Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: از بازرس ویژه خواسته‌ام فردا وارد مناطق زلزله زده شود تا برنامه فوری برای بازسازی مناطق اجرا کند.به گزارش بلاغ، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نخستین نشست خبری خود که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن ابراز تأسف عمیق از حادثه جان باختن جمعی از هموطنان در زلزله اخیر در غرب کشور، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار که صبح دریافت کردم حدود ۲۱ تن از دانش‌آموزان و ۲ فرهنگی در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و از خداوند صبر جزیل برای بازماندگان این دانش‌آموزان خواهانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطحایی در خصوص تخریب مدارس استان‌های زلزله زده گفت: این تخریب مدارس، زنگ خطر جدی برای ماست که جدی به مسئله بازسازی و مقاوم ساری مدارس فکر کنیم؛ اگر این اتفاق در روز افتاده بود ممکن بود تعداد زیادی از دانش‌آموزان جان خود را از دست بدهند.

وی ادامه داد: 44 واحد مدرسه تخریب شده‌اند که به دلیل آسیب جدی نمی‌توان از آنها فعلاً استفاده کرد و باید فعلاً با دوشیفت کردن مدارس و تهیه کانکس، دانش‌آموزان را آموزش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در برخی مدارس استان‌های کردستان و ایلام هم با توجه به اینکه آسیب جدی در مدارس وجود داشته است، ادامه استفاده از آن امکان ندارد.

وی تصریح کرد: اولویت، سلامت دانش آموزان است و اگر مجبور شویم، کلاس را تعطیل کنیم و در کانکس برگزار کنیم، بهتر است.

بطحایی تصریح کرد: از بازرس ویژه خواسته‌ام فردا وارد مناطق زلزله زده بشود تا برنامه فوری برای بازسازی مناطق اجرا کند.

وی ادامه داد: در این حادثه زلزله، 20 فرهنگی آسیب جسمی دیده‌اند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، صادق ستاری‌فرد اظهار کرد: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام و غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی افزود: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود، همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: امید است که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد و این کار نیازمند توجه جدی است.

ستاری‌فرد ادامه داد: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود، باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

وی با اشاره به استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت گفت: آزمون مذکور چهاردهم اردیبهشت برگزار و این افراد، مهر راهی مدارس می‌شوند.

کد خبر 746667

دیگر خبرها

  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان