتی از نهضت عاشورای حسینی از شب تاسوعا تا خرابه شام از 26 تا 28 آبان همزمان با ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) در تبریز به روی صحنه می رود.

کارگردان این نمایش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه افزون بر 60 نفر جزو عوامل نمایش هستند، اظهار کرد: 40 بازیگر در این نمایش مذهبی ایفای نقش می کنند که نیمی از آنها آقا و نیمی دیگر را بانوان تشکیل می دهند و در اجرا از بازیگران حرفه ای و آماتور استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد روشنی، مدت زمان اجرای نمایش 'اشک، عشق و مشک' را حدود یک ساعت اعلام کرد که طی روزهای اجرا از ساعت 19 و 30 دقیقه در تالار استاد صیامی مجتمع فرهنگی 22 بهمن تبریز به روی صحنه خواهد رفت.
وی با اشاره به هزینه های هنگفت تهیه و اجرای نمایش های مذهبی، از اینکه چنین آثاری حامی مالی چندانی ندارند، ابراز گلایه کرد و گفت: ما نیز با این مشکلات در تهیه این نمایش دست و پنجه نرم کرده و در نهایت مجبور شدیم تمامی هزینه ها را از جیب خود تامین کنیم که البته در این زمینه باید از همکاری و تعامل همکاران خودم اعم از عوامل اجرایی و بازیگران نهایت سپاسگزاری را داشته باشم.
روشنی با بیان اینکه تهاجمات فرهنگی بیگانگان برای ضربه زدن به باورها و اعتقادات دینی گسترده تر شده است، اظهار کرد: برای مقابله با چنین تهدیدهایی نباید بیکار نشست و باید با خلق آثاری دینی و مذهبی در قالب هنرهای مختلف از جمله هنر نمایش به مقابله با چنین حملات فرهنگی و عقیدتی، رفت.
وی اضافه کرد: بر همین اساس عوامل این نمایش بدون کوچکترین چشم داشتی و تنها با عشق به باورهای دینی و تعلق خاطر به نهضت جهانی امام حسین (ع) دست همکاری به هم داده اند تا گامی هر چند کوچک در جهت گسترش فرهنگ حسینی در جامعه بر داشته باشند.
روشنی گفت: اجرای نمایش فوق بدون بلیت فروشی بوده و منتظریم تا مردم علاقمند از سه شب اجرای آن استقبال خوبی کنند.
وی، هدف اصلی از نمایش 'اشک، عشق و مشک' را ترویج باورها و اندیشه های دینی و شیعی و جلب توجه مردم به ساده زیستی اهل بیت (ع) بیان و اظهار کرد: امیدواریم مردم امسال به این گونه موضوعات با چشمِ دل نگاه کنند، نه چشم سر و ورای پرده را ببیند نه صحنه ظاهری را.
روشنی از حمایت های مسئولین فرهنگی و اجتماعی استان برای به روز صحنه رفتن نمایش فوق قدردانی کرد و افزود: حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی استان بسیار خوب بود و مراحل چند هفته ای اداری را در چند روز طی کردیم.
وی از حمید مظاهری راد به عنوان مشاور اجرایی و پریسا قلی زاده و امین مهری اندریان به عنوان طراح لباس و دستیاران خود در تهیه نمایش یاد شده قدردانی کرد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۱۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در خراسان ضوی گفت: پیوست فرهنگی در خدمات شهری به معنای ترویج فرهنگ دینی در جامعه است و نبود آن مهم ترین علت نارضایتی در خدمات شهری به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم الهدی، وی روز پنجشنبه در دیدار با شهرداران کلانشهرهای کشور افزود: وقتی بنا باشد شهر مدیریت شود، اگر مسائل فرهنگی زیر سؤال برود و مورد توجه نباشد، اداره شهر در سایر شئون هم فایده ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در حقیقت مقدمه اداره فرهنگی شهر به این است که مردم خادمانشان را بشناسند و به این خدمات احترام بگذارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: در هر شهر از ایران اسلامی، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهرها گفت: در این کشور، چالش های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن ها در عرصه فرهنگ است.

 علم الهدی اضافه کرد: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت نرسند، ازدواج نمی‌کنند.

به گفته وی، اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه ها وظایفی برعهده دارد.

امام جمعه مشهد گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که عشق زیارت امام رضا(ع) را در دل دارند و به این شهر می آیند اما توان مالی برای اقامت چندروزه در یک منزلگاه اعم از هتل، مهمانسرا یا مسافرخانه را ندارند.

علم الهدی تصریح کرد: تأکید ما به شهرداری مشهد متمرکز بر ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت است تا به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نمانند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • علم الهدی ریشه بالا رفتن سن ازدواج را پیدا کرد
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است
  • اجرای نمایشی که ستاره پسیانی دید و به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی تقدیم شد
  • تقدیم اجرای «هیدن» به آتیلا پسیانی