Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > حوادث - ایسنا نوشت: مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه با انتقاد از نبود فضای مناسب جهت معاینه اجساد جان‌باختگان زلزله، گفت: هم اکنون اجساد در فضای باز معاینه می‌شود و حتی چادر هم برای این کار در اختیار نداریم.

محمدعلی منشی زاده، با اشاره به زلزله اخیر در استان، گفت: متاسفانه در این حادثه بسیاری هموطنان جان خود را از دست دادند و در حال حاضر 430 گواهی فوت برای جان باختگان این حادثه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منشی‌زاده از اعزام تیم‌های پزشکی قانونی به مراکز زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر یک تیم در شهرستان ثلاث باباجانی، دو تیم در شهرستان سرپل‌ذهاب، یک تیم در قصرشیرین و یک تیم نیز در دالاهو مستقر است.

وی با انتقاد از نبود فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های پزشکی قانونی، گفت: در حال حاضر تیم‌های مستقر در مناطق زلزله زده در فضای باز کار معاینه اجساد را انجام می‌دهند و حتی چادر هم در اختیار آنها قرار داده نشده است.

منشی زاده افزود: شهرستانهای سرپل ذهاب و قصرشیرین سالن تشریح ندارند و در گذشته هر مورد فوتی در منزل یا بیمارستان گزارش می‌شد همکاران به محل رفته و مجوز صادر می‌کردند و اگر نیاز به معاینات بیشتر و آزمایش بود، اجساد به نزدیکترین سالن تشریح در شهرستان های اطراف منتقل می‌شد.

وی تصریح کرد: اما هم اکنون به دلیل نبود سالن تشریح و تعداد بسیار اجساد، تیم های پزشکی قانونی در فضای باز کار معاینه اجساد را انجام داده و گواهی فوت صادر می کنند.

مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه مشکل دیگر در زمینه کار پزشکی قانونی را دفن بدون مجوز برخی جان باختگان عنوان کرد و افزود: متاسفانه در برخی روستاها، خانواده متوفیان تنها با برگزاری مراسم ساده و مذهبی اجساد خانواده و بستگان خود را بدون مجوز فوت دفن می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آمار غیر رسمی و پیش بینی که خود ما داریم حدود 100 تا 150 جان باخته حادثه بدون مجوز دفن شده‌اند.

منشی زاده نسبت به عواقب این کار هشدار داد و افزود: بازماندگان به لحاظ حقوقی و قانونی به مشکل برمی‌خورند و باید برای دفن عزیزانشان حتما مجوز بگیرند.

مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: از مراجع قضایی و انتظامی و نظامی در خواست داریم در این زمینه هوشیار باشند و از افرادی که اجساد را در منطقه منتقل کرده و برای دفن می‌برند، گواهی دفن بخواهند.

منشی زاده با بیان اینکه هزینه‌ای برای صدور مجوز کفن و دفن دریافت نمی‌شود، گفت: گواهی فوت در کمتر از نیم ساعت صادر می‌شود، زیرا اجساد نیاز به معاینه خاصی ندارند و آثار صدمات روی بدن آنها مشخص است.

 

 

 

۴۲۴۲

کلید واژه‌ها : زلزله -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران

داده‌پردازی اسکان مسافران در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ثبت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفرشب اقامت مسافران خبر می‌دهد، که بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معادل ۵.۱۹ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۲ داشته است، که در مجموع استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، فارس، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران و البرز بیشترین اقامت‌ها را در این مدت به خود اختصاص دادند. همچنین بیشترین رشد اقامت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در استان‌های کرمان، البرز، فارس، سیستان و بلوچستان، تهران، آذربایجان غربی، کردستان، گیلان، خراسان رضوی و زنجان، ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، از ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزارنفر شب اقامت در تعطیلات نوروز و عید فطر، سهم اقامتگاه‌های رسمی، که شامل هتل، هتل آپارتمان، هتل بوتیک، مهمانپذیر، بومگردی و اقامتگاه‌های سنتی، خانه مسافر‌های دارای مجوز و مجتمع‌های اقامتی می‌شود، حدود ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفرشب بوده است، که بنابر اعلام معاونت گردشگری ۲.۵۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. این آمار نشان می‌دهد همچنان سهم اسکان در اقامتگاه‌های بدون مجوز غیررسمی قابل توجه است، درحالی که سهم اقامتگاه‌های رسمی کم‌تر از یک چهارم مجموع آماری است که برای اقامت‌های نوروزی در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه اعلام شده است. اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز معمولا شامل خانه‌های شخصی اجاره‌ای و چادر‌های مسافرتی می‌شود.

براساس داده‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر و اردبیل استان‌هایی بودند که به ترتیب بیشترین سهم از اقامت‌های رسمی در تعطیلات نوروزی و تعطیلات عید فطر را داشتند.

این آمار همچنین نشان می‌دهد سهم مراکز آموزش و پرورش که شامل مدارس نیز می‌شود، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین، ۲ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۸ نفر شب بوده است، که بنابر اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است و از مدارس و مراکز آموزشی در استان‌های فارس، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، تهران، مازندران، لرستان و گیلان بیشتر استقبال شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین آمار داده است در نوروز و عید فطر حدود ۴۸۰ هزار نفر شب اقامت در بقاع و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کنار امامزاده‌ها و بقاع و در چادر مسافرتی اسکان داشتند که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و بیشترین اقامت‌ها به این شکل در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، لرستان، آذربایجان شرقی و سمنان ثبت شده است. بنابر اعلام اوقاف برای تعطیلات گذشته طرحی به نام «آرامش بهاری» در ۲ هزار و ۴۱۶ امام‌زاده اجرا شد و اسکان‌ها در ۴۲۵ امامزاده به این ترتیب ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • آغاز اکران آنلاین یک فیلم پلیسی-جنایی
  • نمایش برخط دو فیلم سینمایی
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • نظارتی بر پارکینگ‌های عمومی در کرمانشاه وجود ندارد
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد