Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@08:13:30 GMT

اظهارات مقامات مسئول درباره واحدهای مسکن مهر

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۲۵۴۳

اظهارات مقامات مسئول درباره واحدهای مسکن مهر

پول‌نیوز -در پی زلزله غرب کشور و گلایه ها به مسکن مهر، مقامات مسئول به اظهار نظرهایی در مورد واحدهای ساخته شده مسکن مهر پرداختند.

علی بیت‌الهی-رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این‌که پروژه های مسکن مهر کرمانشاه روی گسل قرار نداشته و علت تخریب پایین بودن مقاومت این ساختمان است، اظهار کرد: اینکه گفته می شود دلیل تخریب این واحدها، مجاورت با گسل است، درست نیست و کاملا رد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که در مجاورت واحدهای مسکن مهر تخریب بسیار زیاد بوده است، افزود: در زلزله اخیر بجنورد هم شاهد تخریب جدی واحدهای مسکن مهر بودیم و زلزله کرمانشاه هم نشان داد مسکن مهر این منطقه هم در برابر زلزله مقاوم نیست.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی این است که مقاومت واحدهای مسکن مهر در سراسر کشورد مورد ارزیابی قرار بگیرد و واحدهای نا ایمن و با مقاومت کمتر مقاوم سازی شوند.

بیت‌الهی با بیان اینکه پایین بودن ایمنی و مقاومت مسکن مهر در برابر سوانح امروز به یکی از معضلات کشور تبدیل شده، گفت: در مناطق زلزله زده شاهد این هستیم که در کنار بناهای خشت و گلی با تخریب کم، واحد‌های مسکن مهر که دو سال از ساخت آنها نمی گذرد به صورت جدی تخریب شده اند و این یک فاجعه است.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: قطعا علت تخریب جدی ساختمان‌های مسکن مهر استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد، شتابزدگی در ساخت، جانمایی و طراحی نادرست است.

نمی‌توان به صورت کلی در خصوص واحدهای مسکن مهر اظهارنظر کرد
 درهمین حال حسن قربانخانی-رئیس سازمان نظام مهندسی تهران گفت: نمی‌توان به صورت کلی در خصوص واحدهای مسکن مهر اظهارنظر کرد. شاید برخی از واحدهای مسکن مهر در یک منطقه‌ای با کیفیت خوب و در یک نقطه دیگری با کیفیت پایینی ساخته شده باشد.

وی افزود: به هر حال از زمان ساخت واحدهای مسکن مهر هیچ ارجاع‌کاری از سوی سازندگان برای نظارت و معرفی مهندس ناظر از سوی سازمان نظام مهندسی به آنها و پروژه‌های مسکن مهر صورت نگرفته است.

قربانخانی اضافه کرد:‌ سازمان نظام مهندسی هیچ نظارتی در ساخت واحدهای مسکن مهر نداشته و هیچ مهندس ناظری هم از سوی این سازمان برای واحدهای مسکن مهر معرفی نشده‌اند.

معرفی سازندگان متخلف مسکن مهر کرمانشاه به قوه قضائیه
 صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماموریت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون عمران برای بررسی وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه، اظهار داشت: قرار است در جلسه امروز کمیسیون هیئتی به ریاست محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون تشکیل و برای بررسی وضعیت آسیب دیدگان به کرمانشاه سفر کنند.

وی افزود: در این سفر اعضای هیئت ابعاد عمرانی حادثه از جمله جاده‌ها، فروریزی ساختمان‌های مهم و حساس مانند بیمارستان ، پادگان و ...را بررسی می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا در بازدید میدانی هیئت ویژه کمیسیون عمران بحث ریزش ساختمان‌های مسکن مهر نیز بررسی می‌شود، گفت: قطعاً در این سفر وضعیت ساختمان‌های مسکن مهر، روستایی و شهری بررسی می‌شود و چنانچه قصوری از سوی سازندگان صورت گرفته باشد بررسی و اگر نیاز باشد به قوه قضائیه معرفی می‌شود.

بدری تصریح کرد: پس از بررسی‌های میدانی وضعیت عمرانی زلزله کرمانشاه، هیئت اعزامی گزارشی را تهیه کرده و تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌کند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده‌ای نیست

به گزارش جماران؛ به نقل از شفقنا، رییس سازمان صدا و سیما می‌گوید: مسئولیت اظهارات مهمانان یا کارشناسان مذهبی برعهده صدا و سیما نیست بلکه بر عهده شخصی است که این صحبت یا موضع را بیان کرده است.

پیمان جبلی بیان کرد: طبیعتاً اتاق فکر‌های تخصصی در شبکه‌های مختلف ما وجود دارد و موضوعات مربوط به مهمانانی که دعوت می‌شوند از جمله سطح و تخصصشان و سایر ویژگی هایشان بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین شورای معارف در سازمان صدا و سیما وجود دارد که آن هم به این موضوع از بعد سیاستگذاری‌های کلان توجه می‌کند، اگر مواردی وجود داشته باشد که باید دقت نظر بیشتری شود، حتما مورد تجدید نظر و بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برای ممانعت از بیان صحبت‌های غیر دقیق در برنامه‌های مذهبی نظارت درستی صورت نگرفته است؟ گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های صدا و سیما زنده هستند و در برنامه‌های زنده هم کنترل اظهارات مهمانان کار ساده‌ای نیست. وظیفه ما این است که اولاً دقت‌های لازم را در انتخاب کارشناسان و مهمانان و افرادی که دعوت می‌شوند به عمل بیاوریم و مواردی که در انتخاب مهمانان و کارشناسان احتیاج به بررسی و بازنگری دارد را مدنظر قرار دهیم و بدان توجه کنیم.

جبلی اظهار داشت: نکته بعد اینکه باید مسئولیت رسانه ملی در قبال اظهارات یا مواضعی که در گفتار مهمانان و کارشناسان مطرح می‌شود را روشن کنیم و یادآور شویم که مسئولیت برعهده صدا و سیما نیست بلکه بر عهده شخصی است که این صحبت یا موضع را بیان کرده است.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود
  • رییس صدا و سیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • رییس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده‌ای نیست
  • رییس صدا و سیما : مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده ای نیست
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد