Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام تسلیت وزیر اقتصاد و دستور ویژه او برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان صادر شد. بازار نیوز - وزیر امور اقتصادی و دارایی با صدور پیامی حادثه غم‌بار وقوع زمین‌لرزه در استان‌های غربی کشور را تسلیت گفت. مسعود کرباسیان همچنین در نامه‌هایی جداگانه، دستورهای ویژه‌ای برای رسیدگی به وضعیت این مناطق صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیامی حادثه وقوع زمین‌لرزه خسارت در استان‌های غربی کشور را تسلیت گفت. در پیام وزیر اقتصاد آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه غم‌بار، دردناک و تالم‌برانگیز وقوع زمین‌لرزه در استان‌های خطه غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه که خسارات بسیاری در پی داشت، درد و غم بزرگی است که بنده را همانند همه مردم عزیز کشورمان سوگوار کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان و بازماندگان عزیزانی که جان خود را در این حادثه از دست دادند، همانند همه دولتمردان و خدمتگزاران مردم بر خود و مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی فرض می‌دانیم که همه تلاش، توان و همتمان را برای خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان و کاهش آلام ناشی از این حادثه به کار گیریم.

از خداوند متعال برای درگذشتان رحمت و غفران واسعه، برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای آسیب‌دیدگان بازگشت هر چه سریع‌تر سلامتی را خواهانم.

بر پایه این گزارش، وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به دستور رئیس‌جمهور و معاون اول وی در نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به معاون امور بانکی و بیمه، رئیس کل سازمان امور مالیاتی و خزانه‌داری کل کشور، دستورهای ویژه‌ای به منظور رسیدگی فوری و مساعدت به زلزله‌زدگان صادر کرد.

در نامه کرباسیان خطاب به معاون امور بانکی و بیمه آمده است:

مقتضی است با همکاری بیمه مرکزی و بانک‌ها و بیمه‌های دولتی و نیمه دولتی ضمن تشکیل کمیته ویژه پیگیری و رسیدگی نسبت به تسریع در ارائه خدمات و اعطای تسهیلات لازم به آسیب‌دیدگان اقدام عاجل به عمل آورد.

همچنین بانک‌های عامل مشمول این دستور مکلفند در خصوص افراد و شرکت‌هایی که در این حادثه دچار ضایعه جانی و یا خسارت مالی شده‌اند تا بازگشت به حالت عادی نسبت به هر گونه اقدام پیگیری جهت وصول مطالبات و یا موارد مشابه دستور توقف صادر کنند.

در نامه وزیر اقتصاد خطاب به رئیس کل سازمان امور مالیاتی آمده است: مقتضی است در خصوص مودیانی که به تایید نهادهای ذی‌صلاح دچار خسارت شده‌اند و امکان عمل به تعهدات خود را ندارند تا بازگشت به حالت عادی دستور توقف عملیات پیگیری صادر کند.

همچنین در نامه کرباسیان خطاب به خزانه‌داری کل کشور آمده است: با عنایت به دستور معاون اول محترم رئیس‌جمهور و ضرورت رفع تنگناهای مالی برای کمک به حادثه‌دیدگان از سوی مراجع مسئول دولتی، خزانه‌داری کل کشور مکلف است به محض وصول ابلاغ تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص جبران خسارات ناشی از زلزله اخیر به قید فوریت اقدام شود.

 ایسنا برچسب ها: پیام وزیر اقتصاد برای زلزله زده ها ، تلفات زیاد زلزله در غرب ایران ، تلفات زلزله کرمانشاه

منبع: بازار نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به رییس فدراسیون فوتبال، از او خواست ضمن بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، گزارش آسیب‌شناسی از رخداد‌های اخیر را ارائه کند.

در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال آمده است: همانطور که مطلعید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنما‌ها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم نموده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بار‌ها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمامتر پیگیری خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • اخطار جدی و دستور وزیر به تاج درباره زنان تماشاگر
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است