Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین عارف نیا، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از آمادگی شهرداری برای ارسال کمک‌های بیشتر به مناطق زلزله زده حسب موافقت شورای شهر خبر داد.

ایران آنلاین / امین عارف‌نیا صبح امروز با حضور در جلسه شورای شهر تهران گزارشی را از آخرین وضعیت کمک رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارائه کرد و گفت: حادثه تلخ کرمانشاه را به همه مردم ایران و به ویژه غرب کشور تسلیت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روز گذشته شهردار تهران در آغازین ساعات کاری خود در ستاد فرماندهی و مدیریت بحران شهرداری تهران حاضر شد و با شهردار و استاندار کرمانشاه و همچنین شهردار سرپل ذهاب تماس تلفنی گرفت و در جریان حجم خسارات قرار گرفت.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس گزارش مسئولان کرمانشاه شهردار تهران دستوراتی را برای تأمین اقلام صادر کرد، گفت: یک تیم مدیریت بحران متشکل از رئیس سازمان مدیریت بحران، کارشناسان شهر سالم، پسماند، مرکز ارتباطات و ... در قالب هیاتی به کرمانشاه اعزام شده و در شهرداری سرپل ذهاب مستقر شدند و بر اساس امکاناتی که با خود بردند مسئولیت‌هایی را در راستای حل مشکل زلزله زدگان تقبل کردند.

وی با بیان اینکه دو تریلر آب معدنی، چهار دستگاه آمبولانس شهر سالم، دو کانتینر مواد غذایی، 10 آمبولانس بهشت زهرا، چهار بیل مکانیکی، 12 کمپرسی، 60 هزار پتو، 100 هزار بسته نان، 20 هزار بسته خرما و 100 هزار چادر هشت نفره به منطقه اعزام شد، گفت: همچنین 160 چشمه سرویس بهداشتی که برای پوشش اربعین در پایانه مرزی مستقر بود به شهرهای زلزله زده ارسال شد و دارو، سرم، آنتی بیوتیک و ... نیز به منطقه زلزله زده ارسال شده است.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان بسیج شهرداری حسب دستور مقام معظم رهبری نیز اعلام آمادگی کرده که به منطقه برود، گفت: همچنین 110 اکیپ خودروهای امدادی 137، اکیپ آتش نشانی و چهار عدد بابکت به منطقه اعزام شده است.

وی با بیان اینکه در تماس تلفنی وزیر بهداشت با نجفی عنوان شد که کمک‌های مردم تهران بیش از هر کمکی به منطقه زلزله زده وارد شده است، گفت: استاندار کرمانشاه، شهردار کرمانشاه و معاون استاندار ضمن تماس‌های جداگانه از اقدامات شهرداری تهران که پیش از هر نهاد دیگری وارد منطقه شده بود تشکر کردند.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پایان افزود: شهرداری تهران آماده است که در صورت نیاز و در صورت صلاحدید شورای شهر محموله‌های امدادی دیگری را به منطقه اعزام کند.

حضور عارف نیا و ارائه گزارش عملکرد شهرداری در زلزله کرمانشاه موجب انتقاد علیخانی نیز شد. به گونه‌ای که وی گفت: شأن شورا را رعایت کنید چرا که معاون شهردار و نه مدیر روابط عمومی باید برای ارائه گزارش به صحن بیاید.

همچنین حجت نظری نیز گفت:‌ طبق ماده 18 آئین نامه داخلی شورا، هر گونه اقدام در شورا باید در دستور جلسه اعلام شود نه اینکه با حضور در جلسه شورا متوجه شویم که قرار است اتفاقی بیفتد.

در ادامه حسن رسولی نیز در پاسخ به انتقادات، گفت: در سلسله مراتب اداری روسای مراکز هم رده معاونین شهردار هستند و حالا حضور عارف‌نیا مدیر روابط عمومی شورا نیز در جایگاه معاونین شهردار است.

همچنین محسن هاشمی نیز با بیان اینکه زلزله خبر نمی‌کند و باید همه اعضای شورا و مردم نیز از ریز اقدامات شهرداری باخبر شوند، گفت: با خبرید که در جلسه صبحانه کاری امروز با نجفی که در خصوص مسائل مختلف از جمله زلزله کرمانشاه صحبت شد، مقرر شد که یکی از مسئولین شهرداری گزارشی از اقدامات ارائه کنند و این تصمیم دیرهنگام گرفته شد و امکان آنکه در دستور گنجانده شود وجود نداشت./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورا به شهرداری پایتخت درباره انتخاب خودرو‌ها به عنوان تاکسی برقی تذکرداد. مهدی اقراریان از کارشناسان خواست اقدامات شهرداری تهران در این حوزه، استاندارد خودرو‌ها و شیوه بهره برداری و خدمات پس از فروش این خودرو‌ها را بررسی کنند. رئیس کمیته حقوقی شورا همچنین برپاسخگویی شهردار تهران به شورا تاکید کرد و گفت: شهردار باید مطابق قانون پاسخگوی سوالات باشد.

رئیس کمیته عمران شورا هم در نشست امروز بر ضرورت بررسی مجدد ضرورت احداث تقاطع غیرهمسطح درخیابان ۱۹۶ غربی تهرانپارس تاکید کرد. سیدمحمد آقامیری افزود: ساکنان این منطقه معتقدند ساخت این تقاطع ضرورتی ندارد و با توجه به این درخواست، تقاضا داریم در این باره امکان سنجی و بررسی مجدد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم درباره احداث این تقاطع به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تذکرداد و گفت: در دوره پنجم پلی در خیابان فرجام ایجاد شد که نه تنها از ترافیک نکاست بلکه ترافیک را افزایش داد بنابراین درخواست می‌کنیم، معاونت فنی و عمرانی بررسی‌های لازم را انجام دهد و خطای دوره قبل را تکرار نکند.

رئیس کمیته اجتماعی شورا نیز در نشست امروز شورا به شهرداری تهران درباره تأمین زمین معوض برای ساخت مجموعه‌های ورزشی تذکر داد. زهرا شمس احسان گفت: شهرداری تهران برای اجرای طرح آزادراه شهید شوشتری و خط هفت متروی تهران ملزم شد هفت مجموعه ورزشی را در ازای ورزشگاه تختی به وزارت ورزش تحویل داد. عضو شورای شهر تهران افزود:به دستور شهردار تهران، سازمان املاک و مستغلات مکلف شد زمین‌هایی در مناطق ۱۳، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ را به وسعت ۳۰ هزار متر مربع به عنوان دهکده‌های ورزشی در اختیار سازمان ورزش قرار دهد، اما با گذشت چهار ماه هنوز املاک معوض شناسایی و واگذار نشده است.

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا هم در نشست امروز از هیئت رئیسه خواست زمانی را در نظر بگیرند تا گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری در بخش‌های مختلف در شورا ارائه شود.

دیگر خبرها

  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۸ فروردین‌
  • انتصابات جدید در شهرداری سنندج
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مسجد قیطریه آزمونی برای شهردار تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق