Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:53:26 GMT

آب‌شرب از اقلام ضروری در مناطق زلزله زده

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۳۰۵۴

آب‌شرب از اقلام ضروری در مناطق زلزله زده

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اعلام استقرار 60 تن از نیروهای واکنش سریع جمعیت هلال احمر قم در کرمانشاه، گفت: در برخی مناطق هنوز مردم از آب شرب، برق و مخابرات برخوردار نیستند و تامین آب آشامیدنی از اقلام ضروری است.

محمد گلفشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اعزام نیرو و اقلام به منطقه زلزله زده، عنوان کرد: مرکز زلزله، شهر ازگله و سرپل ذهاب از مناطق پر آسیب است که نیروها به این منطقه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در دو روز گذشته پس لرزه های متعددی در منطقه احساس شد. با توجه به هوای سرد و فقدان اعلام امنیت برای سکونت در منازل، مردم در چادر اسکان دارند و اقلام ضروری را دریافت می‌کنند.

پتو، آب‌ آشامیدنی و کنسرو  اولویت اقلام ارسالی مردمی به مناطق زلزله زده

وی بیان کرد: مهم ترین اقلام ضروری برای افراد آسیب دیده، پتو و آب آشامیدنی و کنسرو است در این راستا اگر مردم تمایلی به کمک دارند این اقلام در اولویت امداد رسانی قرار دارد. به واسطه اهمیت حضور افراد دوره دیده، نیروهای امدادی و گروه واکنش سریع از قم در منطقه مستقر شدند.

وی گفت: گروههای امداد و نجات شب گذشته تا دیروقت اقدام به جستجوی اجساد و افراد زخمی از زیر آوار کردند، امید است افراد دیگری زیر آوار باقی نمانده باشند.

گلفشان افزود: در منطقه مسکن مهر به واسطه وجود سازه های سنگین باید جرثقیل های غول پیکر اعزام شود تا بتوان اجساد و افراد زخمی احتمالی را از زیر آوار بیرون کشید. در این منطقه هنوز مردم از آب شرب، برق و مخابرات برخوردار نیستند و آب آشامیدنی از اقلام ضروری است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: در جهت برخورداری مردم از حداقل امکانات ضروری است هماهنگی بیشتری میان دستگاهها در جهت توزیع اقلام صورت گیرد که امیداریم با هماهنگی و ساماندهی دستگاه‌های امنیتی بتوان در توزیع صحیح اقلام میان آسیب دیدگان موفق بود.

وی اظهار داشت:همچنین امید است با حضور گروه واکنش سریع از افراد آموزش دیده بتوان تا ظهر امروز بخش زیادی از مشکلات منطقه را حل کرد.

 جمعیت هلال احمر قم در نخستین روز از حادثه زلزله یک دستگاه آمبولانس، تیم کامل واکنش سریع، دو قلاده سگ زنده یاب، دو دستگاه خودروی نجات و خودروی کمک دار، دستگاه‌های زنده یاب و همچنین تیم‌های اسکان اضطراری استان قم را به مناطق زلزله‌زده اعزام کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با بیان اینکه در الگوی پیشرفت برنامه‌هایی برای مازندران داریم، گفت: دیار علویان در اندیشه‌های مقام معظم رهبری، به گونه‌ای دیگر تصویر شده است و معظم له مردم استان را دوست دارند.

وی با عنوان اینکه دیار علویان برگرفته از نهضت حضرت سیدالشهدا است، گفت: وجود سلسله جلیله روحانیت و لشکر همیشه پیروز سپاه کربلا از جمله ظرفیت‌های مهم استان به شمار می‌روند.

وی با تقدیر از عملیات سپاه پاسداران گفت: عملیات وعده صادق ضریب امنیت ما را در دنیا تغییر داد و باید به ارواح مطهر شهیدان درود فرستاد.

استاندار جدید مازندران با بیان اینکه مازندران بیشترین محافل قرآنی را در کشور دارد، گفت: همچنین این استان در بخش‌های مختلف استان رتبه برتر را در کشور دارا است.

نوری با تاکید باید باید خدمات صورت گرفته بعد از انقلاب اسلامی رابرای مردم بازگو کنیم، گفت: دانشگاه‌های مازندران در رتبه بندی تایمز، رتبه‌های عالی در جهان دارد.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید برای اقتصاد دریامحور، جمعیت، نهضت ملی مسکن وغیره برنامه عالمانه داشته باشیم.

در این مراسم از تلاش‌های سید محمود حسینی پور استاندار سابق مازندران تقدیر شد.

کد خبر 6086405

دیگر خبرها

  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • پرونده تورم ۱۴۰۳ باز شد؛ افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا
  • داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند