Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی با بیان اینکه رزمایش دریایی مشترک آمریکا و کره جنوبی بدترین وضعیت را در منطقه پیش آورده، علیه این رزمایش به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «ژا سونگ نام» سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد در نامه ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان، رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در اقیانوس آرام را «بدترین وضعیت» توصیف کرده و به آن اعتراض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سونگ نام، آمریکا را متهم کرد که با آوردن تجهیزات جنگ هسته ای به شبه جزیره کره، دیوانه وار به تمرین جنگ اقدام می کند.

 

دیپلمات کره شمالی همچنین واشنگتن را مقصر افزایش تنش در شبه جزیره کره دانست و شورای امنیت سازمان ملل را به نادیده گرفتن تمرین های جنگ هسته ای از سوی ایالات متحده متهم کرد.

 

سونگ نام از گوترش خواست تا براساس ماده 99 منشور سازمان ملل، توجه شورای امنیت را به خطری که تمرین های جنگ هسته ای آمریکا ایجاد می کند جلب کند.

 

آمریکا و کره جنوبی رزمایش دریایی مشترک 4 روزه را با حضور 3 ناو هواپیمابر آمریکایی از روز شنبه آغاز کردند که به گفته مقام های دو کشور هشداری روشن به کره شمالی است.

 

این رزمایش در حالی انجام می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هنوز سفر 12 روزه خود به شرق آسیا را به پایان نرسانده و در حال حاضر در فیلیپین به سر می برد.

 

موضوع کره شمالی بخش مهمی از موضوعات مطرح شده در دیدارهای ترامپ با سران کشورها در این سفر به ویژه چین را تشکیل می دهد.

 

ترامپ اعلام کرده که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین قول افزایش فشار و تحریم بر کره شمالی را داده است.

 

همچنین کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا پس از بازگشت از این سفر اعلان مهمی درباره سیاست آمریکا در قبال کره شمالی خواهد داشت.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: تا صبح روز جمعه روند کاهشی دمای هوا ادامه دارد. 

لطفی افزود: با توجه به الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی انتظار داریم که تا پنج شنبه شب با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار، گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد برق در مناطق مستعد، بارش تگرگ و برخورد صاعقه و همچنین در ارتفاعات تشکیل مه را داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به حجم بارش‌ها و ماهیت رگباری آنها وقوع روان‌آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص در نیمه جنوبی، و شمال شرق استان در ابن مدت دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه در خصوص بارش‌ها هشدار سطح نارنجی دیروز صادر شده است افزود: پرهیز از سفر‌های غیر ضرور، خودداری از تردد در جاده‌های مواصلاتی استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد و همین طور خود داری از اسکان و جابه جایی و چرایی دام و حاشیه رودخانه‌های فصلی ورعایت  سرعت مطمئنه با توجه به کاهش دید به ویژه در جاده های کوهستانی از جمله توصیه های هواشناسی است. 

دیگر خبرها

  • ۶ مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • بکش اما خطا نکن!
  • کوراش کاران نهاوندی راهی مسابقات آسیایی و جهانی شدند 
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر