Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، محسن بیرانوند درباره شرایط ملی‌پوشان وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات جهانی، گفت: بعد از اردوی بابلسر فشار تمرینات کاهش پیدا کرد و از ابتدای هفته جاری شدت تمرینات مجددا بالا رفت و تا روز آخر اردو ادامه خواهد داشت. 

وی درباره ترکیب نهایی وزنه‌برداران اعزامی گفت:‌تا روز آخر فرصت داریم از بین 10 وزنه‌بردار اعلام شده، 8 نفر را تعیین کنیم و امکان جابجایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمادگی بچه‌ها این توانایی را داریم تا تیم را تغییر دهیم. خوشبختانه بعد از اردوی بابلسر بچه‌ها رکوردهای خوبی در مقایسه با رکوردهای شخصی قبلی‌شان ثبت کردند و 58 کیلوگرم ارتقاء رکورد داشتیم. 

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سؤال که نگران عدم صدور ویزا توسط آمریکا برای حضور در مسابقات جهانی نیستید، گفت: هنوز چیزی به ما اعلام نشده است. تمام کارهای لازم انجام شده و ایوب موسوی، کیانوش و کورش رستمی بار دیگر برای مصاحبه مجدد به امارات رفتند. از وزارت امور خارجه تقاضا داریم اگر می‌توانند به این موضوع ورود کنند. بچه‌ها در اوج عملکردشان در سال‌های اخیر هستندو اگر مشکل خاصی پیش نیاید نتایج خوبی خواهیم گرفت.

وی درباره شرایط فوق سنگین‌های وزنه‌برداری گفت: سلیمی در رکوردگیری اردوی بابلسر وزنه 253 کیلوگرمی را در دو ضرب بالای سر برد  که از دو سال قبل تا به حال چنین وزنه‌ای نزده بود. علی حسینی هم بعد از 8 سال بازگشت بسیار خوبی داشت که این موضوع می‌تواند ما را به کسب مدال‌های خوشرنگ در این دسته امیدوار کند. 

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره غیبت 10 کشور در مسابقات جهانی از جمله روسیه و چین که شانس قهرمانی ایران را افزایش می‌دهد، گفت:‌ کاری به این نداریم که چه تیم‌هایی هستندو چه تیم‌هایی نیستند. دوست داشتیم تمام دنیا در مسابقات امسال شرکت می‌کردند چون بچه‌های ما در بهترین شرایط دوران ورزشی خود هستند و بهترین وزنه‌ها را در اردوهای اخیر در تمریناتشان زده‌اند. ای کاش تمام کشورهای دنیا در مسابقات جهانی امسال حضور داشتند. چرا کسی نمی‌گوید شرایط وزنه‌برداران ما چگونه است؟ این پیشرفت و روند رو به رشد اتفاقی نیست چون تمام بچه‌ها پیشرفت داشته‌اند ما هم تمرکزی روی حریفان نداریم بلکه روی هدف خودمان متمرکز هستیم و هدف‌گذاری‌مان روی توانایی وزنه‌برداران خودمان است.

بیرانوند درباره اعلام استارت لیست مسابقات جهانی گفت:استنادی روی این رکوردها نداریم و همه چیز در شب کنگره مسابقات مشخص خواهد شد. تیم‌ها رکوردها را براساس توانایی نسبی وزنه‌برداران و به منظور اعلام حضور مشخص می‌کنند. ما تنها به 2-3 وزنه‌بردار المپیکی‌مان بسنده نکردیم بلکه در کنار آنها  نفراتی مثل میری، موسوی، هاشمی، سلیمانی و حتی تیموری را هم داریم که از امیدهای آینده وزنه‌برداری ایران هستند.

وی با اشاره به اخذ 38 نمونه‌گیری دوپینگ در 4 ماه گذشته،‌گفت:‌روز رکوردگیری از تمام نفرات تست گرفته شد که خوشبختانه با تیمی پاک عازم مسابقات جهانی خواهیم شد. 

بیرانوند در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد نگاه بیشتر کشورها در مسابقات جهانی روی مدال‌های فوق سنگین باشند و آیا این موضوع باعث افزایش بار روانی روی وزنه‌برداران ما نمی‌شود،‌گفت: به هر حال مدال این دسته برای همه اهمیت بالایی دارد و باعث ایجاد حساسیت برای تمام کشورها می‌شود. ما هم تمرکز بالایی می‌گذاریم تا به بهترین نتیجه برسیم.از طرفی نتیجه تیمی بیشتر کشورها در فوق سنگین مشخص می‌شود و ما هم بر این اساس دو فوق‌سنگین خوب را به همراه یک جوان به نام تیموری در اردو داریم که تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را در این دسته بگیریم. 

وی در پاسخ به این سؤال که بعد از اتفاقاتی که برای سلیمی در المپیک ریو رخ داد چه تمهیداتی برای افزایش انگیزه روحی روانی این وزنه‌بردار به منظور جلوگیری از تکرار اتفاقات تلخ گذشته صورت گرفته، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای داشتیم. کارشناسانی که عملکرد بهداد را در رکوردگیری بابلسر دیدند متوجه تغییرات و الگوی قیچی زدن بهداد شدند.تمرینات ویژه‌ای روی حرکت قیچی و بالا زدن داشتیم تا نقاط ضعف گذشته را برطرف کنیم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره شانس مدال فوق‌سنگین گفت: قبل از مسابقه به هیچ عنوان تعیین نمی‌کنیم کدام وزنه‌بردار باید طلا بگیرد و کدام نقره چون در هر دفعه 2 وزنه‌بردار داریم که هر دو نفر شانس مدال دارند. 

بیرانوند درباره برنامه‌های کادر فنی و رکوردشکنی در مسابقات جهانی، گفت:مشخص است  کدام وزنه‌برداران به رکوردشکنی نزدیک هستند. البته اولویت ما به ترتیب اول کسب مدال طلای مجموع، سپس کسب مدال در حرکات یک ضرب و دو ضرب و در نهایت رکورد جهان است. البته کسب عنوان تیمی هم اهمیت ویژه‌ای دارد. همین حالا سه وزنه‌بردار ایران جزو رکورداران جهان هستند که تلاش می‌کنیم این تعداد را در مسابقات جهانی آمریکا افزایش دهیم.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیتی بهتر بود اما ما رئال مادرید هستیم!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا روبروی منچسترسیتی قرار گرفت و موفق شد این تیم را در ضربات پنالتی از سر راه بردارد و به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کند.

والورده یکی از بازیکنان بسیار خوب و درخشان کارلو آنچلوتی در این بازی بود که موفق شد نمایشی خیره کننده را ارائه کند و نقش مهمی را در پیروزی تیمش و صعود به جمع چهار تیم برتر این مسابقات ایفا کرد که از چشم کارشناسان یوفا هم دور نماند.

جایزه بهترین بازیکن زمین پس از سوت پایان بازی به این ستاره اروگوئه‌ای اهدا شد و او در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «جایزه بهترین بازیکن زمین که به من رسید به همه هم‌تیمی‌هایم تعلق دارد من آن را در رختکن خواهم گذاشت و به همه به خاطر اینکه با تمام وجود در این بازی تلاش کردن تبریک می‌گویم.

مشخصا منچستر سیتی فوتبال بهتری را از ما ارائه کرد اما ما رئال مادرید هستیم. هواداران ما امشب در ورزشگاه واقعا باورنکردنی بودند. من و مجری جوی چمن ورزشگاه نشستیم و از این لحظات لذت بردیم. این بهترین اتفاق در فوتبال است.»

دیگر خبرها

  • یکصد داور جهانی و آسیایی قضاوت مسابقات کاراته را برعهده دارند
  • سیتی بهتر بود اما ما رئال مادرید هستیم!
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۸ فروردین
  • اهدای مدال جهانی آلیش به موزه آستان قدس رضوی
  • لوییس انریکه علیه بهترین خاطره دوران مربیگری!
  • برند هولتسنباین، قهرمان جام جهانی 1974 درگذشت
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار/ انتخاب وزنه ها عالی بود