Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@13:42:26 GMT

نگرانی هاشمی رفسنجانی از وقوع زلزله در تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۲۵۱۴

نگرانی هاشمی رفسنجانی از وقوع زلزله در تهران

رکنا: رئیس شورای شهر تهران گفت: تهران به علت داشتن بافت فرسوده، ساخت و سازهای غیر استاندارد و جمعیت زیاد تاب‌آوری در مقابل حوادث را ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: حادثه Incident دلخراش زلزله در غرب کشور را به هموطنان در غرب کشور و سایر وابستگان آن‌ها در سراسر کشور تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وقوع زلزله در استان کرمانشاه موجی از اندوه و نگرانی را در میان ایرانیان ایجاد کرد، گفت: این حادثه شرایط خاصی را برای کشور به وجود آورده است و باید در مسئله مدیریت بحران هرچه سریع‌تر خود را آماده کنیم.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه مطمئن باشند که اعضای شورای شهر در کنار آن‌ها هستند و از هر اقدامی که موجب کاهش آلام مردم آسیب‌دیده شود، دریغ نمی‌کنند.

وی گفت: با توجه به جو جغرافیایی و زلزله خیز بودن ایران، وقوع زلزله هر 10 سال یک بار در کشور تلفات و خسارات بسیاری را برای ما به همراه دارد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به گفته‌های کارشناسان شهر تهران روی گسل زلزله قرار دارد و شواهد نشان می‌دهد که این شهر هر 150 سال یک بار یک زلزله 7 ریشتری را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه از آخرین زلزله تهران بیش از 185 سال گذشه است، خاطرنشان کرد: وقوع زلزله در استان کرمانشاه و برخی از استان‌های همجوار آن ضرورت آمادگی مدیریت بحران به ویژه در شهر تهران را دو چندان کرد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در شهر تهران اگر زلزله بیاید مسئولیت مدیریت بحران با شهرداری تهران است و وظیفه شورای شهر و شهرداری است که هماهنگی میان 86 نهاد دارای مسئولیت در مدیریت بحران را ایجاد و تقویت کند.

کارگروه مدیریت بحران شهر تهران باید فعال شود

هاشمی رفسنجانی یادآور شد: کار گروه مدیریت بحران برای شهر تهران باید فعال شود و اعضایی شامل شهردار، معاونان و سایر مسئولان جلسات ویژه ای را جهت پیشگیری از وقوع زلزله و حوادث Accidents پس از آن تشکیل داده و دنبال کنند.

وی ادامه داد: به گفته کارشناسان مناطق 12،11،10،9 و 16 از جمله مناطقی هستند که خطرپذیری بالایی در هنگام وقوع سوانح طبیعی همچون زلزله دارند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: مناطق 8،7، 15،13، 19 و 20 از جمله مناطقی هستند که خطرپذیری متوسط دارند.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: تهران به عنوان پایتخت ایران و پایتخت ام القرای دنیای اسلام به دلیل مسائلی چون بافت فرسوده و عدم استانداردها و همچنین افزون بودن جمعیت و نبود سازه‌های مناسب در ساختمان‌های جدید، وضعیت تاب‌آوری مناسب در برابر حوادث را ندارد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی شهر تهران و وضعیت تاب‌آوری آن مسائل ذکر شده باید مورد پیگیری و بررسی واقع شود و مسئولان به صورت کارشناسی و اصولی به آن‌ها بپردازند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اولین کمک‌هایی که پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه به مناطق زلزله رسید کمک‌هایی بود که از شهر تهران و به ویژه از سوی شهرداری این شهر به مناطق زلزله ارسال شد.

نجات مصدومان زلزله‌زده در اولویت است

هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: در حال حاضر نجات مصدومان زلزله‌زده از زیر آوار و امدادرسانی به بی‌خانمان‌ها با ایجاد اسکان موقت و تامین وسایل گرمایشی با توجه به هوای سردی که در منطقه حادثه دیده حاکم است و همچنین مشکلات بهداشتی و اقدامات مهندسی برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی مسدود شده، می‌تواند مشکلات مردم زلزله‌زده را تا حدودی مرتفع کند.

وی تاکید کرد: شهردار تهران در نخستین ساعات پس از وقوع حادثه در استان کرمانشاه در ستاد مدیریت بحران حضور یافت و این ستاد را فعال و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را آغاز کرد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی در تهران

افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی با حداکثر آراء اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هفتمین جلسه علنی این شورا بررسی اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و اخذ خدمات مدیریت پسماند (عادی) بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی در سال ۱۴۰۳ را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران عدد ۴۵ درصد را برای پسماند عادی پیشنهاد داده بود که پس از بررسی ها به ۳۹ درصد رسید، گفت: پیشنهاد در حوزه پسماند ساختمانی و عمرانی نیز ۴۵ درصد بود که به عدد ۳۹ درصد رسید. در بخش صنعتی و پزشکی نیز با توجه به شرایط موجود و هزینه‌های بالای پسماند پزشکی در سایر شهرها، پیشنهاد افزایش ۷۰ درصدی مطرح شد که مورد پذیرش کمیسیون نیز قرار گرفت.

در ادامه حبیب کاشانی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ تورم ۳۸ درصد اعلام شده است، افزود: با توجه به این موضوع، افزایش ۷۰ درصدی نرخ بهای جمع آوری پسماند پزشکی مورد موافقت قرار نخواهد گرفت.

سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نیز با تأکید بر اینکه نرخ حداکثر بهای خدمات را ۳۵ درصد یا کمتر اعلام کردیم، گفت: استدلال ما این بود که فشار بر زندگی مردم افزایش پیدا نکند. به نظر می رسد این ارقام می تواند پیامدهای منفی داشته باشد.

وی افزود: به اندازه کافی شاهد افزایش نرخ هستیم و شهرداری از بخش های مختلف به اندازه کافی درآمد دارد؛ لذا پیشنهاد می کنیم میزان افزایش به کمتر از ۳۵ درصد برسد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه بیمارستان هایی که ظرفیت انتقال پسماند بیمارستانی ندارند، شهرداری خودروهای ویژه را اختصاص می دهد، تأکید کرد: ما می توانیم افزایش ۳۸ درصدی را متناسب با افزایش نرخ تورم قرار دهیم؛ اما برای پسماند بیمارستانی که پسماند خاص است، باید بیمارستان‌ها قرارداد خاصی ببندند.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیشنهاد چمران و حداکثر آراء موافق اعضای شورا، اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و اخذ خدمات مدیریت پسماند (عادی) بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی در سال ۱۴۰۳ بر اساس نرخ تورم به میزان ۳۸ درصد افزایش تصویب شد.

در ادامه این جلسه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری در میدان مرکزی میوه و تره بار نیز مورد بررسی قرار گرفت و به پیشنهاد چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد که بهای خدمات پسماند از سایر خدمات جدا شود و این اقدام پس از بررسی ها به رأی گذاشته شود.

مهدی بختیاری زاده، سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز در جریان بررسی این لایحه با بیان اینکه این بهای خدمات به هزار و ۳۶۰ حجره اختصاص دارد، اظهار کرد: این خدمات تنها جمع آوری پسماند نیست و در بخش روشنایی، فنی و رفع سد معبر و تأسیسات است. سال قبل ۶۲ میلیارد تومان برای این خدمات در میدان مرکزی در نظر گرفته شد؛ اما درآمدها کمتر از ۲۰ میلیارد تومان بود و اگر میزان افزایش پیش بینی شده تصویب نشود، ارائه خدمات با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: این حجره ها بنگاه های اقتصادی هستند و گردش مالی بالایی دارند و از سویی حجم خدمات بالایی دریافت می کنند و تقاضا می شود میزان افزایش پیشنهادی مورد تصویب قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود
  • زلزله ۳.۹ ریشتری حوالی مجن شاهرود رخ داد
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • الجزایر : اسرائیل مقصر اصلی بحران منطقه است
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماند‌های ساختمانی در تهران
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماندهای ساختمانی در تهران
  • وقوع زلزله ۳/۷ ریشتری در سرپل ذهاب
  • تشکیل پرونده قضایی برای مالکانی که از مقاوم‌سازی ساختمان‌های بلند استنکاف کنند
  • بررسی مسائل فی ما بین بهزیستی و مدیریت شهری تهران در صحن شورای شهر