Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش وضعیت جذب متقاضیان عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در 4 سال گذشته، توسط مرکز جذب اعضای هیات علمی این وزارتخانه ارائه شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این گزارش با اشاره به پذیرش 15 هزار و 105 درخواست عضویت در هیات‌ علمی در طول 4 سال گذشته، پذیرش 14 هزار و 144 درخواست تبدیل وضعیت نیز مورد اشاره قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش با اشاره به دریافت 32 هزار و 378 تقاضا در فراخوان شهریور 96 به ترتیب در رشته‌های فنی و مهندسی با 13 هزار و 397 متقاضی «41 درصد»، رشته‌های علوم انسانی 9 هزار و 752 متقاضی «30درصد»، رشته‌های علوم پایه 74 هزار و 97 متقاضی « 23درصد»، رشته‌های معارف اسلامی 1 هزار و 195 متقاضی «4درصد» و رشته‌های هنر 625 متقاضی «2درصد» درخواست ارائه کرده اند.

در گزارش ارائه شده توسط مرکز جذب اعضای هیات‌ علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رشته مهندسی عمران با 1516 متقاضی، رشته مهندسی مکانیک با 1409 متقاضی، رشته فیزیک با 1171 متقاضی، رشته مهندسی کامپیوتر با 1105 متقاضی، رشته ریاضی با 1000 متقاضی، رشته حقوق با 889 متقاضی، رشته زبان و ادبیات فارسی با 634 متقاضی و رشته مهندسی شیمی با 619 متقاضی بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دانشگاه تهران با 1234 متقاضی، موسسه علوم و فنون سپاهان با 1112 متقاضی دانشگاه صنعتی اصفهان با 1003 متقاضی، دانشگاه فردوسی مشهد با 942 متقاضی، دانشگاه صنعتی شریف 912 متقاضی، دانشگاه مازندران 859 متقاضی، دانشگاه تربیت مدرس با 836 متقاضی، دانشگاه خوارزمی 793 متقاضی، دانشگاه شیراز با 790 متقاضی و دانشگاه علم و صنعت با 701 متقاضی بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات

رییس پلیس راهور پایتخت از وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری شهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در این نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

وی تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد