Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا نبأ، حجت‌الاسلام رضا گوهری در نشست خبری وقف و رسانه که در اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شد گفت: موضوع وقف مبحثی است که نام افراد وقف کننده را جاویدان می‌کند، همانطور که در این شهرستان افراد بزرگی را داریم که موقوفاتی را همراه با نام نیک از خود بر جای گذاشته‌اند و لذا خاصیت وقف آن است که انسان را با اعمال نیک ماندگار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهرستان پیشوا شامل ۸۰ موقوفه است و این ۸۰ موقوفه متصرف و غیر متصرف را در بر می‌گیرد و نیات آن هم روضه سیدالشهدا و تعزیه داری در این شهرستان بوده است.
وی گفت: غیر از موقوفاتی که در پیشوا وجود دارند و درآمد بسیار کمی از آنها حاصل می‌شود، فقط موقوفه شیخ جنید است که حدود دو سوم عرصه پلاک پیشوا را در بر می‌گیرد و تمام پلاک ثبتی 113 را نیز شامل می‌شود در پیشوا ۷ امامزاده وجود دارد که شاخص آنها حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) است و بقیه عبارتند از؛ امامزاده عبدالله جلیل آباد، امامزاده ابراهیم و امامزاده طارند، امامزاده‌گان اسحاق موسی کهنک، امامزاده دو تن زواره بید و امامزاده یوسف رضا و برابر قانون اداره این اماکن متبرکه و بقاع با اداره اوقاف است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه پیشوا با اشاره به اینکه در سال جدید هیچ بودجه دولتی به مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌های شهرستان تعلق نگرفته بود و با این وصف ما فقط با یاری خیرین اقداماتی را برای اماکن متبرکه به انجام رسانده‌ایم. وی تاکید کرد؛ از اقدامات صورت گرفته هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی در امامزاده عبدالله جلیل آباد بوده  است که شامل تجهیز این امامزاده، تهیه یک باب منزل مسکونی برای خادم این امامزاده، هم سطح سازی عبور و مرور  زائرین و تعمیر درهای امامزاده که همه این موارد با کمک و یاری خیرین و مسئولین و معتمدین محلی به سر انجام رسیده است.
گوهری بیان کرد: امامزاده یوسف رضا با وجودی که دارای درآمد خوبی نیست از ابتدای سال تاکنون ۷۰ میلیون برای این امامزاده هزینه شده است و با بودجه‌ای که خود اداره اوقاف به این امامزاده تخصیص داد قرار شد که یک شبستان در این امامزاده ایجاد شود و هم اکنون در حال تکمیل است.
وی هزینه آیینه کاری امامزاده‌گان اسحاق و موسی کهنک را ۲۰۰ میلیون برآورد کرد و افزود: برای امامزاده طارند نیز  بودجه‌ای از اداره کل برای ساخت سرویس بهداشتی اختصاص داده شد که در حال پیشرفت است، همچنین در امامزاده ابراهیم نیز عملیات هم سطح سازی در حال انجام است. 
ابوفیاض حیدری

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی

بر اساس بودجه در سال ۱۴۰۳ بانک مرکزی سودده ترین شرکت دولتی است و سهم ۲۳ درصدی از درامدهای بودجه از محل سود سهم شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهد داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نگاهی به فهرست شرکتهای دولتی بر اساس سود سهام در بودجه سال 1403 نشان میدهد بانک مرکزی سهم 23 درصدی از سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده و سود ده ترین شرکت دولتی میباشد.

در رتبه دوم شرکت ملی نفت قرار گرفته که 18 درصد از واریزی مربوط به سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

ایمیدرو 13 درصد از سود سهم شرکتهای دولتی و ملی گاز ایران نیز 6 درصد از این پرداختها را به خود اختصاص داده اند. پالایش نفت ابادان  و تهیه و تولید مواد معدنی نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند. سازمان دریانوردی و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی نیز هر کدام سهم یک درصدی در این خصوص را روی دوش دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • مرگ خاموش تخت‌جمشید و بیستون
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر