Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: مهم‌ترین اقدام پیش روی ما، تامین امنیت و اسکان و تامین مواد غذایی مردم مناطق زلزله‌زده و توزیع چادر در بین آنها است که باید دستگاه‌های ذیربط، نهادها و ارگان‌ها در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.

به گزارش صدای ایران،دکتر سیدحسن هاشمی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان، اقدامات اولیه در مناطق زلزله‌زده، اعزام مصدومان به مراکز درمانی و اعمال جراحی مورد نیاز انجام شده است، گفت: تیم‌های بهداشت و حمایت‌های روحی و روانی در مناطق زلزله‌زده، مستقر و تحت مدیریت استاندار و فرمانداران شهرستان‌های استان کرمانشاه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر بهداشت افزود: همکاری بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان از سوی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای امدادی و نظامی در مناطق زلزله‌زده وجود دارد و مصدومان با ۱۵۰ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و ۲۰ فروند بالگرد، به مراکز درمانی انتقال یافتند.

هاشمی خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه در حوزه بهداشت و درمان تا امروز بعد از ظهر به طور کامل انجام می‌شود و پس از آن، اقدامات تیم‌های روانشناختی و تیم‌های بهداشت وزارت بهداشت آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت در ادامه به همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این حادثه اشاره کرد و گفت: وزیر کشور دستور تامین ۲۰ هزار چادر برای مناطق زلزله زده را صادر کرد و شهرداری تهران ۴۰ هزار عدد پتو و چادر و همچنین مواد غذایی به مناطق زلزله زده ارسال کرده است.

هاشمی توصیه کرد: روحانیون در مناطق زلزله‌زده حضور بیشتری داشته باشند زیرا می‌تواند آرامش بخش باشد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: دستگاه های اجرایی در زلزله غرب کشور به ویژه در تامین آب، برق، امنیت، بهداشت و درمان و اسکان زلزله زدگان، اقدامات خوبی داشتند که جای تقدیر دارد، اما باید از مردم این مناطق تقدیر مضاعف کرد؛ چون بی‌نظیر هستند و با وجود کاستی‌ها و نقایص از جمله کمبود غذا و چادر، از آنها چیزی جز احترام ندیدم.

بنابر اعلام وب‌دا، هاشمی افزود: در شرایط مصدومیت و فوت نزدیکان، انتظار است که رفتار پرخاشگرانه را ببینیم، اما مردم مناطق زلزله زده بزرگواری بسیار زیادی دارند و در دوران دفاع مقدس هم سختی‌های فراوانی را متحمل شدند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به جاری شدن سیل در هفت استان، از برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری و امدادرسانی به بیش از هزار نفر در سیستان و بلوچستان خبر داد.

صادق محمودی در این باره گفت: از ٢٧ فروردین ماه تا صبح امروز ٢٩ فروردین، در هفت استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد سیل جاری شد و این استان‌ها نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، در ۴۷ مورد عملیات به ۱۱۹۰ نفر امدادرسانی شد و طی آن ۲۱۶ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۵۰ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی با اشاره به این که ۱۱۶ تیم عملیاتی شامل ۴۹۱ امدادگر در عملیات تخلیه آب از ۲۱ واحد مسکونی شرکت کردند، افزود: ٣ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر، برای افراد متاثر از سیل، برپا شد.

براساس گزارش پایگاه خبری هلال احمر، رئیس سازمان امدادونجات گفت: ٥٩ دستگاه چادر، ٢٤٩ تخته پتو، ١٥٤ تخته موکت، ١١٣٣ کیلوگرم نایلون، ٥٧ بسته غذایی و ٤١١ قوطی کنسروجات، بین افراد متاثر توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • سوختگی؛ رتبه دوم سوانح در کشور